[bruggen]snijden/zagen/dremelen

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:48
Beste allemaal,

Ik heb sinds een tijdje een nieuw systeempje en daar wil ik het eea aan wijzigen. Ik kan met mijn mobo niet de multiplier veranderen (Gigabyte 7a-vr) en nu moet ik dus aan het snijden met mijn L3, L4 en L10 bruggen om de MP op 10 te zetten en dan de FSB naar 133 (of hoger).

Ik zit hier dus met mijn Duron 1300 (Morgan) voor me snufferd en heb al geprobeerd om een brug door te snijden met een scherp stainleymes maar ik kom er niet door. Ik heb hier wel een Dremel liggen maar als ik daarmee aan de slag ga vind ik denk ik mijn bruggen nooit meer terug :/ . Ik heb die bruggen ook gezien op de Tbird van mijn broertje maar die zijn bijna 10x zo groot. Op deze processor zijn ze echt megaklein :(

Hoe kan ik die bruggen nou op een beetje een normale manier doorsnijden (en de bruggen die ik moet verbinden kan toch gewoon met potlood :? :? )

Ik heb de info op deze pagina doorgelezen en daar hadden ze het erover dat de processor niet meer van keramiek gemaakt zou moeten zijn maar volgens mij slaat dat alleen op de Xp en niet op de Duron en dus gaat her niet zo makkelijk met een mes zoals daar staat beschreven :(

Wie heeft er raad voor me?

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Probeer eens een naald of speld ofzow? Misschien dat je daar het een en ander mee door kan krassen? De punt lijkt me scherp zat...

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01

Exigence

dnkroz

Je moet de bruggen niet snijden met een stanley mes maar je moet de bruggen als het ware 'wegkrabben'.
Dat lukt meestal beter, en als dat niet lukt kun je meestal met een zo dun mogelijk dremel schijfje heel voorzichtig het proberen weg te slijpen.

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je kunt ze doorbranden. Een 9 volt batterij of een voeding nemen en dan spanning over de brug zetten. (Met 2 naalden ofzo)
Dan krijg je een klein vonkje en je brug is weg.
Het lijkt een hele lompe methode, maar het werkt wel precies, je beschadigt namelijk niets in de buurt van de brug.

Verwijderd

KifArU schreef op 03 november 2002 @ 10:38:
Je kunt ze doorbranden. Een 9 volt batterij of een voeding nemen en dan spanning over de brug zetten. (Met 2 naalden ofzo)
Dan krijg je een klein vonkje en je brug is weg.
Het lijkt een hele lompe methode, maar het werkt wel precies, je beschadigt namelijk niets in de buurt van de brug.
klinkt erg "spannend" :P
volgens mij moet je dan echt wel goed weten wat je doet damn. ik denk niet als je ietsiepietsie uitschiet dat je proc het fijn vindt

• KifArU
  • Niet online
Dat valt erg mee. Gewoon 2 dunne stroomdraadjes aan 2 spelden maken, die op een batterij aansluiten (ook niet echt spannend, het is geen 220)
Dan voorzichtig de ene speld aan een kant op de brug zetten en met de andere speld even de andere kant aanraken.
Je kunt zelfs hulp vragen en eerst de spelden goed op de punten van de brug zetten en dan de spanning er pas op.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:36

Epsilon

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 11:40:
[...]

klinkt erg "spannend" :P
volgens mij moet je dan echt wel goed weten wat je doet damn. ik denk niet als je ietsiepietsie uitschiet dat je proc het fijn vindt
je loopt behoorlijk achter
Dit is een methode van 2 jaar oud oid
Ik heb zelfs een filmpje gehad ervan

je laat dat ding gewoon doorbranden. Doordat het maar heel dun is, gaat dat relatief snel :)

• The Deaken
Ik ben nu al heel lang aan het schrapen en schuren geweest maar ik denk dat ik toch maar ff een 9V batterijtje uit de kast trek en het ga proberen.
Damn wat is dat spul hard zeg je zou bijna vergeten hoe kwetsbaar een proc is..

Wis me luck ;)

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

• The Deaken
Met een 9V batterij wil het niet, het vermogen van de batterij is te klein het blijft vonken. :/

Maar gelukkig sond er nog een 12V brommeraccu in de schuur >:) .. tik....tik.... *PATS*... done

Bedankt voor de tip werkt perfect nu ff kijken of de processor nog heel is :+

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
En toen hoorden we niks meer van hem ...
:)
zou het niet gelukt zijn ???

• The Deaken
WOEI het werkt... hij loopt perfect..

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 16:04
Feli :+
kan je misschien een pic maken hoe ze er nu iutzien? (waarschijnlijk alleen als je een cam heb met handmatige focus)

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

The Deaken schreef op 03 november 2002 @ 18:51:
WOEI het werkt... hij loopt perfect..
nietus!!. Hij rebootte soms spontaan. Op mijn advies geheugen wat minder agressief gezet en volgens mij loopt ie nu wel goed :P.
Bredend schreef op 03 november 2002 @ 20:56:
Feli :+
kan je misschien een pic maken hoe ze er nu iutzien? (waarschijnlijk alleen als je een cam heb met handmatige focus)
geen cam hier(hij had ze kompjoeter meegenomen naar mij :)). En thuis heeft ie ook geen cam. Wat denk je, het is maar een arme student >:)

specs

• The Deaken
en dan moet ik ook nog eens alles weer uit elkaar slopen.. maar het is best mooi geworden de andere bruggen heb ik gewoon met potlood ingetekend.

ik had ook nog een leuk ander geintje,.. Ik wou de temp weten van me CPU en toen maar ff MBM5 geinstalleerd had ik de verkeerde sensor opgegeven: 83 graden.. ik lekker balen maar bleek later maar 46 graden te zijn :P

Verwijderd

Osiris schreef op 02 november 2002 @ 23:14:
Probeer eens een naald of speld ofzow? Misschien dat je daar het een en ander mee door kan krassen? De punt lijkt me scherp zat...
Heb ik vroeger ooit ook geprobeerd, dat werkt NIET!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 09:47
Dus ik neem aan dat deze truc ook op een athlon XP werkt? Of is snijden toch veiliger?

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Ik heb mijn Athlon geunlockt met een diamanten kraspen (van me moeder, kan je glas mee versieren ofzo :) ) en dat werkte perfect! 2x krassen en weg is ie.

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 09:47
o die heb ik ook eentje. gewoon krassen, meten met multimeter, krassen, meten, etc?

• The Deaken
Byte_Me schreef op 04 november 2002 @ 09:01:
Dus ik neem aan dat deze truc ook op een athlon XP werkt? Of is snijden toch veiliger?
Ik heb iets gelezen over dat de nieuwe XP processors niet meer van keramish materiaal gemaakt zijn oid. En dat het daarom alleen maar makkelijker was om ze door te snijden.
Ik zal ff zoeken of ik het nog kan vinden.

edit:

Ik heb het gevonden. Het is wel in het Duits maar daar heb ik geen problemen mee :)

Linkje

Verwijderd

Ik heb bij mijn TB 850 de bruggen doorgedremeld, ging best goed. Keramiek is hard spul.

Verwijderd

Quote:

je loopt behoorlijk achter
Dit is een methode van 2 jaar oud oid
Ik heb zelfs een filmpje gehad ervan

je laat dat ding gewoon doorbranden. Doordat het maar heel dun is, gaat dat relatief snel

unquote:

Filmpje? heb je een linkje voor mij? Ik ben wel benieuwd hoe dat truukje eruit ziet.

maar je gaat met 9 volt aan de gang?! :? Heb je dan geen kans dat je je cpu beschadigd? ik bedoel, komt die 9 volt dan niet aan de cpudie zelf. Volgens mij vind die 9 volt niet lekker.... Of is het gevaarloos om te doen? :? :? :?

• KifArU
  • Niet online
Die 9 volt zet je niet op de pinnetjes, maar alleen op de bruggen.
Blijkbaar zijn die niet met elkaar verbonden.

• The Deaken
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 20:19:
Ik heb bij mijn TB 850 de bruggen doorgedremeld, ging best goed. Keramiek is hard spul.
Tja ik heb die bruggen van een TB 800 ook gezien maar als je dat vergelijkt met de bruggen op met proc zijn die echt lomp groot. Ik heb de dremel erboven gehouden maar alleen het snijblad is al dikker dan dat mijn bruggen groot zijn en dan mol je dus alles :P
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 21:29:

maar je gaat met 9 volt aan de gang?! :? Heb je dan geen kans dat je je cpu beschadigd? ik bedoel, komt die 9 volt dan niet aan de cpudie zelf. Volgens mij vind die 9 volt niet lekker.... Of is het gevaarloos om te doen? :? :? :?
Die bruggen zijn vanaf de proc doorverbindingen naar aarde. De proc heeft hier totaal geen last van als je alleen de brug onder spanning zet. ga niet met die 9V op andere geleidende delen prutsen want dan zou het idd wel eens verkeerd af kunnen lopen.. :P

Verwijderd

The Deaken schreef op 05 november 2002 @ 00:45:

Tja ik heb die bruggen van een TB 800 ook gezien maar als je dat vergelijkt met de bruggen op met proc zijn die echt lomp groot. Ik heb de dremel erboven gehouden maar alleen het snijblad is al dikker dan dat mijn bruggen groot zijn en dan mol je dus alles :P
Uuuhm....
Bruggen van een TB 850 = ff groot als de hele TB serie
En ze zijn nog eens kleiner als Duron bruggen, dus als je een Duron hebt kan je helemaal gaan dremelen.
en als je een XP hebt is een mes voldoende want dat is geen keramiek maar een of ander zacht siliconen spul.

Met een dremel slijpschijf gewoon op hoge toeren laten draaien en dan zachtjes aantikken, dat werkte wel maar duurde best lang omdat het hard spul is. Wat beter ging was een graveer-opzet stukje (of als je die niet hebt een klein dun spijkertje met een scherpe punt) die op de brug zetten en dan de dremel vol laten lopen.

Duron precies hetzelfde

XP - gewoon een standymesje is makkelijk zat

Verwijderd

The Deaken schreef op 04 november 2002 @ 14:59:
[...]

Ik heb iets gelezen over dat de nieuwe XP processors niet meer van keramish materiaal gemaakt zijn oid. En dat het daarom alleen maar makkelijker was om ze door te snijden.
Ik zal ff zoeken of ik het nog kan vinden.

edit:

Ik heb het gevonden. Het is wel in het Duits maar daar heb ik geen problemen mee :)

Linkje
Alle XP's zijn niet van keramiek gemaakt, hoef je nix voor te lezen kan je gewoon zien. Zelfs de allereerste XP was niet meer van keramiek....

• The Deaken
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 11:01:

Uuuhm....
Bruggen van een TB 850 = ff groot als de hele TB serie
En ze zijn nog eens kleiner als Duron bruggen, dus als je een Duron hebt kan je helemaal gaan dremelen.
Dit is dus niet waar. vanaf de Duron 1GHz is er de nieuwe core (morgan) en bij deze procs zijn de bruggen veel kleiner.
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 11:03:
[...]

Alle XP's zijn niet van keramiek gemaakt, hoef je nix voor te lezen kan je gewoon zien. Zelfs de allereerste XP was niet meer van keramiek....
Tja dat zeg ik dus, maar beetje wazig hoe moet ik dat zien als ik niet zo'n proc heb :? :?

Verwijderd

kortom even met een battery met genoeg Amperage even vonken op de bruggen en je hebt ze verbroken....

Dat is een betere manier om een proc ziojn multiplierte veranderen. Ik heb het al meer gedaam met een stanleymesje op een athlonXP; maa dit lijkt me makkelijker EN geeft het voordeel; dat je niet die snee (die het mesje maakte) eventueel weer op moet vullen met lijm.

Je kan dan makkelijker weer verbindingen maken met een potloodje!

Zijn er anderen die bruggen hebben verbroken met een battery met succes!? :?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-02 18:55

Demo

Probleemschietende Tovenaar

The Deaken schreef op 05 november 2002 @ 14:12:
Tja dat zeg ik dus, maar beetje wazig hoe moet ik dat zien als ik niet zo'n proc heb :? :?
Plaatjes kijken :Y)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Zijn er pics die dat vonken toenen en de results bekend?

Verwijderd

Ik heb zelf al een leuke site gevonden, waar je die vonk-truuk in werking kan zien met plaatjes!

http://www.dark-tweaker.com/xpunlock2.htm 8)

Verwijderd

The Deaken schreef op 05 november 2002 @ 14:12:
[...]

Dit is dus niet waar. vanaf de Duron 1GHz is er de nieuwe core (morgan) en bij deze procs zijn de bruggen veel kleiner.
Ik heb hier die TB 850 voor me liggen met daarnaast 1 Duron 1 ghz Morgan, 2x een 1.2 ghz Duron Morgan en daarnaast nog een 1.3 ghz Duron Morgan.

Die bruggen van de Duron zijn dus echt groter.

Leuk om te vermelden 1 ghz en 1.2 is wel verschil in core. Maar 1.2 en 1.3 = zelfde alleen andere MP, ik de 1.2 met de MP van 1.3 en werkte perfect, zelfde voltage, zelfde temp. Afzetters dus (hoewel het verschil tussen een 1.2 en 1.3 3 euro is geloof ik)
Pagina: 1