Toon posts:

geheugen bandbreedte neemt af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok, het volgende ik heb een nieuwe pc gekocht, maar als ik ermee doe overclocken dan gebeurt het volgende, als ik de fsb over de 141 mhz draai dan neemt mijn geheugen bandbreedte onder sandra sisoft af, (niet alleen sandra maar dat neem ik nu even als voorbeeld)

wat gebeurt is het volgende, als ik me pc gewoon laat lopen (fsb 133) dan geeft de geheugen benchmark 2100 aan, maar doe ik nu overclocken loopt dat evenredig op, maar op het moment dat ik over de 141 mhz ga dan zakt mijn geheugenbandbreedte naar 1500 ongeveer :( . maar ik kan ondanks dat de bandbreedte inelkaarzakt toch het geheugen op 163 mhz laten draaien maar die 1500 wordt dan maar iets van 1730!!!

ik heb een asus p4b533 met 512mb ddr apacer geheugen cas2 met een p4 2.4b. nieuwste bios op de plank (weet het nummer ff niet) als jullie nog iets van info moeten hebben dan hoor ik het wel!

kan het zijn dat het geheugen gewoon niet sneller gaat?? moet ik meer volt op het geheugen zetten?? moet ik iets van de timming van het geheugen veranderen???

ik had al gezocht op het forum maar ik kon niets vinden over dit probleem.

ik hoop dat ik jullie genoeg info over me systeem heb gegeven,ik kan natuurlijk wel gaan zeggen wat voor videokaart en wat voor kast maar dat boeit niet!

ik wil hierbij nog even opmerken dat ik geen doorgewinderde tweaker ben, ik had bij het overclocken van mijn p3 1000mhz deze problemen nooit meegemaakt. dus mischien dat ik 1 of ander kleinigheidje over het hoofd heb gezien. bvd *)

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-02 22:20

nrg

ik denk zelf dat het geuheugen niet sneller gaat, je kan wat meer volt proberen, maa mijn garantie heb je niet

edit:

Dit is eigenlijk Snow_King die dit post, zit nu achter de pc van nrg, ff vergeten dat ik nog onder zijn account zat....

Verwijderd

Topicstarter
dus het heeft niets met de chipset te maken?? ik dacht zelf omdat het geheugen nog tot 163 mhz ging het wel zou meevallen! en dat ik iets verkeert had staan, is het niet zo dat als het geheugen niet mee kan dat de pc niet meer opstart??

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 22:02

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Dit ken ik wel van SDRAM .. soms ga je te ver maar crasht ie niet meteen. Hij gaat dan wel veel meer fouten maken die over moeten, dus wordt het trager. Je zou met wat settings kunnen proberen het sneller te maken, maar misschien zal het niets helpen. Het kan ook door andere componenten komen oid. Tis moeilijk te bepalen hoe het komt. Test het eens bijvoor beeld met zo min mogelijk componenten.

Ik heb het met m'n SDRAM opgegeven en dus maar niet zover ge-oc'ed.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E18 - keuzestress door regeerakkoord, de checklist van links & meer!

Verwijderd

Topicstarter
dat van meerdere componenten zal niet veel uitmaken, op dit mobo kan je namelijk de fsb van de cpu los verhogen van de pci, en tevens zit er nu alleen een netwerkkaart op me piecee.....

• DDan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 15:06

DDan

Team Leader of Team Gäöl

Kan te maken hebben met FSB:MEM multiplier, check ff in bios of die nog op auto staat, kan zijn dat ie dan bijvoorbeeld zelf bepaald om hem bijvoorbeeld van 4:5 terug te zetten naar 1:1. Oftewel ff handmatig instellen in bios en dan nog es benchmarks draaien

Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home

Verwijderd

Topicstarter
dankjewel ddan, ik heb nu mijn mem multipier handmatig op 1:1 gezet en me nu is me memory bandwith bij fsb 153: 2420!! :*)

danke _/-\o_

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Het gaat niet om wat de benchmarks aangeven, maar om wat je er zelf van merkt :)

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
ja dat snap ik!! nou ik weet niet wat je wilt horen over wat ik ervan merk!! maar bij quake3 ben ik van 227 frames naar 268 frames gegaan, en dat vindt ik persoonlikj ram tegek!!!! >:) >:)

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 03:26

JeroenT

hoi!

hehe ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jarijesa/CM/q3dm6.JPG

probeer je fsb nog wat hoger te krijgen , dat geeft een enorme performance boost bij een p4! :P

Verwijderd

Topicstarter
me p4 2.4b loopt nu op 2.8 maar als ik mijn koolance terugkrijg dan zal ik ff kijken hoeveel ik max kan hale!!

1000fps is belachelijk veel!! zoveel zelfs dat het vet is!! ;-)
Pagina: 1