ADSL Router wil niet werken...

Pagina: 1
Acties:

• Yepaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Hallo dan waar weer. Ik heb een ARK SOHO IS104 routertje, echter wil hij niet werken met ADSL (planet). Bij instellen pptp komt het volgende verhaal.

PPTP account: xxxx
PPTP password:xxxx
renter password:xxxx
Host name : ? (10.0.0.138 pc1 ga ik vanuit)
Service IP adress: ? (geen idee, ook maar 10.0.0.138)
My ip adress : ?(eigen ip adres zou je zeggen)
Subnett mask : 255.255.255.0
Connection ID : 0
connect on demand Yes

Met deze instellingen (maar ook andere) wil hij niet werken. Krijg geen connectie naar internet (satus blijft disconnect). Nu moet je je ADSL modem aan de "x" wan port hangen, echter alleen met een crosskabel krijg ik "licht". Je zou zeggen een normale UTP is nodig maar aan de "II" wan port krijg ik wel "licht", het zal wel.
Ik heb mijn modem ook getweaked maar heb deze zo ingesteld dat hij via VPN werkt, zoals voor de tweak.

Heeft iemand deze modem wel werkend gekregen ? Ik ben het effe kwijt. Thanx!

• Yepaap
Helemaal niemand ? whaaaaaa.... 8)7

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

die ene moet je veranderen in 10.0.0.150 (dit is de local ip) :)
en pc 1 hoeft er niet achter :)

host name: hoeft niet dacht ik :?
service ip :10.0.0.138
my ip:10.0.0.150

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Of 10.0.0.151 etc natuurlijk. En misschien dat je van je provider ff je DNS servers moet invullen.

Overigens zou ik je modem lekker laten staan in de getweakte stand; dat werkt wel zo lekker (als alles eenmaal werkt natuurlijk...)

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
je moet meestal wel de dns servers invullen bij de router.
Misschien dat je trouwens nog informatie kunt vinden in dit topic:[rml][ Routers] Verschillen/voordelen tussen merken[/rml] of anders ongetwijfeld via de search

• Yepaap
De DNS instellingen zijn bij een ander veld al ingevuld. Probleem is dat hij vanuit het modem geen verbinding wil maken. Heb tevens de tweak ongedaan gemaakt, echter nog steeds niet :? Tsja in het voorbijgaand effe snel een router gekocht. Geen goed idee....ben ik nu de enige met deze toch wel waardeloze router ?. Ze hebben niet eens een website of iets :(

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Yepaap schreef op 03 november 2002 @ 12:34:
De DNS instellingen zijn bij een ander veld al ingevuld. Probleem is dat hij vanuit het modem geen verbinding wil maken. Heb tevens de tweak ongedaan gemaakt, echter nog steeds niet :? Tsja in het voorbijgaand effe snel een router gekocht. Geen goed idee....ben ik nu de enige met deze toch wel waardeloze router ?. Ze hebben niet eens een website of iets :(
heb je die van mijn antwoord al ingevuld :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Yepaap
chucky666 schreef op 03 november 2002 @ 12:36:
[...]

heb je die van mijn antwoord al ingevuld :?
Yep heb ik gedaan, maar helaas.......

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

1) Tweak dat ding helemaal zoals het moet (kijk eens op www.weethet.nl voor een heldere uitleg!)
2) Voer netjes alles wat je moet invoeren in
3) Niet stressen, ik had dezelfde problemen eerst, maar met secuur werken krijg je het echt wel aan de praat.

Kun je je modem wel pingen? (in dosbox command: ping 10.0.0.138 uitvoeren en geen packetloss krijgen dus)

Deze is ook handig: http://www.weethet.nl/dut...eam_alcatelhack_probs.asp

• Yepaap
Thanx, maar ik wil mijn modem niet meer tweaken, maar met een router laten werken. Kan er helaas niet veel over vinden om hem werkend te krijgen. l:(

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Als je modem getweaked is heb je geen router meer nodig aangezien je modem dan al een router is. Wil je vervolgens een netwerkje, dan knal je er een switch in en je kunt helemaal los.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
MisterDon schreef op 03 november 2002 @ 16:47:
Als je modem getweaked is heb je geen router meer nodig aangezien je modem dan al een router is. Wil je vervolgens een netwerkje, dan knal je er een switch in en je kunt helemaal los.
Ja dat klopt, er zitten alleen een hoop nadelen aan de alcatel tweak.
Yepaap schreef op 03 november 2002 @ 14:32:
Thanx, maar ik wil mijn modem niet meer tweaken, maar met een router laten werken. Kan er helaas niet veel over vinden om hem werkend te krijgen. l:(
Misschien is het handig dat je dan de sip-spoof-tweak gebruikt op de alcatel modem.
[rml][ ADSL/Alcatel] SIP Spoof, gebruikt de tweaker het?[/rml]

Dan "lijkt" het voor de router net of hij direct op een externe verbinding zit en hoef je niet de gaan pielen met pptp en dat kan een heleboel schelen.

[ Voor 0% gewijzigd door Attilla op 03-11-2002 17:06 . Reden: Typo ]

• Yepaap
Nou met veel hangen en wurgen is hij gaan werken, alleen connecten duurt soms minuten maar dan werkt hij ook goed, ftp en msn gaan nu wel volledig goed (ftp had veel problemen na de tweak). Het blijkt dat naast de instellingen op 10.0.0.150 (my ip) en 10.0.0.138 (Service ip) je je ADSL modem op dhcp moet zetten....... De sitecom had daar geloof ik ook last van. Nou ja het werkt en thanx maar weer! :Y)
Pagina: 1