Ik heb nu al een jaar een athlon 1200@1200 en wil hem nu sneller laten lopen(gewoon via de bios) . Nu is hij +-60 Graden. Is het verantwoord om de FSB omhoog te gooien met deze koeling en heeft iemand een goede overclock guide voor me?
60° is al wel redelijk hoog volgens mij hoor... Niet echt verstandig om nou met die temp te gaan OC-en AFAIK
tja...ik heb gwoon zo'n standaard coolertje erin...hoe zou ik BV zonder nieuwe cooler de temp. omlaag kunnen halen?
hmm je hoeft niet zo te schreeuwn en een fatsoenlijke topic titel is ook moeilijk tegenwoordig...
idd 60 graden is wel hoog... kzou eerst een betere koeler kopen,
ik zag toevallig gisteren dat mijn xp2000+ ook rond de 60 graden was ik schrok er wel van ik heb er zelf een dragonorb opzitten wel raar heb er nu een superorb die had ik ook nog liggen en nu is ie ro rond de 56 graden ofzo ik ga nu de Tt Vulcano 7+ kopen is 30 euro
idd 60 graden is wel hoog... kzou eerst een betere koeler kopen,
ik zag toevallig gisteren dat mijn xp2000+ ook rond de 60 graden was ik schrok er wel van ik heb er zelf een dragonorb opzitten wel raar heb er nu een superorb die had ik ook nog liggen en nu is ie ro rond de 56 graden ofzo ik ga nu de Tt Vulcano 7+ kopen is 30 euro
De airflow in je kast verbeteren. Kabels netjes wegwerken/rounden. Veel meer kan je niet doen en veel zal het ook niet schelen in temperatuur als je geen casefan(s) monteertVerwijderd schreef op 02 november 2002 @ 22:14:
tja...ik heb gwoon zo'n standaard coolertje erin...hoe zou ik BV zonder nieuwe cooler de temp. omlaag kunnen halen?
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Ik heb er al 2 casefans inzitten maar nog krijg ik de tempratuur niet lager van m'n cpu...en m'n harde schijven slaan af als ik de casefans vol open zet(met adapter gemonteerd)
Verwijderd
60 graden is een beetje heet zelf mijn 1,4 t bird {heet hoofd} blijft met een standaard koeler maar op 45 max steken. en met maar 1 case fan. dus voor het ocen eerst wat aan die temp doen.
Mijn AMD TB 1200 die wordt maar 53 graden maar dan heb ik alles op laag staan kwa toerental.
Ik heb een Thermaltake Vulcano 7+ en 2 case fans@7V.
Ik heb een Thermaltake Vulcano 7+ en 2 case fans@7V.
Gewoon ff een nieuwe cooler halen, dan moet het zeker lukken.
Kep ook de amd atlon 1200 en die loopt al maanden op 1320 (fsb 147)
Met een termaltake vulcano 7+ op low noice als koeling word die bij mij niet heter dan 45 graden. Ik heb wel 2 casefans, scheeld ook een hoop.
Kep ook de amd atlon 1200 en die loopt al maanden op 1320 (fsb 147)
Met een termaltake vulcano 7+ op low noice als koeling word die bij mij niet heter dan 45 graden. Ik heb wel 2 casefans, scheeld ook een hoop.
dan zou ik me kast niet dichtdoen als ie nu al 60C wordt.Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 22:33:
Misschien ligt het er ook wel aan dat ik op dit moment me kast open heb staan?!??!?!
gewoon nieuwe koeler kope0 -> een TT straaljager en je hebt goedkoop een goede koeler. (moet je tegen herrie kunnen)
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Ik heb een Whisperrock III op mijn 2100+. Hij is bij mij nog nooit boven de 52 Graden uit gekomen (stressed dus
) Misschien is dat een optie?
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
Ik heb net even mijn kast dicht gedaan en toen werd m'n processor 15 graden...ik heb deze PC bij Paradigit gekocht en ik vind het gwoonweg belachelijk dat mijn processor zo heet wordt!!!
das idd wel erg heet voor een Athlon 1200, zit er dan nog wel (voldoende) geleidingsmiddel tussen de proc en koeler, mijne is daardoor ook een hele tijd veel warmer geweest!!!! Kijk het ff na zou ik zeggen.
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
Verwijderd
ze hebben zo'n linkjeVerwijderd schreef op 02 november 2002 @ 23:05:
Typfoutje....65 graden bedoelde ik!!!
temperatuur is zeker aan de hoge kant, tijd voor extra casefan
brambel: Mag ik je ff op het volgende knopje wijzen?: 
Daarmee kun je je posts editen, zodat je niet 3 posts van jezelf onder mekaar hebt enzow...
En ook een post met alleen "???" is niet gewenst
Mocht het een kick zijn, dan gaarne niet na slechts 20 minuten 
Enneh, carry on now
HF met je overclocken zodra je temps anyhow naar beneden gaan
Daarmee kun je je posts editen, zodat je niet 3 posts van jezelf onder mekaar hebt enzow...
En ook een post met alleen "???" is niet gewenst
Enneh, carry on now
Verwijderd
ik heb zelf ook een tb 1200@1340 met de multi op 10 en de fast bus op 134mhz
dreeid bij mij op 48 gr stress
dus ik zou ook die temp eerst naar beneden halen en dan pas gaan oc-en
dreeid bij mij op 48 gr stress
dus ik zou ook die temp eerst naar beneden halen en dan pas gaan oc-en
Wat je het beste kunt doen is eerst een goeie degelijke koeler kopen (artic supersilent pro koelt erg goed en zeer stil, en goeie koelpasta zoals artic silver.) Als je geluk hebt heb je net als ik had een geunlockede axia core, dwz dat je je multiplier kunt veranderen. Begin hier mee en kijk hoever je met je FSB en multiplier kan komen. Crashed ie? Zet de FSB wat lager en/of pas het core voltage aan
ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800
Die van mij is idd al geunlocked jah...ik ga even maandag een nieuwe cooler halen en wil hem dan op 1400 laten lopen.
wees voorzichtig met het verwijderen en plaatsen vd nieuwe cooler !
als je dit niet goed doet kan je je AMD weggooien
als je dit niet goed doet kan je je AMD weggooien
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()