Hallo dan waar weer. Ik heb een ARK SOHO IS104 routertje, echter wil hij niet werken met ADSL (planet). Bij instellen pptp komt het volgende verhaal.
PPTP account: xxxx
PPTP password:xxxx
renter password:xxxx
Host name : ? (10.0.0.138 pc1 ga ik vanuit)
Service IP adress: ? (geen idee, ook maar 10.0.0.138)
My ip adress : ?(eigen ip adres zou je zeggen)
Subnett mask : 255.255.255.0
Connection ID : 0
connect on demand Yes
Met deze instellingen (maar ook andere) wil hij niet werken. Krijg geen connectie naar internet (satus blijft disconnect). Nu moet je je ADSL modem aan de "x" wan port hangen, echter alleen met een crosskabel krijg ik "licht". Je zou zeggen een normale UTP is nodig maar aan de "II" wan port krijg ik wel "licht", het zal wel.
Ik heb mijn modem ook getweaked maar heb deze zo ingesteld dat hij via VPN werkt, zoals voor de tweak.
Heeft iemand deze modem wel werkend gekregen ? Ik ben het effe kwijt. Thanx!
PPTP account: xxxx
PPTP password:xxxx
renter password:xxxx
Host name : ? (10.0.0.138 pc1 ga ik vanuit)
Service IP adress: ? (geen idee, ook maar 10.0.0.138)
My ip adress : ?(eigen ip adres zou je zeggen)
Subnett mask : 255.255.255.0
Connection ID : 0
connect on demand Yes
Met deze instellingen (maar ook andere) wil hij niet werken. Krijg geen connectie naar internet (satus blijft disconnect). Nu moet je je ADSL modem aan de "x" wan port hangen, echter alleen met een crosskabel krijg ik "licht". Je zou zeggen een normale UTP is nodig maar aan de "II" wan port krijg ik wel "licht", het zal wel.
Ik heb mijn modem ook getweaked maar heb deze zo ingesteld dat hij via VPN werkt, zoals voor de tweak.
Heeft iemand deze modem wel werkend gekregen ? Ik ben het effe kwijt. Thanx!