RME Hammerfall met 16 analog in, mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
Ik wil dus zo'n systeempje van RME gaan kopen, maar wil eigenlijk wel 16 line-inputs hebben. Ik kom er op hun site niet helemaal uit of dat kan. Ze hebben van 8-input breakout-dingetjes die je op een ADAT-input kan aansluiten, maar daar staat dan bij dat je er maar één kan aansluiten op bijv. de 9652 kaart. Als ik dan die kaart bekijk, zitten er meerdere ADAT-inputs op.
Iemand die weet hoe dit zit?

Ik zag btw ook dat de Multiface zelf al 8 inputs heeft en kan daar dan via de ADAT-interface nog zo'n extra 8-input ding op?

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

het lijkt me dat je op iedere adat i/o een convertor kan zetten, maar om het zeker te weten zou je anders even moeten mailen. maar ik doe met de o2r en 2x adat uit de o2r naar de hammerfall digiface hetzelfde.. ook 16 kanaals a/d dus...

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Ik heb ze zelf ook al gemaild, maar nog geen antwoord.
Jij hebt die Hammerfall, tevreden over? Ik wil een Soundcraft LX7-16 mixer kopen en dan iets van die Hammerfall serie, om zo een 16-track pc-opnamestation te hebben.
Zit nog wel een beetje te twijfelen over die mixer, de Mackie 1604VLZ pro moet kwalitatief erg goed zijn, maar ik vind die Soundcraft veel meer mogelijkheden hebben, kosten nagenoeg hetzelfde. Heb je toevallig ook een mening over deze mixers?

• djazete

djazete

steel

ik heb zelf die 1604vlz gehad.. en die heb ik toen ingeruild voor een allen & heath, omdat ik de eq's en de voorverstekrers niet zo vond bij de mackie (maar bij de pro zijn die voorversterkers vervangen)
maar die allen & heath klonk echt veel beter.. die soundcraft ken ik niet, maar ik denk dat ie wel totaal anders klinkt (brits vs usa)

wat betreft die hammerfall: perfecte kaart!
goeie drivers enzo, stabiel.. en ja ik heb de digiface dus kan niks zeggen over de convertor kwaliteit enzo..
de convertors zullen wel vrij duur zijn, als je goeie wilt hebben..
da's een nadeel. maar ja..

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Welke allen&heath heb je? De mixwizard wz16:2 dx past ook wel in mijn budget geloof ik.
Ik dacht dat dat een hybride console was, da's ook wel erg handig.
Maar die mic preamps van de Mackie zijn bij de pro versie inderdaad vervangen door het XDR type, die moeten erg goed zijn volgens tests.

• djazete

djazete

steel

khad de allen&heath gs3, relatief oude mixer maar wel een goeie....
16 kanaals inline :9

was nie tgek.
nu heb ik dan een o2r en die digiface... dat was voor minder geld (die o2r was geluk..) meer sporen.. :)
maar eigenlijk klonk die gs3 icm midiman delta 1010 beter... maar ja 2 1010's zou veel duurder zijn en geen mogelijkheid meer om naar 24sporen te gaan, met die o2r wel..
Pagina: 1