window manager met taskbar/taskbutton grouping

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik ben wat windows managers aan het uitproberen (nadat ik KDE en Gnome veel te bloat vond), en fluxbox,blackbox die vind ik persoonlijk heel aardig. Het probleem hieraan is dat die taskbar naadje is. Ik wil graag dat het in die taskbar netzo is geregeld als bij windows xp/kde. Per groep 1 taskbutton en dan dan een menu met alle applicaties als je op die button klikt. Welke window manager heeft dit? (mag ook met plugin natuurlijk).

En welke window manager raden jullie verder aan als jullie nu weten dat ik geen kde en gnome hoef?

ps:
deze site ben ik al een paar uur aan het afstruinen
http://www.plig.org/xwinman Dus die hoeven jullie niet meer te geven.

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-05 10:43
Ik ben ook op zoek naar een wat functionelere taskbar. Deze hoeft overigens niet in je WM te zitten, ik zit zelf te denken aan Waimea (zie fm.net) met een losse taskbar erbij, maar ik kan niet iets interessants vinden nog. Misschien dat je met die insteek iets kan vinden?

Verwijderd

heb je icewm al geprobeerd?

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Hmm, volgens mij kunnen zowel gnome2 als kde dit, kun je niet gewoon de gnome panel of de kde kicker gebruiken?

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• el_salvador
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-12-2023

el_salvador

njah das duidelijk

Alarmnummer schreef op 02 november 2002 @ 20:28:

En welke window manager raden jullie verder aan als jullie nu weten dat ik geen kde en gnome hoef?

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:44
sebas bedoelt denk ik dat je alleen het kde-/gnome-panel gebruikt, dus niet de volledige omgeving.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:23

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Dat is wel een optie, maar het betekent dat je wel de KDE-libs moet gaan laden...als je KDE te bloated vindt, dan vind je het waarschijnlijk ook niet leuk om libqt-mt.so, de KDE-libs en wie weet wat nog meer te moeten laden alleen om een taskbar met grouping-mogelijkheid te krijgen :).

* odysseus weet niet hoe hoog je eisen liggen, maar zou zelf kiezen voor een KDE of Gnome waarin je veel dingen uitschakelt...dat scheelt behoorlijk in snelheid.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Het staat al op de toekomstige feature list van fluxbox. Ik hem gisteren gemailed en vandaag even gesproken op irc. Ik wil zelf ook wel iets gaan doen aan de ontwikkeling van fluxbox. Ik beheers nog geen c++, maar ben wel zeer bedreven in oo ontwerpen, dus ik zal me binnen redelijk afzienbare tijd ook wel kunnen redden met c++.

Ik blijf dus bij fluxbox :)

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Arzie schreef op 03 november 2002 @ 22:46:
sebas bedoelt denk ik dat je alleen het kde-/gnome-panel gebruikt, dus niet de volledige omgeving.
Inderdaad. En een panel of een kicker heeft afaik niet echt superveel met de windowmanager te maken. Als je dat leuk vindt kun je in kde ook een gnome-panel erbijzetten en andersom. Dit zijn gewone applicates.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Pagina: 1