Toon posts:

Op vakantie in Amerika hardware kopen!!

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In de kerstvakantie ga ik op vakantie naar Amerika, nu wil ik daar een nieuw moederbord en processor, en videokaart gaan kopen, omdat deze daar goedkoper zijn, maar zijn deze wel dezelfde als in Nederland en werken ze hier wel???? ik heb hier niet zoveel verstand van.
Alvast Bedankt.

Verwijderd

Het werkt waarschijnlijk allemaal wel, maar als je peripheral devices gaat kopen (printer of zo) let dan op dat ze in Amerika 110 Volt hebben

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:09
Kweenie of het daar echt zoveel goedkoper is met een dollarkoers van bijna 2,70...
BTW, als je terug moet voor garantie... :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Waarom zou je dat in Amerika kopen? Omdat het een paar tientjes goedkoper zal zijn? Wat dacht je van vervoeren, garantie.... denk niet dat het de moeite waar zal zijn om in amerika je hardware te gaan kopen.

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

klopt, kun je gewoon kopen hoor. Kijk maar eens achter op een systeemkast. Daar zit bij de voeding een selector (110 - 220 volt) In de US staat ie op 110, in europa op 220.
Fijne vakantie toegewenst

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de tips, ik denk dat ik het dan gewoon hier koop, omdat ik anders geen garantie heb.

• Kit
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-01 20:48

Kit

Ik ben pas geleden nog naar Vancouver geweest in Canada. De prijzen vielen wel mee, bijna gelijk aan hier in Nederland, maar heb wel een GOLDEN ORB voor 3 tientjes gekocht.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-02 11:33
maakt echt niets uit ofzo,
ik had een rotte plextor en een hd van seagate stuk...als ik die in vs zal kopen stuur ik hem toch altijd op naar seagate...had met een week een nieuwe...
dus garantie is altijd goed...RMA werkt wel goed..

PVoutput

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:15
Waar ga je precies naar toe? Ik ben zelf vorig jaar in Colorado geweest (Louisville) en heb toen Mushkin in Denver bezocht. Erg vriendelijke mensen en er kon zelfs wat geregeld worden met de prijs (een Europeaan krijgen ze ook niet dagelijks over de vloer die in Amerika zijn spullen komt halen...).

Zeker voor gaan kijken dus!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V156 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Klopt.. je kunt niet even terug voor garantie en bij dure zaken moet je ook nog uitkijken dat je niet moet dokken bij de douane.

Toen de dollar nog lager stond heb ik ook gedacht om bv. een HD daar te kopen, maar heb dat om bovenstaande redenen toch maar nie gedaan.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Aeon
  • Laatst online: 27-01 18:41
Daar kan ik over meepraten. Ik mocht bij de douane in Nederland nog eens fijn 17,5% BTW gaan betalen. (op een Casiopeia palmtop van $500.- is dat een aardig bedrag)

• Aeon
  • Laatst online: 27-01 18:41
Ik heb kliklepra (2x geklikt)

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:17

Deathchant

Don't intend. Do!

2 vrienden van mij zitten in LA en ik heb hun gevraagd of ze een 8800GT konden meenemen voor mij.
Kunnen zij hiermee gewoon het vliegtuig in? Wat voor kosten komen erbij kijken?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Deathchant schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 09:23:
2 vrienden van mij zitten in LA en ik heb hun gevraagd of ze een 8800GT konden meenemen voor mij.
Kunnen zij hiermee gewoon het vliegtuig in? Wat voor kosten komen erbij kijken?
Als ze het gewoon in hun koffer stouwen lijkt me het geen probleem, ik zou niet weten waarom.

offtopic:
fantastisch gevonden, een topic van 7 jaar oud kicken

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08-2025
wow... een kick van 7 jaar. (ik heb in 2000 al in dit topic gepost, zie ik)

OT: Als je spullen in je koffer gooit zul je idd meestal wel goed door de douane komt, maar je loopt dan wel weer de kans dat je dure electronica verdwenen is bij aankomst. Vooral omdat vliegverkeer van en naar de VS erg gecontroleerd wordt op bommen etc. en koffers vaak opengemaakt worden. (evt. sloten worden doorgeknipt)

In je handbagage loop je weer meer kans dat een ijverige douane-ambtenaar vraagt wat je met zo'n ding in je tas moet. Het is niet bepaald iets wat je uit NL meeneemt op vakantie naar de VS. :P
Het schijnt wel dat ze alleen steekproefsgewijs controleren, dus je maakt wel een aardige kans er door te glippen.

En als je het eerlijk wil aangeven: kijk even op www.douane.nl voor de te betalen btw- en invoertarieven.

[ Voor 7% gewijzigd door Hyp Hyper op 09-11-2007 09:42 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Hyp Hyper schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 09:41:
En als je het eerlijk wil aangeven: kijk even op www.douane.nl voor de te betalen btw- en invoertarieven.
Als het dan nog steeds voordeliger is: gewoon meenemen als handbagage :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Stokoude topics kicken is niet de bedoeling. En sowieso is dit geen OH maar SG materie. Daar zijn genoeg (recente) topics over dit onderwerp te vinden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.