Toon posts:

heeft iemand nu is een bruikbare tip!!!!!!!!!!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een pIII 550 en ik wil hem overklokken
moederboord is gigabyte bx 2000

heeft iemand bruikbare tips?????

en aub niet van die kijk in je handleiding tips!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

is je proc. niet gelocked?

Verwijderd

Topicstarter
hij in niet gelocked nee

Verwijderd

Huh? Niet gelocked?
Alle pentium 3's zijn gelocked, probeer je multiplier maar eens te verhogen.

Verwijderd

niet de 1e piii's zijn nog niet gelocked!

Verwijderd

Topicstarter
multiplier???pentium 3???!!!!

Verwijderd

yepz.. die 450 en 500 (en misschien 550) zijn er ook unlocked!!

Verwijderd

Topicstarter
en waar vind ik die multiplier

Verwijderd

in je bios als 't goed is...

Verwijderd

Niks van aantrekken ,hij lult uit z'n nek . Alle P3's zijn gelocked . De laatste Pentiums waarmee je de multiplier kon unlocken zijn P2's van rond Augustus 98 .

Verwijderd

Topicstarter
en je fsb veranderen heeft dat nog nut..en waar vind je dat

Verwijderd

Ik heb zelf ook een bx2000 mamaplank, probleem is echter dat het voltage niet echt te verhogen is op dat bord, hetgeen wel nodig kan zijn om et zaakje stabiel te houden... gewoon proberen zou ik zeggen... suc6..

edit:

je kunt probereren je fsb van 100 naar 112 Mhz te zetten. dit is de eerst volgende stap op je moederboard :( de fsb kun je instellen met de dipswitch op het moederboard in het boekje van gigabyte staat wel hoe.. multiplier settings kun je negeren omdat die toch gelocked is..

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:47

Spooksel

Spooksel!

jezus gast, dit is nou al het 3e topic dat je opent over het overklokken van je pc'tje... doe normaal man. 1 is genoeg en als je dat niet vind %SEARCH%

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• lambi80
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 22:17

lambi80

zucht....

Je kunt er rustig van uitgaan dat je multiplier gelocked is. Ik heb zelf ook een P3-550 gehad en die was ook gelocked.
Op jouw moederbord heb je boven de 100 Mhz de volgende FSB instellingen: 112,124,133 Mhz. Als je bv. 112 kiest, loopt je processor op 112*5,5=616 Mhz. Probleem van je moederbord is dat hij automatisch het voltage van je processor detecteert.
Je kunt dit dus niet zelf veranderen.

Waarom is dit een probleem: wanneer je je processor overklokt, heeft deze vaak behoefte aan iets meer stroom om de timing intern nog goed te laten werken.
Het zou dus kunnen dat hij op 616 Mhz nog goed werkt, maar misschien ook niet. Kwestie van uitproberen dus. Mocht het langere tijd probleemloos werken, dan kun je naar 124 Mhz gaan (zonder voltage verhoging zie ik dit niet lukken, maar toch). Loopt hij vast, dan moet je hem terugzetten.
De FSB kun je of in het BIOS veranderen of op je moederbord met jumpers of dipswitches. Hiervoor zul je helaas toch ff in de handleiding moeten kijken.

Veel succes.

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

Verwijderd

ok! die 550 zal hoogstwaarschijnlijk wel gelocked zijn, maar 't is dus echt geen bullshit dat álle PIII's gelocked zijn, jzs, ik heb zat mensen gesproken die hun 450/500 op 600 hebben laten lopen!!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 13:38 schreef [nM.Locutus] het volgende:
yepz.. die 450 en 500 (en misschien 550) zijn er ook unlocked!![/quote]Kom jij dan ff bij mij thuis langs ... kun je ff de multiplier van mijn PIII-450 verhogen :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ik heb zat mensen gesproken die hun 450/500 op 600 hebben laten lopen!![/quote]Met het verhogen van de FSB lukt dat wel ja. Ik heb mijn PIII-450 idd op 600 gehad. Maakt dat mijn proc dan meteen een ge-unlockte proc :? Sure ...

GrtZ
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-09 14:14
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 13:48 schreef [nM.Locutus] het volgende:
ok! die 550 zal hoogstwaarschijnlijk wel gelocked zijn, maar 't is dus echt geen bullshit dat álle PIII's gelocked zijn, jzs, ik heb zat mensen gesproken die hun 450/500 op 600 hebben laten lopen!![/quote]Je kan ook de snelheid van je proc verhogen door je FSB omhoog te krikken. Werkt vooral goed bij Celerons en P3 op 100 MHz (naar 133)

Maar alle P3's zijn locked. No doubt about that. Sterker nog, mijn P133 was al multiplier locked :(

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Spooksel
  • Laatst online: 00:47

Spooksel

Spooksel!

je p133? zozo, mijn p200mmx niet, t'is nu een 225 (3*75) ofzo :)

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• TheEagle
  • Laatst online: 29-07 11:29

TheEagle

Master (of my own) universe

zorg voor een goeie koeler.
dan kun je hem tot 600Mhz krijgen.
probeer niet hoger dan 620Mhz want dan krijg je transistor soep.

Vanwege een gebrek aan logica slaat dit bericht helemaal nergens op.

Verwijderd

PC133 RAM is ook niet overbodig, mijn PC100 RAM trekt namelijk niet meer dan 124Mhz (ook p3 450@558).
Krijg je trouwens bij 133Mhz geen last van je kaarten ofzo? De bussnelheid ligt dan ver boven het originele specs.

Verwijderd

Topicstarter
maar waar verander ik nou precies de fsb

kan het nergens vinden in de bios

• lambi80
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 22:17

lambi80

zucht....

HANDLEIDING!!!!! Dipswitches, jumpers etc.!!!! Ik wil je best tips geven, maar ik ben geen wandelende bibliotheek die iedere layout van een moederbord uit zijn hoofd kent:o

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik ken je moederbord niet, maar ik denk dattie op een SeePU optie staat (ziet zelf wat voor een proc, en kun je dus nix aan wijzigen). Je moet deze wijzigen naar iets als 'user define' de multiplier laat je dus staan (je hebt al gelezen dat je die toch niet kan wijzigen) en je FSB verhoog.

Suc6
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Koffie>>><BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik schreef het volgende:
Krijg je trouwens bij 133Mhz geen last van je kaarten ofzo? De bussnelheid ligt dan ver boven het originele specs.[/quote]???

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Om blijvende ellende te voorkomen zou ik wel willen zeggen dat als je niet weet waar je mee begin bent/wilt gaan.. erhm dat je extra voorzichtig bent! (m.a.w. als iemand je hier stap voor stap je moet voorkauwen hoe je de FSB opschroeft etc.. dan lijkt het mij verstandig om je CPU gewoon te laten lopen zoals ie normaal behoort te laten lopen..)

Een PIII 500 op 600+MHZ? Ja dat kan.. met een FSB van 124Mhz loopt mijn 500 Katmai ook op 620Mhz! Vindt alleen mijn videokaart nie zo leuk..

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 22:24
donicpiranja,

een beetje zelfstandigheid mag wel he? als wij zeggen dat je eventueel je bus omhoog kan gooien ga dan niet ook nog eens vragen hoe dat dan weer moet....!!

daarbij zou ik mezelf eerst maar even in het overklokken verdiepen en ervaringen van andere mensen lezen... kijk wat rond op sites als www.tomshardware.com en LEES en ga begrijpen waarom je processor sneller gaat lopen als je het een en ander doet en waar je op moet letten met dit soort dingen.. (gevaren enz).

misschien niet onverstandig ;)

• procyon
shit.!! dubbelpost

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 14:59 schreef Esoteric het volgende:
Koffie>>>???[/quote]Wat bedoel je nu precies :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Misschien was ik niet helemaal duidelijk. Maar ik wil dus weten of je kaarten niet vaag begonnen te doen toen je processor op 600Mhz liep, dus de fsb op 133Mhz stond.
Ik heb namelijk ook een p3 450.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

M'n kaarten viel wel mee, maar WinME wildie niet eens opstarten. Kon bestandjes enzo niet meer vinden. Zal eens onder DOS proberen. :)
Ik denk dat het eerder aan de voltage licht. Alleen kan mijn plankje geen voltage-tweaking doen :(
Ik draai nu dus 450@504 (30 graden).
Ik ga toch 's ff met DOS proberen vanavond ...

GRtZ
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

ik snap het niet....waarom gaat je vidkaart/en dus je agpslot raar doen als je fsb op 133 of 124 draait....er zijn toch ook proc'es die standaard op 133 lopen?

Verwijderd

tot hoever is een pentium III 650 overklobaar?

Verwijderd

p3 niet locked.... damn lul niet uit je nek...

• procyon
een moederbord dat loopt op 100MHz moet ervoor zorgen dat de pci sloten op 33 MHz lopen en het agp slot op 66MHz..

Dat doen ze dmv DIVIDERS de divider van het AGP slot is 2/3 100MHz \3*2 = 66Mhz..

Als je je BX'je (hoort op 100MHz te lopen) op 133MHz laat lopen (of meer:)) dan is de snelheid van je AGP ineens 88MHz (133/3*2)

veel Agp kaarten trekken deze snelheid niet,, en het zal zeker niet bijdragen aan de stabiliteit van je systeem..

Verwijderd

maar mobo kan ook gebruikt worden voor 133 proc's.....staat die divider dan op 1/2 ofzo?
waarom kan hij dan niet gewoon bij 124 op 1/2 ?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 15:07 schreef tazzman het volgende:
Een PIII 500 op 600+MHZ? Ja dat kan.. met een FSB van 124Mhz loopt mijn 500 Katmai ook op 620Mhz! Vindt alleen mijn videokaart nie zo leuk..[/quote]Precies hetzelfde hier. PIII500 Katmai@620 Mhz.
Mijn videokaart heeft echter nergens problemen mee. ik heb een Viper770.
Idle temp : 30C
Stress temp : 55C

Heb je nog extra koeling?
Ik heb een RDJD koeler en 2 extra case fans.
Pagina: 1