[car] Kleine auto en klein budget

Pagina: 1
Acties:
  • 536 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Ik ga jullie nu iets vragen en lach niet svp :P

Over een klein maandje komt onze nieuwe auto er en dat is een Suzuki New Alto (ik zei niet lachen!) Nou wil ik daar graag een klein subwoofertje in hebben.
Allereerst hoeft het geen stampbak te worden. Dat houdt het autootje waarschijnlijk niet eens. Ik heb al een beetje rondgekeken en aangezien het een kleine auto is zal er een kleine woofer inmoeten (8" of 10"). Ik gok dat ik de kist maximaal 15-20 liter groot kan maken.
Tweede probleem is mijn budget. Ik zit niet echt breed bij kas dus ik wil eigenlijk iets van €200 uitgeven voor de woofer en versterker tesamen. Behuizing en bekabeling niet meegerekend.

Kunnen jullie me misschien tips geven over wat er voor dit geld te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Halfords had 2 weken geleden een actieve sub voor 119 euro in de aanbieding...

Zullen er vast nog wel zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

waarom een sub woofer in die rugtas sorry maar ik kan er niks anders van maken bouwen. in mijn toekomstige nissan primera wagon 2.0 slx 3 x jouw alto zitten 2 twee weg achter in speakers en 2 tweeters en twee subjes in de deur dit maakt al zoveel lawaai dat zelfs deze flink staat te dreunen met 4 x 50 watt.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

15 - 20 liter is niet veel.
Ik heb het al eerder gezegd in een topic; denk eens aan caliber: de cwe 8" speelt in 11 liter (een emmer zeg maar) en die kost je rond de 100 euro.
Er zijn ook kant en klare kisten te koop: de BC 108EK..
kijk eens op: http://www.caliber.nl/html/basscubes.htm

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Als het echt goedkoop moet, kan je ook nog die 200 euro uitgaven iets uitbreiden door een goede 4 kanaals versterker te kopen, maar dan een Marquant woofertje te kopen bij de Kijkshop. Iedereen krijgt nu waarschijnlijk rillingen over zijn rug, maar ik heb zo'n gifgroene rakker (helaas 8 Ohm) van 20cm in een 17 liter gesloten behuizing kast gehad, die mijn JBL GT2 goed concurrentie geeft, mits niet te hard gezet ;) Met die vierkanaals kan je met een kanalenpaar voor en achter voeden full range en met het andere kanaal die pikante 20cm Marquant.

Dat is dan 200+ voor een goede 4 kanaalsversterker met actieve filters en nog wat bonus voor een kistje MDF met die Marquant. Flame me wat je wil, maar mijn rug kreeg prima massage van dit kleine wondertje. Grote kans dat mijn volgende uitgave aan Car Hi Fi een 20cm JL-Audio woofertje wordt. Klein maar fijn ;) Boomen laat ik aan de sjonnies over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
offtopic:
chefke: Dit soort reacties zat ik dus niet op te wachten. Je bent net 2 dagen 17! Wat lul je nou over 'jouw toekomstige auto'.. je mocht willen dat je een Alto had om in te rijden ipv een Puch maxi.

Wekkel: Ik heb helemaal niets tegen Marquant! Ik heb ze nog nooit gehoord dus ik veroordeel ze (nog) niet. Zelf leek het me ook een goed idee om het grootste deel van het budget naar de versterker te schuiven en een relatief goedkope woofer te kopen.
Bij rondevries.nl hebben ze 2 10" woofers staan voor een leuke prijs. Een Magnat voor €45 en een Sony voor €49. Zou dit wat zijn icm een versterker van rond de €150?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Ik ga vandeweek (misschien morgen) ff langs bij de MediaMarkt om rond te kijken. Maar waar moet ik op letten bij een versterker?
Ik wil eigenlijk voor een 2kanaals gaan maar hoe krachtig moet deze minstens zijn? En wat zijn verder aan te bevelen opties erop? Zowieso natuurlijk een lowpass filter en het liefst een instelbare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Razorfist schreef op 03 november 2002 @ 13:41:
offtopic:
chefke: Dit soort reacties zat ik dus niet op te wachten. Je bent net 2 dagen 17! Wat lul je nou over 'jouw toekomstige auto'.. je mocht willen dat je een Alto had om in te rijden ipv een Puch maxi.

Wekkel: Ik heb helemaal niets tegen Marquant! Ik heb ze nog nooit gehoord dus ik veroordeel ze (nog) niet. Zelf leek het me ook een goed idee om het grootste deel van het budget naar de versterker te schuiven en een relatief goedkope woofer te kopen.
Bij rondevries.nl hebben ze 2 10" woofers staan voor een leuke prijs. Een Magnat voor €45 en een Sony voor €49. Zou dit wat zijn icm een versterker van rond de €150?
oke sorry. maar. ik kan in een alto niet een normaal zitten of ik it met mijn hoofd tegen het dak :( en met mijn knieen in het dashbord kastje :( . maar ik denk dat een versterker niet nodig is. het kost je een hoop werk en meer geld en een grotre kans op storing in je geluid[of een algemene stroring]. je kan beter 4 goede twee weg speakers kopen zodat je overal in je auto bass geluid hebt ipv alleen achterin. ik wet dit uit ervaring. ik heb een tijdje bij een inbouw station voor auto radio`s en carkits gewerkt. en daar ook verschilende alto`s onder handen gehad.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Ik vraag dit voor een New Alto. Deze is (gelukkig) wat groter als de huidige (waar ik nu in rondrij :P). Op dit moment heb ik voorin een 10cm coaxsetje van JBL wat voor leuk geluid zorgt en achterin een paar 6x9" die iets meer laag geven (nog steeds niet veel :()

In de nieuwe wil ik dus achterin een kleine subwoofer voor het laag en voorin die 10cm weer plaatsen. Deze zitten dan bij het raam voorin ipv bij je voeten in de deur dus dat lijkt me al beter klinken. Achterin zit toch nooit iemand dus daar hoef ik geen rekening mee te houden. Ik rijd er meestal zelfs alleen in.

En een subwoofer aansturen direct vanaf de autoradio is geen doen... dus als er een subwoofer komt dan ook een versterker erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Oke, we gaan maar even bij het begin beginnen.

Nieuwe auto, ook nieuwe autoradio? Indien het geval, even op een dingetje letten: RCA out (tulp uit). Die moet er op zitten en liefst 4 volt uitgang. Dubbele RCA out is natuurlijk helemaal top.

Ik kan je wens om zoveel mogelijk in een versterker te stoppen helemaal onderschrijven, ik heb 't namelijk niet zo gedaan :( Ik ben met een redelijke 2 kanaals begonnen, maar moest al snel naar nog meer kanalen, wat ik gedaan heb met een 2e 2kanaals versterker, wat dus extra aansluitellende en ruimte betekende. Kwam nog bij dat die 1e 2kanaals geen actieve filters aan boord had, dus je raad al wat uiteindelijk de derde aankoop was: een fatsoenlijke 4kanaals.... :(

150 euro voor een 4kanaals. Lijkt mij een krap budget, maar niets is onmogelijk. Wat er in ieder geval aan boord moet zijn:
-4x50 watt rms, 4x35 is op zich ook wel goed;
-beetje beveiligingen aan boord (thermisch, elektrisch);
-schakelbare en traploze actieve filters ->high pass en low pass 50-200 Hz;
-ruime ingangsgevoeligheid 0,2 volt-4 volt.

Aangezien je met de 4 kanaals versterker alleen hard door het budget gaat (aansluitmateriaal etc, een goede dubbel afgeschermde tulpkabel kost wel EUR25, evenals zekering en dikke voedingsdraad e.d.), stel ik me een ultragoedkope Marquant woofer voor als beginnende sub. Die kan in een klein kistje en later makkelijk omgewisseld worden voor iets beters. Echter, als Mediamarkt een goedkope 8 of 10" woofer voor je heeft van een 'normaal' merk, kan je beter deze nemen als je de waarschijnlijke overschrijding van het budget kan billijken.

Als je erg vasthoudt aan het budget, wordt het eerder een 2kanaals. Dit is echter qua toekomst een minder fraaie weg, tenzij je later nog een extra versterker kunt en wil plaatsen, en je kan je andere gewone speakers niet via een versterker aansturen (en, erg belangrijk, high pass filteren), dat zal de autoradio dan aan moeten sturen.

En Chefke, als je bij een inbouwstation gewerkt hebt, moet een storingsvrije inbouw van een versterkertje met bijna totale afwezigheid van serieuze elektronica in een Alto toch geen probeem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razorfist schreef op 03 november 2002 @ 22:23:
Ik vraag dit voor een New Alto. Deze is (gelukkig) wat groter als de huidige (waar ik nu in rondrij :P).
Mja kweenie waar je dat vandaan haalt want de binnenruimte voor de bestuurder is juist kleiner geworden. Ik rij zelf rond in een Alto van '95 en was ook op zoek naar een nieuwe, gekeken en erin gezeten maar ik zit krapper in de New Alto en ik raak 't dak terwijl ik in de oude zo'n 10 cm overhou en de New Alto nog wel iets hoger is zelfs!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Wekkel schreef op 03 november 2002 @ 22:26:
Oke, we gaan maar even bij het begin beginnen.

Nieuwe auto, ook nieuwe autoradio? Indien het geval, even op een dingetje letten: RCA out (tulp uit). Die moet er op zitten en liefst 4 volt uitgang. Dubbele RCA out is natuurlijk helemaal top.
Autoradio heb ik al. Dit is een JVC KD-LX10R (ElChameleon). Deze heeft 1 Line out. 4V moet ik ff nazoeken.
Ik kan je wens om zoveel mogelijk in een versterker te stoppen helemaal onderschrijven, ik heb 't namelijk niet zo gedaan :( Ik ben met een redelijke 2 kanaals begonnen, maar moest al snel naar nog meer kanalen, wat ik gedaan heb met een 2e 2kanaals versterker, wat dus extra aansluitellende en ruimte betekende. Kwam nog bij dat die 1e 2kanaals geen actieve filters aan boord had, dus je raad al wat uiteindelijk de derde aankoop was: een fatsoenlijke 4kanaals.... :(

150 euro voor een 4kanaals. Lijkt mij een krap budget, maar niets is onmogelijk. Wat er in ieder geval aan boord moet zijn:
-4x50 watt rms, 4x35 is op zich ook wel goed;
-beetje beveiligingen aan boord (thermisch, elektrisch);
-schakelbare en traploze actieve filters ->high pass en low pass 50-200 Hz;
-ruime ingangsgevoeligheid 0,2 volt-4 volt.

Aangezien je met de 4 kanaals versterker alleen hard door het budget gaat (aansluitmateriaal etc, een goede dubbel afgeschermde tulpkabel kost wel EUR25, evenals zekering en dikke voedingsdraad e.d.), stel ik me een ultragoedkope Marquant woofer voor als beginnende sub. Die kan in een klein kistje en later makkelijk omgewisseld worden voor iets beters. Echter, als Mediamarkt een goedkope 8 of 10" woofer voor je heeft van een 'normaal' merk, kan je beter deze nemen als je de waarschijnlijke overschrijding van het budget kan billijken.
Dat aansluitmateriaal reken ik niet binnen die €200. Ik weet dat dit me redelijk wat zal kosten, maar misschien dat ik dit via-via nog wat goedkoper kan krijgen.

Wat dat vermogen betreft.. Je zegt nu dat 4x35 rms in principe genoeg is. Kan dit een kleine woofer een beetje aansturen? Ik zie door de Wattbomen het bos niet meer.. ik weet alleen dat als er ergens 1000W opstaat en het €69 kost ik het links moet laten liggen :P
Als je erg vasthoudt aan het budget, wordt het eerder een 2kanaals. Dit is echter qua toekomst een minder fraaie weg, tenzij je later nog een extra versterker kunt en wil plaatsen, en je kan je andere gewone speakers niet via een versterker aansturen (en, erg belangrijk, high pass filteren), dat zal de autoradio dan aan moeten sturen.
IK denk dat ik toch voor een 2-kanaals ga, of ik moet tegen een mooi geprijsde 4-kanaals aanlopen natuurlijk maar daar ga ik even niet van uit. Ik heb op dit moment al mn luidsprekers op de autoradio staan en dat klinkt op zich goed. Het enige minpunt is dat de radio geen ingebouwde filters heeft. Maar misschien dat ik ze dan passief kan filteren met een condensator ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 22:31:
[...]

Mja kweenie waar je dat vandaan haalt want de binnenruimte voor de bestuurder is juist kleiner geworden. Ik rij zelf rond in een Alto van '95 en was ook op zoek naar een nieuwe, gekeken en erin gezeten maar ik zit krapper in de New Alto en ik raak 't dak terwijl ik in de oude zo'n 10 cm overhou en de New Alto nog wel iets hoger is zelfs!! :(
sorry ik had het over de bagageruimte natuurlijk.. wat betreft de zitruimte weet ik het niet precies. Ik weet alleen dat ik er genoeg aan had :P
Ook rijd ik nu een Alto uit 2000, misschien dat die iets kleiner is als de jouwe :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Passief filteren is liefhebberswerk en met de kantelpunten waar wij over praten (80 Hz) een kostbare zaak. Ik heb 't zelf wel eens gedaan, maar dat zijn dikke condensatoren waar je het over hebt.

Qua woofer is meer watt altijd beter, maar met een theoretische output van 100 watt RMS voor een gebrugde 2x35 watt RMS (gaat 2 Ohm werken, dus meer output) kan je best een potje breken qua bas. Ik ben al een keer aardig murw gebeukt met een 15" woofer gesloten kist met zo'n 2x35 watt versterker Amsterdam-Maastricht.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Bedankt voor de link. Ik ga er denk ik wel een keer kijken.
Ik heb echter zoveel slechte verhalen hierover gehoord dat ik een beetje huiverig ben om hier te kopen. Maar ach.. kijken kan nooit kwaad hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik kocht (niet zo heel lang geleden) 4 kanaals versterker voor 200 E. Leg dus iets meer duiten neer voor een amp.

Wil je nu alleen een sub en meer niet (fout: je wil altijd meer :P) gooi dan gewoon een actieve sub achterin. De 10 cm JBL voor zet je gewoon op je autoradio en klaar ben je.
Wellicht zou je een composetje kwijt kunnen; losse & richtbare tweeters op je A-stijl doen wonderen voor de "ruimtebeleving" van het geluid.

Remco-online is een dozenschuiver, niets meer en niets minder. Wil je voor een goede prijs met leuk geluid thuiskomen kan je daar eens gaan kijken. Ga dan wel eerst naar de dure car hifi zaak om jezelf voor te laten lichten.
Nog een tip: www.rondevries.nl
(edit: die had je zelf ook al gevonden... magnat traxx is een aanrader. Wordt alleen erg heet. Magnat century is wat ouder en goedkoper. Ik spaar denk ik even door voor de *slurp* signat LAB4...)

Zoals wekkel al zegt; passief filteren kan je beter laten. Als je een aparte versterker gebruikt voor je sub dan maakt het niet zo gek veel uit of diezelfde bas ook uit je speakers voor komt.

Overigens; als de 6x9" die je nu hebt niet genoeg bas geven, moet je eens kritisch naar de plaatsing & bevestiging kijken. Ik heb jbl gto 963 achterin en de bas was prima.. ( ik wilde alleen ... meer!)

Als je nou echt aan je budget gebonden bent; kijk dan eens bij de conrad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 23:51

mollie

ik weet niet wat jij met je traxx doet maar die van mij is gewoon cool, als je voor 50 euro een magnat woofer kan kopen koop dan aub geen marquant..

ga je bv voor die 2 kanaals traxx voor 108 euro dan leg je dr een tientje bij en dan koop je een rockford z 10 inch woofertje of een instap mtx.. (maar dat heb ik je ergens anders ook al gezegd he ;) )dan heb je echt en leuk geluidje voor 210 euro... heb je die 10 euro nu niet leen em van je vriendin ofzo dan heb je mooie spullen van goede merken(in deze prijsklasse)

wil je later nog meer aan gaan sturen dan gebruik je die traxx voor je front speakers,daar geeft ie ruim voldoende vermogen voor en koop je nog een 2 kanaals erbij, maar ga aub niet helemaal aan de onderkant van de markt zitten

wil je perse een 4kanaals koop dan nog geen woofer en alleen een amp, koop je over een half jaar een subje van 100 euro..met geduld kan je mooie dingen bereiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ag.. ik rijd in een Suzuki Swift 1.3 GL (1995) rond..
En ik heb een JBL 10 inch woofertje (in een 28 ltr kassie)

-------------------

Zal voor de volledigheid alles ffies oppennen..

Midden en hoog ; JBL GTi 408 Composetje (dus middentoon speaker, hoge tonen speaker en filtertje, 150 RMS / 300 MAX).
Laag ; JBL P1020 10 inch woofer (Power Serie van JBL, 400 RMS / 1600 MAX).
Amp ; JBL P80.4 (Power Serie van JBL, 4x 80 RMS) // ja ik weet het.. dit is tijdelijk moet nog een xtra bij voor de sub BP300.1 denk ik maar >:)
Head-unit ; Pioneer DEX P77R + remote controll en Pioneer 6 CD-Wisselaartje

(dit alles via een 25mm2 (60Amp) stroom kabel en 2.5 mm2 speakerkabels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik zou het graag in het echt zien stuiteren... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Haha.. ik dacht vanmiddag op school "ik zal vanavond eens vragen of die Magnat Traxx iets is voor dat geld" :D

Die 10 euro is trouwens helemaal geen probleem. Het geld heb ik wel, ik heb alleen een grens getrokken tot waar ik WIL uitgeven. En een paar euro er overheen kan ook wel hoor, ik weet alleen dat als ik nu zeg ongeveer €200 en ik hou me daar niet al te strak aan, dan heb ik volgende week €300 uitgegeven ;) En dat wou ik voorkomen..

offtopic:
mollie: ik wil dat geld best lenen van mn vriendin trouwens, maar dan moet ik er eerst eentje vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Het is uiteraard beter dan standaard, maar met die 200 zit je "aan de onderkant".
Maargoed, een traxx 300 op een kleine sony sub zal je echt wel bas geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-09 15:06

Skef

Ik scheer.me

Ik zou voor de grap ook eens kijken naar de spullen welke ACR verkoopt...

ACR heeft een aantal merken welke ze produceren / distribueren, ook hier in NL...

Kijk eens op www.acr.ch , en dan bij Schnapp... Staan vaak leuke aanbiedingen, goed spul voor weinig!

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razorfist schreef op 03 november 2002 @ 22:52:
[...]

sorry ik had het over de bagageruimte natuurlijk.. wat betreft de zitruimte weet ik het niet precies. Ik weet alleen dat ik er genoeg aan had :P
Ook rijd ik nu een Alto uit 2000, misschien dat die iets kleiner is als de jouwe :?
Zelfs bagage ruimte is minder geworden als ik me niet vergis. Het model uit '95 is hetzelfde model als die van 2000 alleen heeft die van mij zwarte randjes om de achterlichten en die van jou niet!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

*offtopic*

kheb nog een paar Infinity 3 weg ovale boxen liggen 100 watt RMS 300 wat peak vermogen. ze zijn net een half jaar oud, maar ze passen niet in mijn nieuwe auto.

:P
*offtopic*

ik zou in een kleine auto ook gaan voor een 2 weg versterker daar je sub op aansluiten. Dan stel je je radio zo in dat de speakers in de auto (die zijn aangesloten op de radio) alleen de hoge en mid tonen krijgen (dus bass op 0 zetten). dan worden die speakers amper belast. en dan geef je die sub via de versterker een lekkere bass.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

offtopic:
Ach een kennis van een goede vriend van mij is vertegenwoordiger voor een of andere leverancier van car hi-fi...
Ik heb die gast één keer gesproken en toen hoorde ik hem al van verre aankomen...het enige wat er echter de hoek om kwam was zo een nieuwe Mini Cooper en ondertussen werd het geluid nog steeds harder...blijkt die gast het achterbakje van die Mini helemaal volgestouwd te hebben met apparatuur: een geluid dat er uit kwam!
Dusse...volgens mij is zo een Alto nog altijd groter dus wat jij wilt moet zeker lukken :7

En nou ontopic: ik heb zelf ooit eens bij de Maxis twee van die dikke Markant 3-weg-boxen gekocht voor Fl. 100,- / stuk. Toen heb ik vrij snel de woofer opgeblazen met mijn Technics SA-100K, dus vervolgens bij de Kijkshop 2 losse 30cm Marquant woofers gehaald voor Fl. 80,- / stuk. Die doen het nog steeds en hoewel je niet moet rekenen op een hoog rendement, zuiver geluid of weinig vervorming bij een hoog volume vind ik ze prima voldoen als sub 8)

En van de vakantie had ik tijdelijk mijn moeders auto ter beschikking: achterin 2 boxjes van m'n normale slaapkamerinstallatie gelegd: Philips 3-weg, 30W / 6ohm...en ik moet zeggen m'n Pioneer radio van 4x35W wist er (zonder extra versterker!) genoeg geluid uit te pompen naar mijn smaak.

Kort samengevat: heb je een goede radio erin zitten (min. 4x30W), sluit daar dan gewoon een niet te duur subje op aan, klinkt prima en je houdt geld over :)
En anders zou ik een vierkanaals Caliber versterker uit de Rally serie kopen, met daaraan ofwel een simpele sub ofwel een Caliber sub, behuizingen kun je los kopen.

[ Voor 0% gewijzigd door real[B]art op 05-11-2002 02:06 . Reden: Typo's |:( ]

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wekkel schreef op 03 november 2002 @ 22:26:
En Chefke, als je bij een inbouwstation gewerkt hebt, moet een storingsvrije inbouw van een versterkertje met bijna totale afwezigheid van serieuze elektronica in een Alto toch geen probeem zijn?
Nu we het toch over storing hebben, kheb onlangs een versterker in mijn kofferbak gelegt, bij de mediamarkt zon caliber kabel setje gehaald.

tzijn dikke kabels, dus kabel vanaf accu naar koffer gelegt no problem, de massa... euhm gewoon aangesloten aan een willekeurig boutje in mijn kofferbak.

als ik mijn radio aanzet (auto staat uit) hmm lichte ruis door de boxen.. is te overkomen. ik start de auto... een en al storing, veel gekraak niet om aan te horen dus.

Help wat hebbik verkeerd gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik ga ervan uit dat je dubbel afgeschermde signaalkabels gebruikt (tulpkabel). Daar zal het niet snel aan liggen.

Voedingsdraad moet voldoende dik zijn, dat zal wel in orde zijn. Kijk goed of de kabel (en signaalkabel) niet ergens klem ligt, dat kan ook storing veroorzaken. Min moet een even dikke kabel krijgen als plus, leg de min zo dicht mogelijk bij de versterker en aan de kant, waar ook je accu ligt (links/rechts). Zorg dat je signaalkabels niet teveel parallel naast je stroomdraad liggen, als er gekruist wordt, dan haaks. Liefst je signaalkabels ook niet naast andere elektronicadraden. Alle aansluitingen voor stroom goed blank maken en met fatsoenlijke klemmen/ogen vastmaken. Zorg voor goed en veel contact..

Luister ook eens naar muziek via een walkman/discman direct op je versterker aangesloten. Als de storing in je radio zit, zou het dan weg moeten zijn. Sluit ook dat kleine middendraadje op je signaalkabels aan op je autoradio en versterker (grondmassa, dus op de behuizing van versterker/autoradio). Een rigoreuzere aanpak als al het bovenstaande niet werkt is het samenvoegen van de min van de autoradio en versterker op hetzelfde punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie

mollie

heb je je aardpunt blank geschuurd? signaalkabel aan de andere kant van de auto laten lopen dan je voedingskabel ? nog steeds last dan proberen radio op hetelfde punt te aarden als je versterker.. moet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

En anders ff een paar ferrietringetjes halen.
Overigens heb ik de gok gewaagd en onafgeschermde tulpkabels gebruikt (die kosten nl maar 4 euro voor 5 meter). Geen kraakje piepje of ruisje.. helemaal niets. Zit het mij ook een keer mee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Chaoss schreef op 05 november 2002 @ 09:38:
[...]
als ik mijn radio aanzet (auto staat uit) hmm lichte ruis door de boxen.. is te overkomen. ik start de auto... een en al storing, veel gekraak niet om aan te horen dus.
[...]
Is het echt gekraak enzo, of een hele irritante fluittoon o.i.d. die hoger wordt naarmate de motor meer toeren draait? In dat laatste geval heb je nl. een aardlus, mooiste manier om dat op te lossen is met een lijntrafo (elke fatsoenlijke car hi-fi zaak kan je daar aan helpen).

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

de voedings kabel is iig dik genoeg, de audio kabel dubbel afgeschermt? euhm geen id maar het is idd een tulpkabel en ook redelijk dik iets minder dik dan voedingkabel maar tzijn wel 2 draden natuurlijk.

dat van dat klemmen is iig wel een goeie tip want de voedings kabel loopt een stukje onder de rand van de moterkap en daar kandie best wel eens klemmen.

de kabel van de massa is precies hetzelfde als de voedings kabel maar dan een andere kleur en maar 1 meter lang. maar ik zal dat boutje waaride aanvast zit nog eens goed blank maken zodattie beter contact maakt.

sinds eergister hebbik nog iets anders, als ik de radio aanzet en de versterker gaat aan dan hoor ik door de boxen een extreem luide klik geluid klinkt erg ongezond. Kan dr een zekering gesprongen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

real(B)art schreef op 05 november 2002 @ 14:40:
Is het echt gekraak enzo, of een hele irritante fluittoon o.i.d. die hoger wordt naarmate de motor meer toeren draait? In dat laatste geval heb je nl. een aardlus, mooiste manier om dat op te lossen is met een lijntrafo (elke fatsoenlijke car hi-fi zaak kan je daar aan helpen).
Het is mogelijk een oplossing, maar bewaar die oplossing zoveel mogelijk tot einde raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

real(B)art schreef op 05 november 2002 @ 14:40:
[...]

neej het zijn echt kraak/storings geluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Alle contacten mede even checken (tot de speakers aan toe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Ik heb helaas nog geen tijd gehad om ergens te gaan kijken, heb het een beetje druk met school nu...
Die Magnat Traxx 300 (of 600.. twijfel twijfel..) lijkt me een erg leuk versterkertje. Ook op andere sites wordt er lovend over gesproken. Alleen staat er 2x150W op die site. Weet iemand het RMS vermogen van deze versterker?

En dan nog de subwoofer zelf. Heeft iemand een suggestie voor tussen de €80-€100? Eerder in dit topic werden door mollie al de RF Punch Z en 'een instap MTX' (de 4000 serie neem ik aan?) genoemd. Hebben deze in jullie opzicht een goede prijs/kwaliteit verhouding?
Nog een vraag, wat kan ik nou het beste nemen? 4 Ohm of 8 Ohm? Van veel subwoofers zie ik namelijk dat ze 2 versies hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie

mollie

40hm pakken anders gaat je versterker maar de helft van het vermogen leveren.. die 8 ohm woofers zijn er voor als je er 2 aansluit op een kanaal dan kom je toch nog op 4 ohm totaal uit(meeste versterkers zijn slecht 4ohm gebrugd stabiel nl)

die traxx 600 doet volgens het boekje 4*75 of 2*200 ..als ik op mn eigen versterker afga haalt ie dat niet helemaal maar hij geeft genoeg vermogen om flink te stampen.. veel beter voor dat geld zal niet lukken dus echt wel een aanrader. die traxx 300 doet hetzelfde maar dan met 2 kanalen dus 2*75 of 1*200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Ok bedankt :D
Ondertussen heb ik bijna zeker besloten dat het de traxx600 wordt. Ik weet gewoon dat ik spijt krijg als ik het niet doe ;) En ach.. die €80 verschil die zie ik dan maar als investering! :P

Nu nog het moeilijkste deel... mn moeder vertellen dat er voor ongeveer €300 aan audiospullen bijkomt :P De auto is namelijk niet ALLEEN van mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ok ok... let je wel een beetje op het budget?

Dus:
traxx 600 doet de subwoofer (ook een magnat?) en een compo-set vóór. Want anders komt al je geluid van achteren, heb je daar al over nagedacht?
Ik denk nl. dat die coaxset een beetje "overstemd" wordt als je de 6x9" op de versterker zet.

De radio kan dan mooi de 6x9" aansturen.....

t.

edit: reken ook op inbouwspulletjes:
tulp, voedingsdraad (252!), zekeringblok, speakerdraad, ampjes, tape etc... is ook niet gratis, bij elkaar 50 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Ja daar had ik aan gedacht inderdaad. Aangezien de luidsprekers dan recht voor me zitten zal het geluid waarschijnlijk iets beter zijn dan bij mn voeten. Het zijn trouwens coax-luidsprekertjes, geen composet.
Wanneer ik trouwens achterin een subwoofer zet denk ik dat ik beter voor het geld van die kleintjes + die 6x9 een composet kan kopen. Zowieso krijg ik ruzie als ik in die hoedenplank ga zagen denk ik.

Ik ga nu eerst slapen en denk er morgen wel verder over na ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

mijn storing hebbik vrijwel opgelost was idd een knelling inde kabel. de rest van de storing kannik wel weghalen door de massa echt goed aan te sluiten.

nog ff iets anders, het is de laatste week zo dat als ik mijn radio aanzet, en mijn versterker schakeld in dan hoor ik door de spekers een luide "knal" tis echt behoorlijk luid en het klinkt extreem slecht!!

ook als ik de auto uitzet en ik draai de contact sleutel om dan hoor ik diezelfde knal.

iemand enig id wat dat nog kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
ik heb in mn peugeot 309 met behoorlijke achterbak gewoon 3 weg speakers, en die gaan net zo lager als een cheap magnat subje..
denk dat je daar verder mee komt, aangezien dr ook geen versterker tussrne hoef, heb je meer cash voor een vette pioneer radio ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie

mollie

als je later nog een versterker bij wilt kan 25kwadr kabel wel nuttig zijn maar als je het zeker alleen bij die traxx laat dan zou je in princiepe goed uit de voeten kunnen met een standaard kabelstetje van 10kwadr..in zon setje zit ook meteen een tulpkabel en een zekeringhouder(dich op je batt plaatsen),

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip spaar eerst voor eem goede versterker! Je hebt nu al een redelijk goede radio en als je dan voor 300euro eigenlijk "zooi" gaat kopen dan is dat echt zonde van je geld!

Ik stel voor:
-Koop een goede versterker, bv de Ground Zero GZRA 4200x!
Dan heb je 4x 85watt RMS voor 229 euro.

-Koop 2 Ovale 2/3 weg speakers van bijvoorbeeld Ground Zero (85euro dacht ik) of pioneer speakers voor 89 euro bij remco-online.

Als je rond die prijsklasse nou mooie hoedenplank speakers koopt kun je daar een beetje bas uitkrijgen en dan je je 10cm coaxiale voorspeakers mooi af filteren op je versterker (hoog dus).
Zo kan je echt wel lekker stampen in je alto-tje!

EN je hebt een goede investering gedaan in een goede versterker! waar je later een redelijk zware sub op kan aansluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Chaoss schreef op 06 november 2002 @ 01:52:
nog ff iets anders, het is de laatste week zo dat als ik mijn radio aanzet, en mijn versterker schakeld in dan hoor ik door de spekers een luide "knal" tis echt behoorlijk luid en het klinkt extreem slecht!!

ook als ik de auto uitzet en ik draai de contact sleutel om dan hoor ik diezelfde knal.

iemand enig id wat dat nog kan zijn?
Dat kan aan je versterker liggen (geen inschakelvertraging) of je autoradio. Een remedie anders dan omwisseling is er niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie

mollie

twakker: dat zou idd een optie zijn maar zn eigelijke budget was 200 euro .. doet ie het zoals jij het zegt dan zit ie op 300 en heeft ie nog geen sub.. die traxx is niet slecht en nu xtra voordlig omdat ie niet meer gemaakt wordt

verder denk ik dat een fatsoenlijke sub(vanaf zon 100 euro) echt wel een stuk lager en harder doorgaat dan een stelletje 9*6en ..zoniet dan doe je iets mis bij het bouwen van je kist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja maar in een alto heb je echt niet meer bas nodiig dan die 6*9 en je kunt dan dan alvast investeren in een goede versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 11:28:
mja maar in een alto heb je echt niet meer bas nodiig dan die 6*9 en je kunt dan dan alvast investeren in een goede versterker.
Deze opmerking snap ik niet helemaal...
Waarom zou een alto minder bas nodig hebben dan een kadett ofzo? Of bedoel je dat het niet zo 'hoort'?
Ach :D Het is gewoon een verassend leuk autootje en ik wil em nog iets leuker maken :P Iedereen staat er steeds weer verbaasd over hoe hard hij optrekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wekkel schreef op 06 november 2002 @ 11:14:
[...]

Dat kan aan je versterker liggen (geen inschakelvertraging) of je autoradio. Een remedie anders dan omwisseling is er niet ;(
Het IS goed geweest!! (met dezelfde radio dus dat is het soweizo niet)

Kan het zijn omdat mijn versterker 50 watt rms is en mijn boxen zijn 40 wat rms, dat hij dan bij et nschakelen een piek spanning geeft oid waardoor die boxen een knal geven??

Ik heb nog ff opgelet vandaag wanneer die knal precies komt. als ik mijn contact sleutel omdraai gaat de radio aan (nix aan de hand). als ik dan de sleutel verder draai om de moter te starten dan hoor ik die "pang"!.

En hetzelfde gebeurt als de moter heb draaien en als ik dan de sleutel terug draai om de moter af te zetten dan hoor ik diezelfde "pang" !

BTW de ruis waneerde motor draaid is er nog niet hellemaal uit. maakt het wat uit dat de voedings kabel van de linkerkant in de moterkap naar de rechterkant loopt en daar vervolgens het chassis in gaat? dr ligt dus ongeveer 2 meter voedingskabel onder de moterkap zorgt dat voor storing?

wat een ellende zo'n versterker. 2 weken geleden hebbik hem gekocht van een collega en nog steeds werktie niet goed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Razorfist schreef op 06 november 2002 @ 00:58:
Zowieso krijg ik ruzie als ik in die hoedenplank ga zagen denk ik.
Gewoon de hoedenplank eraf halen en zelf een hoedenplank maken van mdf.
Dan kan je de speakers er mooi "onder" bouwen. FF overtrekken met doek en klaar ben je...
En je hebt bij verkoop je orginele hoedenplank nog.

Ok ok, kost wel weer extra geld...

Enneh.... over die voedingskabel; doe echt maar 25 kwadraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razorfist schreef op 06 november 2002 @ 13:27:
[...]

Deze opmerking snap ik niet helemaal...
Waarom zou een alto minder bas nodig hebben dan een kadett ofzo? Of bedoel je dat het niet zo 'hoort'?
Ach :D Het is gewoon een verassend leuk autootje en ik wil em nog iets leuker maken :P Iedereen staat er steeds weer verbaasd over hoe hard hij optrekt ;)
Ik bedoel alleen dat je waarschijnlijk genoeg bas uit die 6*9 speakers kan krijgen met de juiste versterker... en je dan ook nog goede achter speakers hebt EN je kunt er meer kickbase uithalen dan uit je voor speakers, je hebt dus niet meer zo'n groot gat tussen je bas en je hogen tonen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Chaoss schreef op 06 november 2002 @ 13:51:
wat een ellende zo'n versterker. 2 weken geleden hebbik hem gekocht van een collega en nog steeds werktie niet goed :(
Dan ben ik toch zeer benieuwd wat voor versterker je hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wekkel schreef op 06 November 2002 @ 20:42:
[...]

Dan ben ik toch zeer benieuwd wat voor versterker je hebt..
sony type weet ik zo niet uit mijn hoofd tis een 2x 50 watt brugbaar. Ik heb hem nu ff als test op de 2 achterboxen aangesloten, maar ik wil heb voor een 12" sub gaan gebruiken.

maar die luide "pang" of tik geluiden hoe je het wilt noemen hattie eerst niet! kwas er wat mee bezig op die storing weg te krijgen,

ff proberen en nu doettie dit ineens bij het omdraaien van de contact sleutel :(

wie o wie heeft het verlossende antwoord!!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Het lijkt erop dat de inschakelvertraging kapot is.
Hoe schakel je de versterker aan?
Hoor je die "plop" ook als je de tulpstekkers uit de versterkers haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

teacher schreef op 07 november 2002 @ 00:26:
Het lijkt erop dat de inschakelvertraging kapot is.
Hoe schakel je de versterker aan?
Hoor je die "plop" ook als je de tulpstekkers uit de versterkers haalt?
de versterker schakeld aan via de wel bekende antenne aan/uit van de radio (de blauwe draad zeg maar)

offie het ook doet met de tulp stekkers dr uit gaak morgen ff proberen!
kheb ook nog een paar 100 watt boxen liggen zal ik ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ok ff geprobeerd, zonder tulp stekker geen knal te horen.... ff 100 watt rms box aan gesloen en dan is de knal echt minimaal meer een zaht plofje zeg maar ;)

Maar kheb wel iets anders geks ondekt. als ik een tulpstekker (maakt niet uit welke van de 2) in de bovenste ingang stop (L) dan heb ik geluid uit bedie boxen! en als ik een willekeurige tulpstekker in de onderste ingang (R) stop dan hebbik alleen rachts geluid.

kheb er geen verstand van maar dat vinnik toch erg vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat klopt en hoord ook zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Op het forum van ShowYourSound worden de artikelen van Ground Zero erg aangeprezen.
In de goedkoopste serie (Radioactive) hebben ze de GZRA4100 voor €179. Dit is een 4kanaals versterker met 4x55W op 4Ohm.

Welke zouden jullie kiezen? Deze of de Magnat Traxx600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Dan zou ik voor de GZ gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
Chaoss schreef op 07 November 2002 @ 18:58:
ok ff geprobeerd, zonder tulp stekker geen knal te horen.... ff 100 watt rms box aan gesloen en dan is de knal echt minimaal meer een zaht plofje zeg maar ;)

Maar kheb wel iets anders geks ondekt. als ik een tulpstekker (maakt niet uit welke van de 2) in de bovenste ingang stop (L) dan heb ik geluid uit bedie boxen! en als ik een willekeurige tulpstekker in de onderste ingang (R) stop dan hebbik alleen rachts geluid.

kheb er geen verstand van maar dat vinnik toch erg vaag.
dt is t zelfde effect als je een jack-stekker niet goed ansluit, wrschijnlijk kortsluiting in/rond de versterker :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie

mollie

die gz of traxx zal niet veel uitmaken .. traxx ziet er wel beter uit vinnik maar dat is natuurlijk heel persoonlijk .. kijk es hoe mooi ie is :p
Afbeeldingslocatie: http://image2.showyoursound.nl/Mollie/kofferbak03small.jpg

denk dat je het beter af kan laten hangen van de beschikbaarhied..gewoon ff kijken war je het makkelijkst aan kan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ik zou duidelijk voor de GZ gaan, denk dat ie een betere geluidskwaliteit heeft dan die magnat. Ik heb zelf de GZHA 5125X das de 5 kanaals hydrogen amp van Ground Zero, zit echt een super zuiver geluid in! Dat is dan wel de hydrogen serie, maar de Radioactive serie klinkt ook geweldig, zeker als je ziet hoe weinig het kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Ik ben dus een beetje voor de Magnat Traxx600 gevallen. (Ja mollie, dat is JOUW schuld ;))

Bij rondevries.nl staat hij voor €185 en daar komt dan nog €12,50 verzendkosten bij. Een totaal van €197,50 dus.
Bij hirsch-ille.de staat deze zelfde versterker echter voor €140!!!

Denken jullie dat het de moeite waard is om hem uit duitsland te laten komen? Ik denk dan aan zaken als:
- wat zijn de verzendkosten ongeveer? (niet kunnen vinden)
- btw/invoerbelasting
- kost het niet veel om geld over te maken naar duitsland? of zou dit met VISA kunnen?

Mijn portemonnee zou het helemaal niet erg vinden als ik iets minder uitgaf namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Kan je die magnat niet gewoon gaan halen bij ron de vries dan?

En als er een keer iets mee is moet je dat ding weer terug naar Duitsland krijgen...

En als je 200 te veel vind, denk dan eens aan: http://www.marktplaats.nl...sen/stereo.htm?av=a&rv=30
of kijk eens op:
http://forum.showyoursound.nl/forum.asp?FORUM_ID=14

Ik denk nu serieus dat je je doel (leuk geluid, redelijke prijs) een beetje voorbij gaat schieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
teacher schreef op 10 november 2002 @ 15:49:
Kan je die magnat niet gewoon gaan halen bij ron de vries dan?

En als er een keer iets mee is moet je dat ding weer terug naar Duitsland krijgen...

En als je 200 te veel vind, denk dan eens aan: http://www.marktplaats.nl...sen/stereo.htm?av=a&rv=30
of kijk eens op:
http://forum.showyoursound.nl/forum.asp?FORUM_ID=14

Ik denk nu serieus dat je je doel (leuk geluid, redelijke prijs) een beetje voorbij gaat schieten...
Nee ik vind die €185 voor die magnat niet te veel... ik kwam hem alleen NOG goedkoper tegen, vandaar ;)

Het lijkt me ook een flink gedoe om hem uit duitsland te halen dus het wordt waarschijnlijk toch wel rondevries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie

mollie

ik heb ooit es bij hirsh-ille gevraagd wat een autoradio versturen kost...26 euro maar een versterker is zwaarder dus zal nog wel wat duurder zijn

185 euro is echt een mooie deal, hij kost op carhifi.nl bijvoorbeeld nog 249 euro en ik dat ik er zelf ook ongeveer voor betaald,maar ik wil je echt niet pushen.. dus neem vooral ook alle opmerkingen van anderen mee in je beslissing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
ok, voor die paar euro's ga ik het risico niet lopen dat ik ermee terug moet.

En ik ben zeker blij met alle inbreng hier! Zonder hulp had ik nu waarschijnlijk met een 2-kanaals Sony versterker gezeten hier die me in verhouding te veel had gekost ;) en dat het jouw schuld was mollie dat was een geintje natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Allereerst sorry voor het kicken, maar ik wou toch even laten weten hoe het afgelopen is.

Ik heb zojuist het volgende besteld:
Versterker: Ground Zero GZRA4100
Woofer: Ground Zero GZRW10

Het is wel een tikkeltje over budget maar ach, ik heb dan wel een 4kanaals amp ipv een 2kanaals.

Bedankt voor alle reacties in ieder geval!!
Pagina: 1