Ik heb deze week een ecs p4s5a/dx+ gekocht. De hele zaak samen met p4 2.2Ghz in elkaar geschroefd: ik weer een machine rijker...
...dacht ik.
gegevens voor de (terecht) luie tweaker:
chipset:
-Northbridge: Sis645dx
-Southbridge: Sis962L
bios:
-2002/09/16 (ecs geeft bios versies kennelijk als naam de datum verschijning mee).
Bij het posten werden in eerste instantie al mijn ide devices gevonden:
-maxtor 30gb (ide1, master);
-NEC zip-drive (ide1, slave);
-quantum 12 gb (ide2, master);
-BTC burner (ide2, slave);
Ook het installeren van winXP leek goed te gaan: hele installatie doorlopen en het systeem bootte (heb ik wel anders meegemaakt).
Daarna nog cd bij moederbord geïntstalleerd: agp, onboard sound en usb drivers. Tussen al deze onderdelen was telkens een restart nodig. Echter bij de laatste restart bleek bij het posten dat op ide2 niets meer werd gevonden:
óf het systeem bleef hopeloos zoeken naar 2 aparaten die het niet kon vinden, óf het constateerde dat er noch als master, noch als slave een aparaat geïnstalleerd was.
Gefaalde oplossingen:
-een andere ide-kabel;
-alleen de 12 gb hd (die het wel doet op ide1, dus niet zelf kapot is) op ide2;
-een bios reset.
Zijn er meer mensen die soortgelijke problemen hebben gehad (met dit of een ander bord) en een oplossing. Of anders andere die ervaring hebben met dit bord en met een oplossing uit een onverwachte hoek kunnen komen?
...dacht ik.
gegevens voor de (terecht) luie tweaker:
chipset:
-Northbridge: Sis645dx
-Southbridge: Sis962L
bios:
-2002/09/16 (ecs geeft bios versies kennelijk als naam de datum verschijning mee).
Bij het posten werden in eerste instantie al mijn ide devices gevonden:
-maxtor 30gb (ide1, master);
-NEC zip-drive (ide1, slave);
-quantum 12 gb (ide2, master);
-BTC burner (ide2, slave);
Ook het installeren van winXP leek goed te gaan: hele installatie doorlopen en het systeem bootte (heb ik wel anders meegemaakt).
Daarna nog cd bij moederbord geïntstalleerd: agp, onboard sound en usb drivers. Tussen al deze onderdelen was telkens een restart nodig. Echter bij de laatste restart bleek bij het posten dat op ide2 niets meer werd gevonden:
óf het systeem bleef hopeloos zoeken naar 2 aparaten die het niet kon vinden, óf het constateerde dat er noch als master, noch als slave een aparaat geïnstalleerd was.
Gefaalde oplossingen:
-een andere ide-kabel;
-alleen de 12 gb hd (die het wel doet op ide1, dus niet zelf kapot is) op ide2;
-een bios reset.
Zijn er meer mensen die soortgelijke problemen hebben gehad (met dit of een ander bord) en een oplossing. Of anders andere die ervaring hebben met dit bord en met een oplossing uit een onverwachte hoek kunnen komen?
edit:
added chipset
added chipset
edit:
added bios version
added bios version