Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD] Hoe krijg ik deze aan de praat?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

yeah, okay... mmzzz.. hopen dat de prijs een beetje aan de kant van de 10€ blijft :p:p:p
mzz. als ie echt veel duurder wordt, zal ik een lcd'tje minde rmoetne kopen vrees ik. want dat zou nogal eens ongezond kunnen zijn voor m'n bankrekening... :p

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 22:48
Golfgeo ik w8 nog ff af,
wil eerst zekerheid over de prijs, voor ik mijn adres enzo doorgeef !

En zit er nou een blacklight bij ??
Beetje onduidelijk voormij :?

Verwijderd

Weezer-DC schreef op 06 november 2002 @ 03:38:
Golfgeo ik w8 nog ff af,
wil eerst zekerheid over de prijs, voor ik mijn adres enzo doorgeef !

En zit er nou een blacklight bij ??
Beetje onduidelijk voormij :?
Luister en huiver ;)

Ik heb ergens in dit topic gelezen dat er Backlight opzit en ook als je naar het aantal pinnetjes kijkt dan zou er backlight op moeten zitten. Daarnaast zit er als je naar de achterkant foto kijkt ook soldeer op de punten waar het backlight opgesoleerd zit. Dus volgens mij zit er backlight op >:)

Adres gegevens heb ik al van bijna iedereen binnen (volledig of niet). Maar ik ga hier gewoon zorgvuldig mee om. Ik heb 1 print gemaakt en bewaar alle e-mailtjes tot het einde van de actie. Als alles afgerond is gaan ze het ronde archief in en is er niets meer bij mij bekent. Ik vraag juist om een adres om alleen reacties te krijgen van mensen die werkelijk een LCD willen, ik heb er helemaal geen baat bij om Esco honderden LCD's te laten regelen en er dan maar een paar te kunnen verkopen.

Het draaid dus gewoon om vertrouwen.

Gr Golf

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 03:33:
yeah, okay... mmzzz.. hopen dat de prijs een beetje aan de kant van de 10€ blijft :p:p:p
mzz. als ie echt veel duurder wordt, zal ik een lcd'tje minde rmoetne kopen vrees ik. want dat zou nogal eens ongezond kunnen zijn voor m'n bankrekening... :p
Uhh, ik heb ook een LCD gekocht van Lethal, IA Crystalfontz. Dit LCD was een 4*20 LCD en dat koste nog 29 euro. Hij had er meer dan 100 besteld en daar om van 58 dollar nara 29 euro. 10 euro en stel dat het 15 euro wordt is dus nog steeds goedkoop voor een LCD van 4*40 char, deze kost namelijk zonder backlight al iets van 80 euro bij Stuut en de Bruin in Den Haag.......

:P

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 08:38
Nu was ik ook op LAN-G.
Ik heb ok daar een LCD gekocht.
Nu zit er een SED1330 controller op.
En heeft me 10Euro gekost. Wat een toeval :P
Maar wat is er aan software en schematjes zijn ervoor?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:52

Tarin

Just plain weird.

De LCDtjes waar dit topic voornamelijk over gaat hebben 2 HD44780A00 controllers, en die zijn sowieso aan te sturen.

Dat SED1330-dingetje is geloof ik ook te doen (zie [rml][ LCD] Software SED1330[/rml])

Maarre.. wat zijn de afmetingen van het schermpje? Heeft iemand daar al een idee over? (dan kan ik alvast gaan kijken wat ik er mee kan gaan doen)

(golf.geo: je krijgt dalijk een mailtje van me)

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Verwijderd

Tarin schreef op 06 november 2002 @ 09:59:
De LCDtjes waar dit topic voornamelijk over gaat hebben 2 HD44780A00 controllers, en die zijn sowieso aan te sturen.

Dat SED1330-dingetje is geloof ik ook te doen (zie [rml][ LCD] Software SED1330[/rml])

Maarre.. wat zijn de afmetingen van het schermpje? Heeft iemand daar al een idee over? (dan kan ik alvast gaan kijken wat ik er mee kan gaan doen)

:) Gehad, bekeken en goedgekeurd :)

Verwijderd

Tarin schreef op 06 november 2002 @ 09:59:

Tja, ik heb al eerder berichten gezien dat Esco ook andere LCD's heeft verkocht......
Maar daarop focus ik me op het moment niet op. Zodra ik contact heb met Esco zal ik heb vragen wat hij wel en niet kan regelen.

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ik zag overigens op het schemaatje op pagina 1 dat er 2 pot-metertjes bij moeten. Waar dienen die voor (sterkte backlight en brightness ofzo?)

• The_Greater
Ik zie zonet dat het lcdtje van mij (1330) een -24V nodig heeft. Is dat persee nodig?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• The_Greater
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/clairvoyant/zotty/min25V.gif

Verwijderd

EsCo schreef op 05 november 2002 @ 21:34:
Ehm, jongens, ik wil jullie plezier nu niet bederven hoor, maar ik zal er toch een stevige rem op moeten zetten...

De lcd's die ik op Lan-G verkocht heb, kwamen uit een restpartij die ik nog had liggen. Daarom kon ik deze zo goedkoop van de hand doen.

De post op een forum waar iemand in dit topic aan refereert heeft letterlijk onderstaande tekst:

[...]

De situatie is dus als volgt. Ik kan zeker wel meer lcd's regelen voor jullie allemaal, MAAR of ik ze voor de prijs van om en nabij de 10 euro kan leveren is sterk de vraag.

Ik vrees dat jullie blij zijn gemaakt met een dooie mus. Als jullie alsnog interesse hebben, dan hoor ik dat van golf.geo, of van iemand anders wel, aangezien ik helaas geen tijd heb om regelmatig dit topic te tjekken, en dan kan ik de actuele prijs uitrekenen.
hij is hier al een keer langsgekomen hoor , misschien dat hij dit topic nog steeds leest?Esco wat zijn de prijzen voor de verschillende LCD's tegen de hoeveelheid die bestelt wordt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 11:24:
[...]

hij is hier al een keer langsgekomen hoor , misschien dat hij dit topic nog steeds leest?Esco wat zijn de prijzen voor de verschillende LCD's tegen de hoeveelheid die bestelt wordt?
Heb ik gezien en verwacht een mailtje terug van Esco......

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 03:58:
[...]

Uhh, ik heb ook een LCD gekocht van Lethal, IA Crystalfontz. Dit LCD was een 4*20 LCD en dat koste nog 29 euro. Hij had er meer dan 100 besteld en daar om van 58 dollar nara 29 euro. 10 euro en stel dat het 15 euro wordt is dus nog steeds goedkoop voor een LCD van 4*40 char, deze kost namelijk zonder backlight al iets van 80 euro bij Stuut en de Bruin in Den Haag.......

:P
yeah. zelfs al kost ie 15€, niet erg, dan wil ik er nog 3. maar als ze nu 25€ of meer zijn, dan heb ik een probleem, neen, mijn bankrekening heeft dan een probleem.. snappie?? ik ben maar een 'arme' student ya know...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 02:06:
Mensen die hebben gemaild,

KIJK OP DEZE SITE OF ALLES GOED IS!!!

http://Nekita.no-ip.com/~ice/Lcd/

Net een ICQ berichtje gestuurd naar Esco met het verzoek om te kijken of hij er toch nog aan kan komen en ik heb alle hoop.
De gegevens zijn ok! :*)

Verwijderd

Mensen, net een mailtje van Phreak gehad en we mogen een IA gaan houden, zodra er meer duidelijkheid is van Esco open ik een nieuw topic.....

• Weezer-DC
Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 23:41:
Mensen, net een mailtje van Phreak gehad en we mogen een IA gaan houden, zodra er meer duidelijkheid is van Esco open ik een nieuw topic.....
Dit gaat dus de goede kant op,
bereid je maar vast voor golfje ;)

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Aangezien esco al meldde dat hij een beetje krap in de displays zat ben ik benieuwd of een complete inkoopactie wel haalbaar is.. We zullen zien.. :)

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Tja..

Voorlopig eerst maar dat mailtje terug.. misschien dat er dan wat duidelijkheid over is..
Hij zei dat het wel geregeld kon worden..

Verwijderd

Als ze idd over backlight beschikken en niet TE duur worden, dan heb ik mssn ook wel interesse in 2 schermpjes >:)

• mjdejong
  • Laatst online: 12-04-2016

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Als de ia door gaat, 1 lcd-tje voor mij.

=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.

Verwijderd

Tot 25 euro per stuk wil ik er nog steeds twee hebben. Daarna moet ik eens gann denken of het er misschien maar een moet worden alhoewel het dan nog steeds spot goedkoop blijft.

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:32

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

laat die lcd maar. er is een IA op tweakers van Creastal fonts...
thnx nog he

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Verwijderd

nja, er is een IA van crystalfontz lcd's. duz ik ben totaal niet zeker meer of ik er 3 ga nemen. waarschijnlijk niet. en ga ik er een blauw 4*20 bestellen. ik blijf dit topic volgen. maar mischien kan je er rekening mee houden dat ik er maar 1 of 2 bestel.

Verwijderd

Nog steeds geen mailtje van Esco gehad :(
Ga nog maar een mailtje sturen.

Als mensen afhaken dan ook een mailtje naar mij sturen en niet alleen hier posten!

• Weezer-DC
mydogisgone schreef op 07 november 2002 @ 20:38:
laat die lcd maar. er is een IA op tweakers van Creastal fonts...
thnx nog he
Die is wel een stukje ddurder,
en we blijven nederlanders, en het duurt toch nog wel ff deze IA ;)

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ik wil er sowieso nog steeds eentje, 4*40 zit niet in de CF-aktie.
Hoewel het niet in m'n kast past.. nah ja, ik verzin er wel wat voor voor een komende casemod :).

Verwijderd

Tarin schreef op 08 November 2002 @ 08:23:
Ik wil er sowieso nog steeds eentje, 4*40 zit niet in de CF-aktie.
Hoewel het niet in m'n kast past.. nah ja, ik verzin er wel wat voor voor een komende casemod :).
Je kunt hem mooi boven een window dremelen :)

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 09:05:
[...]

Ik heb geen window.. en m'n kast staat in een pcmeubel (ik mod allen de voorkant).

M'n aankomende mod (als ik geld over ga hebben.. dat schiet dus NIET op met al die IA's) gaat wel iets van een raam krijgen, maar het ziet er toch leuker uit, aan de voorkant..

En toch wil ik er een (desnoods maak ik er een uithangbord van voor in de modeltreinbaan :))

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:12
Eeuuhh heel leuk allemaal, maar wel allemaal in mijn topic ;(. Kunnen jullie hier misschien een eigen topic over starten, want het overzicht raakt voor mij een beetje zoek, want ik weet nog steeds niet hoe ik dat ding precies moet aan sturen :).

• Weezer-DC
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 09:05:
[...]

Achter een window ;)
is nog goed beschermt tegen krassen en stoten,
vooral stoten kunnen je lcd goed verneuken... :(

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Milenco schreef op 08 november 2002 @ 12:33:
Eeuuhh heel leuk allemaal, maar wel allemaal in mijn topic ;(. Kunnen jullie hier misschien een eigen topic over starten, want het overzicht raakt voor mij een beetje zoek, want ik weet nog steeds niet hoe ik dat ding precies moet aan sturen :).
AFAIK werkt het schema wat in het begin gegeven is gewoon..

LCDsmartie schijnt deze controllers verder aan te kunnen sturen.

• Milenco
Tarin schreef op 08 November 2002 @ 14:31:
[...]

AFAIK werkt het schema wat in het begin gegeven is gewoon..

LCDsmartie schijnt deze controllers verder aan te kunnen sturen.
Schijnt idd te doen, maar ik heb er (te?) weinig verstand van.
Ik ga morgen ff langs Conrad, maar wat moet ik nu allemaal precies meenemen?
-weerstand (4 Ohm 1 watt)
-potmeter (27 Ohm)
-potmeter (10.000 Ohm)
-printplaat
-soldeerpunt'
-draad

vergeet ik iets?

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Zijn er ook 320x240 LCD's?..
Met een SED of een die ander TIC63.. ofzo.. als die er zijn houd ik me aanbevolen!

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Milenco schreef op 08 november 2002 @ 17:58:
[...]

Schijnt idd te doen, maar ik heb er (te?) weinig verstand van.
Ik ga morgen ff langs Conrad, maar wat moet ik nu allemaal precies meenemen?
-weerstand (4 Ohm 1 watt)
-potmeter (27 Ohm)
-potmeter (10.000 Ohm)
-printplaat
-soldeerpunt'
-draad

vergeet ik iets?
Ik weet niet precies wat je met 'soldeerpunt' bedoelt, maar wat tin (met harskern schijnt beter te solderen) en een soldeerbout zijn iig handig ;).

Verder kan je losse parallelle poort-pluggen kopen, en een kabel.. of je koopt alleen een kabel en knipt er een stuk van af.. dat moet je zelf verzinnen, wat het makkelijkste werkt.

Verwijderd

Mensen, ik heb net een mailtje naar Ludo (AKA Esco) gestuurd (ik geloof naar zijn werk mail adres).

Sorry dat ik de afgelopen 2 dagen niets heb gepost, maar ik had het behoorlijk druk op school (Helaas nog een leven naast GOT). ;)

Zodra ik meer weet zal ik het posten.

Morgen zal ik effe het lijstje op m'n website aanpassen. Er waren weer veel mensen die gereageerd hebben, voornamelijk op het verzoek om de gegevens aan te vullen :)

Verwijderd

Nou, Ludo's e-mail adress bestaat dus niet, kijken of ik een geldige kan opduiken.

Anders maar weer via G-lan.....

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 07:09:
Nou, Ludo's e-mail adress bestaat dus niet, kijken of ik een geldige kan opduiken.

Volgens mijn zat hij gisteren in #huiskamer op irc.tweakers.net.. kweenie helemaal zeker. Misschien dat het daar te proberen is?

• Kr3Kr
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

kan je nog mee doen?
ikke wille!

golf.geo, wat is je mailadres?

Gregor van Egdom Krekr

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 14:45
Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 07:09:

Maak er maar LAN-G van :+ anders heb je nog kans dat je mail niet overkomt! ;)

Verwijderd

Kr3Kr schreef op 09 november 2002 @ 10:18:
kan je nog mee doen?
ikke wille!

golf.geo, wat is je mailadres?
Effe het topic lezen wat er in het mailtje moet staan, daar vind je ook m'n mail adres >:)

• mydogisgone
  • Laatst online: 00:32

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Verwijderd schreef op 08 November 2002 @ 07:40:
Nog steeds geen mailtje van Esco gehad :(
Ga nog maar een mailtje sturen.

Als mensen afhaken dan ook een mailtje naar mij sturen en niet alleen hier posten!
Sorry.

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• Milenco
Ff vraagje over dat schema dat in het begin van het topic is gepost: Ik heb nu 2 potmeters, mar hoe moetr ik die dingen aansluiten?
Potmeter ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
     |
     |
    _|__
   | | |

En het schema zo:
code:
1
2
3

Hoe moet ik dat ding nou aansluiten?

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

ey golf.geo, ik heb ondertussen al een mailtje gestuurd, maar nog nix van gehoord en ook niet te vinden in die lijst op je site...
[t lijkt wel alsof mijn mailserver platligt de laatste tijd...]

Gregor van Egdom Krekr

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Milenco schreef op 09 November 2002 @ 17:36:
Ff vraagje over dat schema dat in het begin van het topic is gepost: Ik heb nu 2 potmeters, mar hoe moetr ik die dingen aansluiten?
Potmeter ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
     |
     |
    _|__
   | | |

En het schema zo:
code:
1
2
3

Als je het niet zeker weet (welke 2 van de 3 pootjes je nodig hebt), moet je even je multimeter erbij pakken (dat zou ik iig doen), de combinaties proberen en tussendoor aan het knopje draaien.

Als je geen multimeter hebt: foei, en ga er een halen (multimeter is vrij onmisbaar bij solderen)

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Milenco schreef op 09 November 2002 @ 17:36:

code:
1
2
3

Het middelste pennetje hier is ook het middelste pennetje van je potmeter, precies hetzelfde dus :)

• Milenco
Oke ik heb dus alles aansgesloten, maar doet niet echt :(
Ik kan de backlight wel perfect instellen, het constrast niet (als ik die potmeter helemaal naar 1 kant draai laat die alleen regel 1 en 3 helemaal zwart zien, verder niets. Als ik het ietsjes naar de andere draai is het scherm helemaal leeg)

Verder krijg ik bij LCD Smartie deze fout:
code:
1
2
3
DriverLINX Port I/O Driver:
DLPORTIO.SYS device driver not loaded.
Port I/O will have no effect.

Deze fout krijg ik als ik de LCD instellingen bij Smartie instel

Wie kan me helpen ;(

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Milenco schreef op 09 november 2002 @ 21:40:
Oke ik heb dus alles aansgesloten, maar doet niet echt :(
Ik kan de backlight wel perfect instellen, het constrast niet (als ik die potmeter helemaal naar 1 kant draai laat die alleen regel 1 en 3 helemaal zwart zien, verder niets. Als ik het ietsjes naar de andere draai is het scherm helemaal leeg)

Verder krijg ik bij LCD Smartie deze fout:
code:
1
2
3
DriverLINX Port I/O Driver:
DLPORTIO.SYS device driver not loaded.
Port I/O will have no effect.

Deze fout krijg ik als ik de LCD instellingen bij Smartie instel

Wie kan me helpen ;(
Je hebt een dll-bestandje nodig om de ltp aan te sturen. Dit is geschreven door een of andere instelling (kweeniemeer welke precies) maar het staat hier ergens:
http://www.driverlinx.com/DownLoad/DlPortIO.htm

(ha, het was Scientific Software Tools :))

[edit]
Als hij werkt: PICS!!!111 ;)

• Milenco
Tarin schreef op 09 november 2002 @ 21:44:
[...]

Je hebt een dll-bestandje nodig om de ltp aan te sturen. Dit is geschreven door een of andere instelling (kweeniemeer welke precies) maar het staat hier ergens:
http://www.driverlinx.com/DownLoad/DlPortIO.htm

(ha, het was Scientific Software Tools :))
Thanks, ben het nu aan het downloaden

[edit]
als het werkt: Zekerzzzz

Computer maakte net kortsluiting (wou LCD ff opnieuw aansluiten), dus moet weer opnieuw downen

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Milenco schreef op 09 november 2002 @ 21:51:
[...]

Thanks, ben het nu aan het downloaden

[edit]
als het werkt: Zekerzzzz

Computer maakte net kortsluiting (wou LCD ff opnieuw aansluiten), dus moet weer opnieuw downen
autsj.. da's wel minder..

Ik hoop dat hij gaat werken.. zou wel interessant zijn :)

(maar hij was al eerder aangesloten toch? Tja.. geen parallelle pluggen aansluiten als je pc draait dan maar..)

• Milenco
Ik heb die driver nu gedownload en geinstalled, alleen odte die nog steeds niet :(
Ik krijg geen fouten meer bij LCDSmartie. De hele LCD reageerd gewoon niet.
rij 1 en 3 is zwart, 2 en 4 is leeg. Dat heb ik zowel als de printerpoort is aangesloten als die niet is aangesloten :(. Wie weet raad?

Ik zuig :'(

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Misschien is zijn er poorten van de LCD => ltp verkeerd gesoldeerd: staat er op de site van LCDsmartie een schema om het aan te sluiten?

[edit]
http://www.rendo.dekooi.nl/~basiep/smartie/circuits.htm

en dan de 4*40 versie (2e van boven geloof ik)

Verwijderd

Je draden/soldeerwerk checken, doublechecken en triplechecken.
Dan je printerpoort op alle mogelijke instellingen proberen (epp, ecp, etc.)
2 balken betekent dat ie het wel doet, maar dat ie gewoon nog niet geinitialiseerd is (dus geen data of verkeerde data heeft ontvangen). De aansluitingen van de spanning is dus wel goed.

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Waarschijnlijk praat Smartie gewoon tegen de verkeerde pinnetjes.. dus er moet een schema zijn wat _zeker_ werkt met dit lcd //en// Smartie..

• Milenco
Ik ga hem ff helemaal opnieuw maken (nouja opnieuw, wat wijzigingen)
Deze heb ik nu:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/hasselt/case/lcdmod/lcd.gif

Deze is door iemand gepost in dit topic. Nu ga ik deze maken (staat op de site van LCD Smartie)

Afbeeldingslocatie: http://www.rendo.dekooi.nl/~basiep/smartie/lcd_parallel_8bit_2controller.gif
Is iets anders, maar is het proberen waard.

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ik zie er (qua welk ltp-pinnetje er naar welk data-lcd-pinnetje gaat) niet zo veel verschil in zo snel, maar iig veel succes.. ik lees het morgen wel weer verder :)

• Milenco
Oke, alles aangepast, zelfde effect. Ik loop morgen ofzo wel ff alle draden na

• Milenco
alles getriple checked, doet nog steeds niet, ARG! :(

• Milenco
kick (zorry :'()
Iemand nog een mogelijk idee?

Verwijderd

Ik wil ook waarschijnlijk wel een lcd, maar dan wacht ik wel op de IA...

is er software dat je op je lcd kan laten zien wat er in een .txt document staat?

Verwijderd

Die software is wel makkelijk te schrijven...

Verwijderd

dat zou mooi zijn, ik heb namelijk een leuk id in me hoofd >:)

en dan zou die 10euro voor zon mooi lcd natuurlijk heel mooi meegenomen zijn :)

Verwijderd

Tarin schreef op 09 November 2002 @ 09:16:
[...]

Volgens mijn zat hij gisteren in #huiskamer op irc.tweakers.net.. kweenie helemaal zeker. Misschien dat het daar te proberen is?
H'n das intresant....

Verwijderd

Mensen;

Een grote update na redelijk veel stilte van mijn kant.....

K'heb 't Druk, druk, te, zelfs veel te druk met school (Toetsweek).....

Nou hier komt het dan.........

Weer een aantal mailtjes van mensen gehad. Ik ga ze vanavond allemaal verwerken in het lijstje op http://Nekita.no-ip.com/~ice/Lcd/

Helaas nog steeds geen direct contact geweest met Ludo, ik begin er eigelijk een beetje pissig om te worden, maar goed, het is allenmaal voor een goed doel....

Ik heb een mailtje naar Bas van G-lan gestuurd en die forward hem weer door naar Ludo (AKA EsCo)....

Dus, nog effe gedult....

Mocht Ludo geen reactie geven dan ga ik iedereen die geintreseerd is in een 4*40 LCD aansporen om op het Inet te zoeken naar bedrijven die die dingen zeer goedkoop kunnen leveren (zeg tussen de 30 en 50 stuks voor onder de 20 Euro (ergens tussen de 12,50 en 17,50)) En als iemand een betrouwbaar (met een goede betalings regeling) bedrijf heeft gevonden dan zal ik zelf de IA gaan doen.....

Zo snel mogelijk weer een update en mocht je Ludo hebben opgespoort, meld het hier direct, grijp niet in want hij is gewapend en zeer gevaarlijk ;)

• The_Resetter
  • Laatst online: 07-11 07:15
ow ik zie dat je me postcode mist hehe hiero is die dan 7701VN :p

Verwijderd

The_Resetter schreef op 11 November 2002 @ 13:10:
ow ik zie dat je me postcode mist hehe hiero is die dan 7701VN :p
Uhh, heb ik een mailtje gehad met je postcode???

Ik heb niet altijd tijd voor het in z'n geheel doorlezen van een topic, dus AUB een mailtje en dan komt het helemaal in oorde..... :)

• The_Resetter
  • Laatst online: 07-11 07:15
je hebt een mailtje :p

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 17:00:
Die software is wel makkelijk te schrijven...
Mooi!
Schrijf jij ff een progje wat een 4x40 LCD aanstuurt zodat e topicstarter z'n LCD aan de gang krijgt??

Milenco: Als je zeker weet dat alles goed is aangesloten, check dan je LPT instellingen. Kijk naar het adres (0x378 waarschijnlijk) en kijk in welke mode deze staat (ECP/EPP/SPP). Voor Smartie schijn ECP het beste te zijn dacht ik
(dit allemaal in te stellen in de bios uiteraard.

Probeer ook eens andere software uit. Misschien dat deze het wel doen.
(hint: De 4x40 support in LCDInf is brak! de onderste twee regels blijven langzaam scrollen).

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Looki

Looki

Milenco schreef op 10 november 2002 @ 15:13:
kick (zorry :'()
Iemand nog een mogelijk idee?
Als je lijn 1 en lijn 3 aangaan.. betekent dit dat je chip geen data binnen krijgt.

Kijk even naar je instelling van de bios.. staat die de goede waarde? en heb je printerpoort en smarty ingestelt op 378h?
als datzo is.. ga dan de data lijnen na.. (als je een scoop hebt meet ze ff..)
als die het doet, meet dan de Enable lijnen ff..
als dat niet werkt de R/W Read write lijn meten..
je contrast is blijkbaar goed.. want 2 balken zijn zwart.. probeer dit ff.

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Looki

Looki

ikzit op school.. daar ga ikniet inloggen.. anders kunnen anderen op mijn account..
dus kan ookniet editen..

heb je DLPORTIO geinstalled?

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik heb ook nog en grote lcd scherm.
20-25 x 10 ofzo misschien dat ik die ook voor een casemod kan gebruiken.

Verwijderd

Mensen,

een mailtje van Ludo (Esco) gehad;

Beste Golf,

Ik kan niet meer aan de LCD's komen. Ik heb nog 2 4x40's liggen, maar dat
wordt vechten denk ik.

Sorry als ik of iemand anders jullie valse hoop heeft gegeven op een
goedkoop lcd-tje, maar wat ik laatst heb verkocht waren restpartijen.

Groet,

Ludo

Deze IA gaat dus niet door :'(

Als iemand toch nog aan goedkope LCD's kan komen, laat het me weten en dan kunnen we weer verder gaan.
Ik zal iedereen effe via een mailtje laten weten dat het feest niet doorgaat.....

Gr Golf

Verwijderd

Spijtig. zeer spijtig. ik had me er al op verheugd. hmmzzjah. :| :| niet aan te doen. moest niemand geinteresseerd zijn in die 2 laatste lcd's,

ik ben wel geinteresseerd in eentje... ;) :P :)

• mjdejong
  • Laatst online: 12-04-2016

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Bedankt golf.geo je hebt je best gedaan! Waarvoor dank......
Helaas mocht het niet lukken.

=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Het is jammer..

Maar nu nog een goed programma voor Milenco..

Zijn er al vorderingen?

[edit]
Kan het zijn dat het dit schermpje is?

Afbeeldingslocatie: http://www.crystalfontz.com/products/4004a/CFAH4004A-YYB-JP_bl_on.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.crystalfontz.com/products/4004a/CFAH4004A-YYB-JP_back.jpg

De plaatjes die je gepost had zijn helaas inmiddels dood :/

Verwijderd

Jammer. Dan maar weer verder met de grote speurtocht.
Golf.geo iniedergeval bedankt voor de moeite.

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

erg jammer, maar iig bedankt golf.geo!

misschien nog een keer ergens anders goedkoop te halen???
if so: count me in :D

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

ze zijn wel op laupro bezig met een IA van alle soorten lcd'tjes en dergelijke.Misschien dat mensen toch nog denken , ach vooruit dan maar daar.Golf geo , bedankt voor het proberen , jammer dat er geen meer waren

Verwijderd

heja. toch bedankt golf.geo... wel kuttig dat je nu alles voor niks gedaan hebt...

• Looki

Looki

Ik heb er nog een liggen.. ga hem binnekort weg doen.. wil een grafisch LCD :)

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

*schopje*
Milenco: hoe gaat het met je LCD?
Ik begreep uit een ander topic dat het in het BIOS anders instellen van de LTP wel eens wil helpen..

Pagina: 1 2 Laatste