Edimax BR-6400+ problemen

Pagina: 1
Acties:

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-08 17:11

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Hoi,

Aangezien mijn vorige TOPIC Niet 'juist'geplaatst was, probeer ik het nog eens.

Predator -> Ik heb je een e-mail gestuurd met uitleg maar tot heden nog geen reactie van je ontvangen.

-----------------------------------
k hoop dat Nick dit ook doorleest, aangezien zijn ervaring over routers.

Ik ben in bezit van Edimax BR-6004+ (firmware 1.18)

1e)Hoe kan ik bepaalde poorten open zetten in mijn Router... bijv. poort UDP xxxx

2de)Ik heb een vaste ip adres, ik heb in andere topics gelezen blabla over filter...als ik t doe...dan doet mijn router niks meer...bedoel kan niet meer internet op. Wat ik wil voorkomen is dat anderen mijn i.p. nummer te zien krijgen ...Stealth mode (zie andere topics) werkt dus niet goed bij mij.

Kan iemand mij hier mee helpen
want ik geef t bijna op! :P
Groetjes

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28

Predator

Suffers from split brain

Preator -> Ik heb je een e-mail gestuurd met uitleg maar tot heden nog geen reactie van je ontvangen.
Het is Predator, ik slaap ook nog af en toe en omdat je niet direct antwoord krijgt moet je geen nieuw topic openen.

Vraag 1:
Dat is manual werk, zoek naar "portmapping, portforwarding, port address translation, virtual servers"

Vraag 2: leg eens wat duidelijk wat jij wil, je wilt dat je router elk packet dropt dat geen nat entry heeft neem ik aan ?
en nu stuurt hij nog altijd iets terug ? (closed ipv stealth) ?
Wat ik wil voorkomen is dat anderen mijn i.p. nummer te zien krijgen
Stealth mode is wat ik hierboven schreef, jouw ip nummer zit nog altijd in elk packet wat je verstuurd.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

De handleiding lezen levert ook een hoop antwoord op je vragen :+
Alsmede de search gebruiken. De Edimax6004+ is reeds een veel besproken router op de forums hier.

Voor zover ik mij kan herinneren heb ik nix gezien over een eventuele stealth mode. Wat staat daarover in de handleiding?

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Ik heb handleiding een tijdje terug van internet uitgeprint ... Het is iets van ruim 250 pagina's in Engels. Ik heb t door gelezen maar aangezien dat ik weinig/geen ervaring hebben met router, ben ik dus niet veel verder gekomen... dan wat aanpassingen maar die hielpen niet. Ik heb uitgebereid andere Topics gelezen, maar niet wat ik zocht. Wel over filter enzo maar die werkt niet bij mij... dus vandaar...

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Na contact opnemen met Edimax technische dienst en uitleg geven wat de probleem was, kreeg ik t volgende e-mail terug:

Dit is niet mogelijk. Kijk maar eens naar deze link:
http://support.microsoft....spx?scid=KB;EN-US;Q278887

Met vriendelijke groeten,

M Barrink
Edimax Technology Europe BV
www.edimax.com.tw

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Niet zonder meer nee, en dat had je ook al in de link die Predator in je eerste topic gaf kunnen lezen.

Daarnaast staat er nog een topic in [NT] met wat jij wil doen:
Netwerk /MSN

Waar wederom naar dezelfde link wordt verwezen:

-=Het grote Msn Messenger topic=-

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Okay, voor n nieuwling in topics is niet altijd even duidelijk... _/-\o_
bedankt voor tip... ga ik daar een kijkje nemen. >:)

Toch heb ik nog een vraag, als dit niet kan... waarom kan een vriend van mij met een ander soort router t wel voor elkaar krijgen door simpelweg gewoon de nieuwste firmware installeren... :?

Dat heb ik al reeds gedaan... maar ja

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Ik krijg nog een reatie van adsl fourm...

Het is eingelijk onzin wat Edimax tech. dienst zegt... want t ligt gewoon puur aan die Router... want er zijn wel routers die dat allemaal aan kunnen

" dan zal ik je router inruilen als ik jouw was
met de draytek vigor 2200 kan het nml wel "

Ik heb t gevoel dat ze gewoon te lui zijn om t in een nieuw firmware wel voor elkaar krijgen want op pagina van microsoft staat ook dat je geen bestand kan verzenden met msn, maar dat kan wel met mijn router

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als ik die handleiding zo eens bekeken heb zit je inderdaad met een router die heel weinig op je wensen is toegesneden, als je hem nog kan ruilen zou ik dat zsm doen. Een Vigor 2200E lijkt me dan ook een goed idee. Die filtering rules zijn idd alleen maar "Pietje op pc2 mag helemaal niet internetten, Miepje mag niet na 2100 uur internetten" en hebben niks met poorten te maken. Misschien zit er wel een DMZ op de nieuwste firmware? Zet die eens aan en kijk eens wat dat doet...

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Er zit bij firmware 1.18 iig wel virtual server maar ik wil ook weleens weten hoe ik nu een port kan openzetten. Ik wil bijvoorbeeld voor SoF2 wat poorten openzetten zodat ook mijn gemaakte server in de masterlist komt. Maar wat ik tot nu toe geprobeerd heb het werkt gewoon niet. Ik heb ook de tig tellende manual doorgelezen en hier de fora's doorgenomen maar tot op heden zonder results.

Hier een screen van het dmz scherm (voorbeeld)
Afbeeldingslocatie: http://www.compjoeter.com/dmz.jpg

Iemand die hulp kan bieden?

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat zit er achter de knop "Add other PAT"?

Heb je dit Duitse forum al bekeken
http://www.forum.netzwerk...wforum.php3?forum=26&1028 hier is wel het een en ander te vinden. ("http://www.forum.netzwerkrouter.de" en dan de Edimax afdeling)

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Duitse site had ik al gezien, niet echt veel nuttig

Achter Add another path... dan krijg je zo'n regel om wat in te vullen handmatig, zoals t al gedaan is, namelijk
25907..... 192.168.168.252 :25907

Je hebt geen mogelijkheden om te iets anders te kiezen.

Verwijderd

by edimax kan je geen udp poorten forwaren alleen tcp
vindt zowiezo edimax een klote router
veel te duur voor wat je dr op kan instellen
heb nu een linksys deze werkt een stuk fijner

Verwijderd

Zhadum schreef op 02 november 2002 @ 20:52:

Gegevens:
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.168.253
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.168.230
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.168.230
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 164.67.128.1
164.67.128.2

1e)Hoe kan ik bepaalde poorten open zetten in mijn Router... bijv. poort UDP xxxx

2de)Ik heb een vaste ip adres, ik heb in andere topics gelezen blabla over filter...als ik t doe...dan doet mijn router niks meer...bedoel kan niet meer internet op. Wat ik wil voorkomen is dat anderen mijn i.p. nummer te zien krijgen ...Stealth mode (zie andere topics) werkt dus niet goed bij mij.
Beetje raar! Als ik je gegevens lees dat zie ik dat je DHCP enabled hebt, maar zelf heb je een vast IP. Ik adviseer je DCHP uit te zetten op de router en gewoon een IP Address Assignment instellen. Dus welke Ip's mogen connecten. Ik zelf gebruik deze router ook en hij werkt perfect bij mij (nou ja, hij heeft wel eens kuren. Tijd om de firmware te updaten denk)

Maar volgens mij moet dat gewoon zo werken.
en btw standaard staan poorten gewoon open. doe maar eens een check op www.grc.com

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Bedankt voor je tip. ;)

Ik heb DHCP uitgezet...
Ip Assignment heb ik gewoon gegeven van 192.168.168.1 tot 192.168.168.254

Je hebt ook t zelfde probleem met je router.. Ik bedoel kun je via msn voice communication hebben met andere met je microfoon?

Verwijderd

nee volgens mij niet, en bestanden verzenden via msn werkt ook niet.

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Voor airniles ....

Met nieuwe firmware kan ik wel bestanden verzenden... dus moet ook bij jou lukken. Overige functie tot heden niks.

Verwijderd

In andere topics betreffende deze router ook reeds genoemd:
De 6004+ laat zich het beste instellen via de Telnet-verbinding, ipv de "handige" :r :r :r interface.

Zo ook het routen van poorten naar andere PC's binnen t eigen netwerk. Bovendien zijn er meer instellingsmogelijkheden op die manier. Daarvoor moet je echt even de handleiding lezen hoor! :+
Voor het verzenden van MSN bestanden met meerdere PC's moet je poortnummers toewijzen aan die verschillende pc's. (is ook al eerder besproken) Bij 1 pc... moet t gewoon gaan! Of heb je toevallig ook nog een extra firewall geïnstalleerd?

Je stealth mode kun je trouwens als t goed is ook via de telnet-interface opzetten. Standaard staan je poorten gewoon op blocked hoor :+

Verwijderd

Beste Zhadum,

Ik heb ook de edimax br-6004+ en heb nogal wat moeite met het instellen van die poortconfiguraties.
Ik ben razend benieuwd of het jou uiteindelijk gelukt is.
Zou je contact met mij op willen nemen op s.w.genders@planet.nl ?

Alvast bedankt
Pagina: 1