Toon posts:

Promise Fasttrack 100 TX2 vertikt hogere PCI-snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Promise Raid Fasttrack 100 TX2 wil niet hoger dan een PCI-speed van 38Mhz. Waar Standaard 33 is. De kaart geeft aan onder Sisoft Sandra dat hij een Busspeed van 66 Mhz kan ondersteunen. Ik heb de Utility van Promise gedownload waar je de PCI BUSSPEED UTILIZATION mee kan instellen en die heb ik minimaal gezet, dat is waar hij het beste mee werkt.

De computer start op, het Bios-programma van Promise gaat de schijven zoeken.

Geeft dan weer:

Status: OFF LINE (knipperend)

1 Mhz lager en de kaart doet hij het min of meer maar wel met vastlopers, dus eigenlijk niet. 2Mhzén lager en hij is volkomen stabiel.

Specs:

P4 1,6 @ 2,5
Asus P4S533
512MB Samsung PC2700 @ 380

Verwijderd

HEb je een Ultra100-TX2 met of zonder en kristal erop? Want de ultra's zonder kristal gaan hun IDE busfrequentie mee opschroeven met je PCI bus. Dus ik denk niet zozeer dat de ultra niet meer wil, ik denk dat je harddisks het niet meer trekken....

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen Ultra, het is een Fasttrack, Rev_02.

Verwijderd

Voor fasttrack... hetzelfde verhaal (is qua pcb gewoon overeenkomstig; zie mijn topic over de ultra-->fasttrack tweak)

Verwijderd

Topicstarter
En kan ik dat ergens controleren of de PCI snelheid ook door de HD's heen gaat? Welke kaarten van ongeveer dezelfde klasse hebben dat dan niet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 12:32:
En kan ik dat ergens controleren of de PCI snelheid ook door de HD's heen gaat? Welke kaarten van ongeveer dezelfde klasse hebben dat dan niet?
Geen id hoe je dat controleren kan... Veelal worden ze alleen gespec'd bij 33Mhz (en soms 66MHz) maar niet daartussen. Ik weet wel dat er ook Ultra100's bestaan met een kristal erop, deze zouden als het goed is dit probleem niet hebben. Maar of dat alleen oudere versies zijn, of bepaalde exportmodellen ofzo is bij mij niet bekend.

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-03 22:57

Chop2000

Vroem

ik heb hier een fastrak66 in mijn server zittten, zit ook een kristal op...

niks

Verwijderd

Topicstarter
Chop2000 schreef op 03 november 2002 @ 21:13:
ik heb hier een fastrak66 in mijn server zittten, zit ook een kristal op...
Tja, hier heb ik echt wat aan, vooral omdat je server niet bij je specs vermeld staat. :?

Verwijderd

humor dit.

Als er staat 33Mhz of 66Mhz, betekent het niet dat je alles daartussen aankunt.
Mn K7S5A kan misschien wel DDR-SDRAM aan op 150Mhz, dus effectief maximaal 300Mhz.
Wil niet zeggen dat ik er dan SDR-SDRAM in kan doen op 175Mhz omdat mn bord toch maximaal 300Mhz geheugen aankan..

die opgegeven 66Mhz is voor server-moederborden die een 32bit of 64 bit pci-slot dat kan lopen op 33 of 66Mhz bezitten.
die 66Mhz is een integer veelvoud van 33Mhz (2x namelijk), en jouw 38Mhz is geen integer veelvoud (1,xxxxxx keer namelijk).
Vindt jouw moederbord niet zo leuk...

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders???

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Chill man! Dat is niet de eerste keer dat je zo haasterig en irritant een topic omhoogschopt. Eigenlijk zou je de FAQ allang hebben doorgenomen, aangezien dat je hier alweer een tijdje meeloopt, maar ik doe bij deze nog een laatste poging: FAQ Forumgedrag

Verwijderd

Topicstarter
oja shit ik dacht toch echt dat er 24 uur tussen zat 8)7

mijn excuses ik was pas net mn bed uit :O :O

Verwijderd

Topicstarter
Zo... netjes 24 uur gewacht he BallusC .... iemand nog extra dingen? Hij geeft namelijk niet altijd de foutmelding, sommige pci-snelheden pakt hij wel ???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 23:24:
Zo... netjes 24 uur gewacht he BallusC .... iemand nog extra dingen? Hij geeft namelijk niet altijd de foutmelding, sommige pci-snelheden pakt hij wel ???
Het is niet oplosbaar met jou kaart denk ik... als je een 66MHz pci bus hebt detecteert de kaart dat, deelt die freq. in 2en en heb je alsnog de 33Mhz te pakken. Daarom zullen frequenties boven de 38MHz twijfelachtig, boven de 42MHz bijna onmogelijk worden. En dat inderdaad terwijl 66Mhz gewoon weer wel werkt (maar dezelfde barriere zou je vinden rond de 76MHz)
Pagina: 1