Draadloos netwerk 2 huizen + internetsharing

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Quaker
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik ben van plan een draadloos netwerk aan te leggen tussen mijn huis en dat van m'n vriend.
we wonen ongeveer 50 meter van elkaar af. Ik heb kabel en die willen we ook delen.
In allebei de huizen hebben we een printer en 2 computers. We willen dus op alle computers internet, bestanden en printers delen.
Hoe kan ik dit aanpakken en welk materiaal kan ik het beste gebruiken?

kan iemand een voorbeeld tekeningetje maken?

Verwijderd

allebei 2 netwerkaartjes kopen 50 m utp kabel kopen een router kopen :) en als het nodig is een switch

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je hebt routers (actiontec bijv) waar je gelijk een wifi kaartje in kunt duwen voordeel is dan dat jij je pc uit kan zetten zonder dat de buurman ook zonder zit

nou ja tekening dan maar ..............

Afbeeldingslocatie: http://www.fish.demon.nl/got/wifi.jpg

wel duur ..... 50m utp is goedkoper vermoed ik .........
niet draadloos dus .... en je babbeld wat sneller onderling

voor aleen internet is wireless snel zat doorgaans

Iperf

Verwijderd

Als ik bijvoorbeeld een "E-Tech draadloze Router" koop. Hoeveel pc's kan ik dan van internet voorzien en wat voor kaart moet er dan in deze pc's zitten?

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 20:49
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 22:48:
allebei 2 netwerkaartjes kopen 50 m utp kabel kopen een router kopen :) en als het nodig is een switch
och, gewoon effe stoeptegels er uit en utp kabel er onder, zo gemakkelijk gaat het.
:*) Denk niet dat dit zo gaat, dus is wireless de enige oplossing

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 14:14
Nouja, utp kabel lijkt me toch de beste oplossing, want als je bijvoorbeeld draadloos wilt heb je veel kans op inbreken, en de 50 meter, haalt ie dat wel?

• Quaker
ja handig door de tuinen van mensen en over de straat.

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Als je allebei in rijtjeshuis woont is de dakgoot een goede plek om je utp door te leggen, maar mag utp wel 50m zijn?

Een draadloze router lijkt mij de beste oplossing. Je hebt dan een 11mbit verbinding, waarmee bestanden overgooien wel iets meer tijd kost dan met 100mbit, maar internet probleemloos te delen is.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Quaker
nou het is geen ruitjes huis en als je een utp kabel zou willen aanleggen dan zou die via de straat moeten en door tuinen en dan wordt het ook langer dan 50m. rechtstreeks is het 50m. UTP kabel is geen optie, het moet dus draadloos.
Maar we willen ook gamen over internet en LAN

En wat is een goede online shop waar ik dit kan kopen?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 23:55:
Als ik bijvoorbeeld een "E-Tech draadloze Router" koop. Hoeveel pc's kan ik dan van internet voorzien en wat voor kaart moet er dan in deze pc's zitten?
hah .. meer pc's dan jij waarchijnlijk kan betalen .. een klasse a netwerk (dus 10.x.x.x) 16,7 miljoen dan zijn er zoals je je voor kunt stellen een paar technische beperkingen aan je router zoals geheugen waar hij verbindingen mee kan onthouden (nat) .. maar doorgaans zat ...........

End die kaart die je in je pc moet zetten moet je mee opletten aangezien die wifi bende soms niet helemaal op elkaar afgestemd is laats las ik daar wat over in de CT' ........ daar zat ook een compatibility tabel bij . ik kan dat blad aleen niet zo gauw vinden
Waarchijnlijk zal het eerder een usb uitvoering worden .. die geintegreede pcmcia dingen zijn vaak wat duurder

Iperf

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Quaker schreef op 03 november 2002 @ 11:44:
nou het is geen ruitjes huis en als je een utp kabel zou willen aanleggen dan zou die via de straat moeten en door tuinen en dan wordt het ook langer dan 50m. rechtstreeks is het 50m. UTP kabel is geen optie, het moet dus draadloos.
Maar we willen ook gamen over internet en LAN

En wat is een goede online shop waar ik dit kan kopen?
............
begin hier eens
http://www.tweakers.net/p...Sortering=&Landfilter=All

Iperf

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zou lekker 2 routers neerzetten (ouwe P100 Linux bakken oid.) waarom?

Zit je zusje te printen, lukt niet, nog een keer, lukt nog steeds niet....
Ondertussen begint de papierberg bij de buren wel erg groot te worden :D

Maar goed, deze oplossing moet je alleen doen als je daadwerkelijk zin, tijd en interesse hebt in (draadloos) computerspul.

Aan de hand van je vraag begrijp ik dat www.google.nl iets te moeilijk is :+

Verwijderd

Het beste lijkt het me (niet het goedkoopste) is om een bridge aan te leggen.
Aan beide zijden een accespoint(AP) in bridge mode, deze AP's koppel je vervolgens aan een hub/switch en op die switch/hub koppel je ook alle pc's(met utp).
Je pc die nu voor internet zorgt laat je DHCP draaien, nu krijgen alle aangesloten pc's een IP uitgedeeld van je dhcp server en als je de juiste settings neemt kun je ook overal internetten.

Voordeel is als je in bridge mode werkt dat het een stuk veiliger is en als je de juiste AP's neemt (ik beveel de linksys wap11 v2.2 aan) ook nog op een hogere snelheid(in dit geval 22mbit) kunt werken.
Maar wil je 4 pc's op 1 www aansluiting zetten? wat is dat voor verbinding, als je ook nog eens download en gamed kun je het bij de meeste verbindingen dus wel vergeten als je met meerdere personen gelijktijdig bezig bent.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

reviews: Wireless access points en netwerkkaarten getest
reviews: Intel's 11 en 54Mbit WiFi hardware onder de loep

Draadloos +-600m netwerk

En verder is er dus ook nog de search, waarvan ik de indruk krijg dat je die niet echt gebruikt hebt.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.