Toon posts:

Goede nieuwsservers

Pagina: 1
Acties:
  • 480 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Die van mijn provider die is niet heel erg lekker. Zeker niet in de binaries, daar zijn bijna alle postings verneukt.

Zijn er goede en gratis binarie nieuwsservers? En zo ja, welke?
Of wordt het toch een pay abbo bij XS4ALL?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Goede gratis binarie nieuwsservers zijn er niet.

🌞🍃

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 14:48
Ik heb in het verleden de login+password van m'n elcheapo XS4all inbelaccount gebruikt om de XS4all newsservers via een andere verbinding te benaderen (dikke pijp op m'n werk).

Volgens mij zijn er geen (geschikte) gratis newsservers (binaries) en anders ben ik daar ook wel benieuwd naar.

Verwijderd

Topicstarter
ik had deze: news-lhr.cableinet.net
Maar die is nu off-line :(

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Ik heb via mn werk een 2-tal XS4All accountjes...

die (mis)bruik ik hier nu lekker om met mn sjellow newszilla te leechen ;)

• Iken374
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-11-2025

Iken374

webhostingtalk.nl

DJSmiley schreef op 02 november 2002 @ 21:45:
Ik heb via mn werk een 2-tal XS4All accountjes...

die (mis)bruik ik hier nu lekker om met mn sjellow newszilla te leechen ;)
Hmmm, ik heb ook een login voor xs4all maar via athome kom ik er niet in (newszilla dan). :(

HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Iken schreef op 03 november 2002 @ 18:45:
[...]

Hmmm, ik heb ook een login voor xs4all maar via athome kom ik er niet in (newszilla dan). :(
Je moet je news-client wel laten authoriseren met je XS4all-user/pass... dat moet werken want ik ga ook via @Home naar NewsZilla, en dat lukt perfect.

Virussen? Scan ze hier!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 21:43:
ik had deze: news-lhr.cableinet.net
Maar die is nu off-line :(
die had ik ook! , werkte perfect............alt.binaries etc....

sinds een week kom ik er ook niet meer op :'(

ze bestaan dus wel!

PIII 800@804 Mhz

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

wat zijn goede BETAALDE newsservers. Ik heb die van HCCnet en daar zijn bijna geen binairies

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

als ik nou inlog op een andere server van iemand anders waar ik het login en pass van krijg, krijgt die gene dan meer op zijn download, ik bedoel download limiet?

• Iken374

Iken374

webhostingtalk.nl

wildhagen schreef op 03 november 2002 @ 18:47:
[...]

Je moet je news-client wel laten authoriseren met je XS4all-user/pass... dat moet werken want ik ga ook via @Home naar NewsZilla, en dat lukt perfect.
Ja weet ik maar ik kom er echt niet op...
Welke server ga jij op?

ps. dit is een xs4all adsl account.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Iken schreef op 03 november 2002 @ 20:05:
[...]

Welke server ga jij op?

newszilla.xs4all.nl

username en pass invullen dan..

op die manier hengel ik via chellow lekker de nieuwsgroepjes binnen.. accountje hoort bij een adsl basic abbo ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 19:56:
als ik nou inlog op een andere server van iemand anders waar ik het login en pass van krijg, krijgt die gene dan meer op zijn download, ik bedoel download limiet?
ik bedoel als ik nu xs4all heb en ik heb het login/pass van iemand die euronet heeft kan ik dan inloggen op die newsserver, zoja gaat dat te koste van zijn download limiet als ik dan download

• Iken374

Iken374

webhostingtalk.nl

DJSmiley schreef op 03 november 2002 @ 20:09:
[...]

newszilla.xs4all.nl

username en pass invullen dan..

op die manier hengel ik via chellow lekker de nieuwsgroepjes binnen.. accountje hoort bij een adsl basic abbo ;)
Ik krijg:

Error reported by server: 502 dreader6.news.xs4all.nl:
Access denied to your node - newsmaster@xs4all.nl

:(

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Iken schreef op 03 november 2002 @ 20:05:
[...]

Welke server ga jij op?

newszilla.xs4all.nl

Mijn account is nog van mijn dial-up tijd, maar ik houd het aan vanwege de goede mailserver + newsserver van XS4All. Werkt prima, ook sinds ik op @Home zit.
Iken schreef op 03 november 2002 @ 21:13:
[...]

Ik krijg:

Error reported by server: 502 dreader6.news.xs4all.nl:
Access denied to your node - newsmaster@xs4all.nl

:(
Hmm, is er ooit via die node die jij nu hebt gespammed ofzo? Want zo klinkt die melding eigenlijk een beetje, dat die gebanned is.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Een goede nieuwsserver is easynews.com, kost $9 dollar per maand voor 9Gb.

:9

• Iken374

Iken374

webhostingtalk.nl

wildhagen schreef op 04 november 2002 @ 08:17:
[...]

newszilla.xs4all.nl

Mijn account is nog van mijn dial-up tijd, maar ik houd het aan vanwege de goede mailserver + newsserver van XS4All. Werkt prima, ook sinds ik op @Home zit.

[...]

Hmm, is er ooit via die node die jij nu hebt gespammed ofzo? Want zo klinkt die melding eigenlijk een beetje, dat die gebanned is.
Nee, niet dat ik weet. Zou ik een mailtje kunnen sturen hierover of mag het niet van xs4all...?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 10:57

Crazy D

I think we should take a look.

t Kan ook nog zijn dat de newsserver op dit moment te druk is, of dat er iemand anders onder jouw naam zit ingelogt. Of misschien heb je je rekening niet betaald?

Exact expert nodig?

Verwijderd

Ik denk dat laatste, want je moet zondermeer met een andere provider kunnen inloggen (doe hetzelfde met Zonnet-ADSL en een XS4ALL abbo ernaast).
Toch even je rekening checken?

• Noedelsupke
ViperGTS schreef op 03 November 2002 @ 18:52:
[...]

die had ik ook! , werkte perfect............alt.binaries etc....

sinds een week kom ik er ook niet meer op :'(

ze bestaan dus wel!
ff een schopje

hij heeft het een paar weken weer gedaan (news-lhr.cableinet.net) maar nu alweer 3 dagen offline :(

iemand nog goeje gratis servers misschien??? (met alt.binaries pls)

PIII 800@804 Mhz

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Die news-lhr is behoorlijk aangevallen door Planet jongens. Sinds de aankondiging van inkrimping van de redactie van Planet is de newsserver crap.

• Noedelsupke
:'(

mijn favo nieuwsgroepen deden het toch lekker op die server

PIII 800@804 Mhz

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:09

Rival24

I'll Be Back

Ik ben een n00b op nieuwsgroepgebied, maar die nieuwsgroepen bestaan in principe toch op alle servers? Ik bedoel... het is toch niet zo dat elke nieuwsserver een apparte alt.binaries.weetikveel heeft?

Verwijderd

Is idd waar maar elke provider mag zelf beslissen welke groepen door te geven. Zo geeft multikabel bijvoorbeeld wel alt.binaries.smallville door en chello dit niet. Ook is er verschil in de news feed. De manier waarop zij de postings binnen krijgen. Vaak zie je dat bepaalde bestanden op een newsserver wel compleet zijn en op een andere totaal niet. Dit heeft vaak te maken met de hoogte van de hirarchie waarin de newsservers staan. Zo was ?? de newsserver van cistron een news server die weer door gaf aan newsservers. Hierdoor was het aanbod en ook de compleetheid van de postings van een goede kwaliteit.
Ook dient gezegd te worden dat niet al te veel providers een grote prioriteit geven aan newsservers. Het kost vaak veel schrijf ruimte en redelijke strakke servers. Het goed onderhouden of oplossen van problemen is vaak niet het eerste op de to do list van de netwerk beheerders.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 10:57

Crazy D

I think we should take a look.

Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 04:42:
Is idd waar maar elke provider mag zelf beslissen welke groepen door te geven. Zo geeft multikabel bijvoorbeeld wel alt.binaries.smallville door en chello dit niet.
Klopt
Ook is er verschil in de news feed. De manier waarop zij de postings binnen krijgen. Vaak zie je dat bepaalde bestanden op een newsserver wel compleet zijn en op een andere totaal niet. Dit heeft vaak te maken met de hoogte van de hirarchie waarin de newsservers staan.
Volgens mij heeft dat te maken met hoevaak de newsserver synched. Voor zover ik weet kan iedere newsserver (mits natuurlijk de juiste contracten en zo....) een newsfeed ophalen bij een grote jongen, en ook nieuwe berichten die kant op doorsturen. Tis alleen afhankelijk van hoe vaak dat gebeurt, of de berichten ook op andere servers goed aankomen. En sommige server blokkeren een aantal groepen gewoon omdat de feed zo gigagroot is, en berichten die x-posted zijn naar zo'n groep, komen dan ook niet goed aan.
Ik geloof trouwens dat iemand bij Cistron voor de gein eens aanboodt om een gebruiker de complete feed te geven zoals Cistron die binnen krijgt, zo'n 10mbit continue data zou dat worden... en da's nog weinig aangezien Cistron heel veel niet voert.
Zo was ?? de newsserver van cistron een news server die weer door gaf aan newsservers. Hierdoor was het aanbod en ook de compleetheid van de postings van een goede kwaliteit.
Dat is nog steeds heel goed (hoewel ik zelf meestal via newszilla post, posts via de Cistron server zijn altijd goed aangekomen).
(maar dat doorgeven doen Chello en newszilla natuurlijk ook)
Ook dient gezegd te worden dat niet al te veel providers een grote prioriteit geven aan newsservers. Het kost vaak veel schrijf ruimte en redelijke strakke servers. Het goed onderhouden of oplossen van problemen is vaak niet het eerste op de to do list van de netwerk beheerders.
Klopt, het kost klauwen vol met geld (met enkel een leuke server ben je er niet), en de meesten vinden die kosten niet opwegen tegen de opbrengsten (hoeveel mensen zouden bv puur en alleen Xs4all adsl nemen, omdat ze dan newszilla toegang hebben? en hoeveel % van je abbiegeld "moet" dan naar een newszilla-potje gaan om 'm draaiende te houden? Iig denkt Cistron dat ze daarmee niet voldoende gebruikers zullen aantrekken om die kosten eruit te halen. Ze hebben wel laatst een 3e newsserver geplaatst (news3.cistron.nl) en die is geinig, je kan als je op tijd bent nog wel wat downloaden, maar verwacht er geen gigaload aan films of zo, ik heb er ong. 4 keer een hele film kunnen binnenhalen, maar das dan ook meteen met 700kb/s dus da's wel erg leuk :9

(text is vaak wel behoorlijk compleet maar ja dat kost dan ook niet zo heel veel ruimte)

[edit]
er gaan trouwens ook regelmatig klachten op dat newsgroepen een slechte manier van binaries verspreiden is, behalve dat het protocol er niet voor geschikt is (hacks als uuencode en Yenc zijn ook niet mega goed), wordt 1 binary die je post, tig keer verspreidt over de hele wereld, terwijl maar een beperkt aantal mensen m download. Het genereert een hoop extra dataverkeer wereldwijd.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Bedankt voor de aanvulling.
Pagina: 1