Toon posts:

Javascript vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde mbv onderstaand progje een keuze kunnen maken. Ik bedoel als men een bepaalde user ingeeft dan gaat hij naar keuze1 , geeft men een andere user in dan gaat hij naar keuze2. Ik heb maar 2 keuzes nodig. Kan iemand me hier bij helpen. Ik snap namelijk niet wat die text 3 en 4 hier doen??

<form>
<p>ENTER user :
<input type="text" name="text2">

</p>
<p> ENTER PASSWORD :
<input type="password" name="text1">
<input type="button" value="Check In" name="Submit" onclick=javascript:validate(text2.value,"test",text1.value,"progje") >
</p>

</form>
<script language = "javascript">

/*

*/

function validate(text1,text2,text3,text4)
{
if (text1==text2 && text3==text4)
load('keuze 1.htm');

else

{
load('paswoord verkeerd.htm');
}
}
function load(url)
{
location.href=url;
}
</script>

<p align="center"><font face="arial" size="-2">This script provided by *****</a></font></p>

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ga zelf eens op zoek. Javascript is niet zo moeilijk! Maak zelf een pagina die iets soortgelijks doet; gewoon heel simpel data in een variabele zetten, en dan met een if-je kijken wat er uit komt rollen. Dus niet eens HTML; puur javascript. Ga dan proberen die code dynamischer te maken; haal de bron van de variabele die je wilt 'valideren' uit een tekstvak (in bovenstaande code is dit goed en duidelijk gedaan).

Als je aan het werkt wilt met dit soort dingen zul je toch echt zelf op onderzoek moeten gaan, want GoT is niet de helpdesk voor scriptjes die het niet doen. En ook kant-en-klaar-scripts behoeven meestal nogal wat geknutsel; hier is wat parate kennis dus ook nooit weg.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Dan haal je toch gewoon die text 3 en 4 weg :? zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<script language = "javascript">

/*

*/

function validate(text1,text2)
{
if (text1==text2)
load('keuze 1.htm');

else

{
load('paswoord verkeerd.htm');
}
}
function load(url)
{
location.href=url;
}
</script>

:P

• Kwai_gon_jinn
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

lekker secure deze inlogscript :)

maarrem ut checkt of de gedeclareerde waardes overeenzijn zo ja bla bla bla zo neej andere geblaat

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kwai_gon_jinn schreef op 03 november 2002 @ 00:50:
lekker secure deze inlogscript :)

maarrem ut checkt of de gedeclareerde waardes overeenzijn zo ja bla bla bla zo neej andere geblaat
Als je het doet, doe het dan goed:

De functie controleert of de text2(is eerste textfield) gelijk is aan "test" en of text1 (is 2e textfield) gelijk is aan "progje".

Dit zijn JavaScript basics, ga eens wat documentatie doorlezen topicstarter!

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen jullie geen eenvoudige hint geven hoe ik nu verder kan??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 01:13:
Kunnen jullie geen eenvoudige hint geven hoe ik nu verder kan??
die staat recht boven jouw reactie ;)

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 09:21:
[...]

die staat recht boven jouw reactie ;)
Deze inlog script heb ik eens keertje gemaakt...

have fun:

http://lucard.no-ip.com/wachtwoord/

uitleg: Password beveiliging

[ Voor 0% gewijzigd door LuCarD op 03-11-2002 12:09 . Reden: uitleg toegevoegd ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Topicstarter
Alsik text 3 en4 weg haal functioneerd het veld password niet meer. Ka iemand mij vertellen hoe ik makkelijk mbv 2 users deze naar verschillende sites kan sturen. Zie bovenstaande script.

Verwijderd

Ik denk dat je gewoon eens rustig een tutorial moet gaan volgen, en een klein beetje moet leren programmeren. Dit is zo vreselijk standaard dat je het wel in iedere tutorial tegenkomt. Het is gewoon een kwestie van een beetje tijd en moeite erin steken.

Je moet even de logica van het programmeren leren begrijpen. En dat kan alleen jijzelf doen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.