Toon posts:

HDD vervangen op Fasttrack 100 RAID

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een Fasttrack 100 RAID kaart zitten 4 schijven van 60Gb in RAID 0,1 (Striping & Mirror) Nu is er waarschijnlijk 1 kapot omdat het systeem een melding geeft bij het booten. Ik ben nog niet bij het systeem geweest dus weet dat niet zeker. Nadat degene bij die even bij het systeem is geweest op enter heeft gedrukt (heb hemzelf niet gesproken) starte windows 2k weer gewoon op.

Kan ik vanuit windows of vanuit het BIOS van de controller oid zien welke schijf er kapot is? en kan ik deze zonder meer vervangen? Of verlies ik hier data mee als dit niet goed gebeurt?

Moet het exact dezelfde schijf zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand hier ervaring mee?

Verwijderd

Topicstarter
Hier moet toch wel iemand ervaring mee hebben?? Please?

Verwijderd

Heb zelf een Fastrack 100 TX2. Nog geen ervaring gehad met het vervangen van een defecte schijf in RAID. Herinner me wel dat het een en ander uitgelegd staat in de handleing wat je moet doen bij een defecte schijf. Naast de handleiding kun je ook utilities vinden op http://www.promise.com/ waarmee je kan zien welke schijf eventueel defect is.

Verwijderd

Topicstarter
Promise.com ligt er bij mij uit.. Weet iemand toevallig waar je zo'n tooltje nog meer kunt vinden?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

promise.com doet het hier anders prima :)
Misschien een probleempje aan jouw kant? Firewall/socks/proxy?

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb ik die tool gedownload maar ik kan 'm niet installeren omdat de server geen .exe files meer wil openen (heel vaag, alleen files van na de crash). Dus nou ben ik nog verder van huis :(
Er is hier niemand die ervaring heeft met FastTrack 100 controllers en defecte schijven?
Pagina: 1