Toon posts:

Kast maakt lawaai???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sindskort een ANTEC 1080amg kast welke ik gekocht heb omdat deze stil zou zijn. Ik heb nu het vervelende probleem dat deze kast na verloop ban tijd (dus na aanzetten van PC) een hoog geluid geeft. Het is zo dat de voeding van de kast zijn fans minder hard laat draaien na verloop van tijd om minder kabaal te maken, maar hier komt er dan juist een geluid bij.

Ik vermoed dat het de voeding is omdat ik de andere fans uitgezet heb om het geluid te traceren. Ook de fan van de proc heb ik even tegengehouden om te kijken of deze de schuldige is, maar het geluid bleef.

Nu is mijn vraag, zijn er meer mensen met deze kast?? Heeeft één van jullie hier ook mischien last van?? Of moet ik terug gaan naaar degene war ik de kast gekocht heb?? Is er manier om dit op te lossen??

Ik stoor me er nl nogal verschrikkelijk aan.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ook al geprobeerd even de fan van de voeding tegen te houden? Dan weet je zeker waar het aan ligt.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat heb ik nog niet gedaan omdat ik dan de voeding moet gaan openhouden. Plus het feit dat er twee fans in voeding zitten.

De Proc fan kan ik op het middelste draaiende gedeelte tegenhouden maar dat kan bioj de onderste fan van de vodeing niet. Er zit een grill voor.

Draaien die krengen hard??? }) Ofwel, kan dat met mijn vinger of heb ik dan nog een probleem er bij??? :7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 23:06:
Nee, dat heb ik nog niet gedaan omdat ik dan de voeding moet gaan openhouden. Plus het feit dat er twee fans in voeding zitten.

De Proc fan kan ik op het middelste draaiende gedeelte tegenhouden maar dat kan bioj de onderste fan van de vodeing niet. Er zit een grill voor.

Draaien die krengen hard??? }) Ofwel, kan dat met mijn vinger of heb ik dan nog een probleem er bij??? :7
doe het effe met een pen.. vinger kan wel als je hem juist op de fan legd.. dus niet met je vinger de tegen gestelde richting op gaan.. rustig met je vinger op het fan blad drukken totdat ie stil ligt.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
niet met een pen man, je kan het vrij veilig doen met een blaadje wat je enkele keren hebt dubbel gevouwen....

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hm, ik heb welliswaar geen ervaring met Antec kasten, maar ik heb hier wel een Antec 300watt voeding draaiend. Die dingen maken vrijwel geen geluid, ik denk dus dat je iets van een brakke FAN in je voeding hebt zitten.

Ik zou even proberen een van de fans van de voeding tegen te houden met een papiertje, zoals hier boven staat of gewoon zonder andere hardware aanzetten (je moet dan 2 connectors verbinden op de ATX power kabel, search daarvoor maar even, dat kan je vast en zeker vinden).

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Groen en Zwart doorverbinden

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
net even geprobeerd en wat denk je??? Met allebei de fans van de voeding tegengehouden is het geluid er nog steeds!!!!!!!!!!!!

Aan de ene kant blij (kast is goed, mag trouwens ook wel voor dat geld :P ) , maar aan de andere kant niet omdat ik nu nog maar één optie heb. Nl. de videokaart. Daar zitten twee fannetjes op. Zou dit kunnen of is er gewoon iets wat mee resoneert met de rest en dus niet te traceren is????

MMMMMMMMMMmmmmmm!!! :(

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 23:36:
net even geprobeerd en wat denk je??? Met allebei de fans van de voeding tegengehouden is het geluid er nog steeds!!!!!!!!!!!!

Aan de ene kant blij (kast is goed, mag trouwens ook wel voor dat geld :P ) , maar aan de andere kant niet omdat ik nu nog maar één optie heb. Nl. de videokaart. Daar zitten twee fannetjes op. Zou dit kunnen of is er gewoon iets wat mee resoneert met de rest en dus niet te traceren is????

MMMMMMMMMMmmmmmm!!! :(
Dat kan alleen jij natuurlijk horen :)

ARME AOW’er

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 15:57

AMDFreak

Intel is zo..

Misschien zijn het trillingen die veroorzaakt worden door je fans?

Of je hebt last van hol heid (net als ik :()

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Om zeker te weten dat het je videokaart is zou ik het volgende doen. Maak je kast open, zet je PC aan, en wacht totdat het geluid ontstaat. Trek nu het voedingssnoertje uit je videokaart fan(s). Als het geluid blijft weet je dat het niet van je videokaart komt, en als het geluid weg is moet je een nieuwe fan kopen om er vanaf te komen. Ik zou je PC wel snel uitzetten nadat je het snoertje eruit hebt getrokken, want je videokaart wordt vrij snel heet (+- 2 minuten).

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 22:59

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Als het je videokaart is, zou je die Zalman GPU cooler kunnen nemen. Kost je 30 euro ofzo en 1 PCI slot......maar dan issie wel stil.

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen, daar was ik weer. Normaal is dat idd een manier, ware het niet dat ik een leadtek vid kaart heb waar dit niet zo werkt omdat er een ijzeren koelichaam omheen zit. Daar haal je dus geen draadjes uit omdat je daar niet bij kan.

Voorts zitten er twee fannetjes op. Ik geloof niet dat er twee zalman koelers op passen.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Er zijn vreselijk veel topics met tips om je kast wat stiller te maken. Veel werk om dat na te lezen maar wel leerzaam vind ik.

ARME AOW’er

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:36
Haal je video kaart er gewoon even uit en luister dan.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan en het was toen wel stiller. Ik heb de twee fannetjes even schoon gemaakt en die stofvelletjes (heet dat zo??) die er voor zaten eraf gehaald.

Volgens mij koelen ze dan ook een stuk beter. Het geluid is iets minder maar niet weg. Ik denk dat ik hier mee moet leren leven.

Iedereen bedankt zover.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem ook gehad met het fannetje van de grafische kaart.
Heb een druppeltje naaimachine olie op het asje gedaan en het was weer muisstil.
Pagina: 1