Naar mijn mening is EUR 250 teveel voor die versterker. Niet zozeer omdat het geen goede versterker is, maar meer omdat het een 10 jaar oud apparaat is wat destijds rond de Fl. 1000,- gekost zou hebben. Dan vind ik Fl. 550 nu teveel.
Technisch gesproken (mits goed onderhouden en niet misbruikt e.d.) is die versterker het waard. Het zijn hele fijne versterkers, met een erg goed geluid. Strak, goed gedefinieerd en een voldoende sterke voeding om het ook bij zwaardere belastingen goed uit te kunnen zingen.
Ik heb zelf in ongeveer dezelde tijd die PMA 1560 gekocht bij mijn Infinity Reference 60 (uit ongeveer dezelfde tijd, nog een houten kast, 2x15" bass, mid+magnetostatic tweater). Juist omdat die Denon een wat koeler geluid heeft paste die combinatie goed bij elkaar. Helaas ging mijn 1560 binnen een maand kapot. Ik heb 'm toen naar de reparateur gebracht en kreeg een PMA860 er voor als (tijdelijke) ruil. Dat apparaat beviel me echter zo goed (net zo goed als die 1560) dat ik uiteindelijk een deel van het geld terug gekregen heb en die 860 heb gehouden. Deels zit hier een stuk antwoord in; er zit niet zo gruwelijk veel verschil tussen de 860 en de 1560, het betreft vnl. vermogen + die 860 is niet volledig class A (tot een bep vermogen wel, daarboven A/B). Ik had het vermogen niet nodig, maar dat komt ook omdat ik een relatief kleine luisterruimte heb.
Maar goed, die denons zijn gewoon perfecte versterkers, zonder al teveel poespas.