Problemen met ADSL en een kerktelefoon

Pagina: 1
Acties:

• loevennegger
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-04-2023
Ik heb deze week een ADSL verbinding en heb deze aangesloten zoals het zou moeten, alles werkt alleen de kerktelefoon(mijn oma woont bij ons in en heeft deze radio waarmee ze via de telefoonlijn mee kan luisteren met de kerk) doet helemaal niks meer, deze kerktelefoon gaat gewoon via de telefoonlijn maar geeft dus geen geluid, waarschijnlijk laat de splitter dat signaal niet door maar ik weet niet of ik de telefoonlijn zo voor de splitter aan kan sluiten. iemand een idee. ?? |:(

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

lijkt me idd een splitter probleem
ik zou zeggen probeer het uit.
is toch zo weer ongedaan te maken?

Verwijderd

kerktelefoon wordt toch binnenkort afgeschaft???
is het probleem ook weg ;-)

• loevennegger
Ja is waar ik zet hem gewoon voor de splitter, als het stoort jammer dan dan gaat de kerktelefoon er maar uit of ik internet wat trager op het moment dat er naar de telefoon geluisterd wordt

• loevennegger
is dat zo dat de kerktelefoon er uit gaat ???

• *marco*
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 00:47
Ik heb op de mxstream helpdesk gewerkt tot enkele maanden geleden en ik kan me herrinneren dat bij sommige klanten die bijv. een pin (winkels) apparaat op de splitter hadden aangesloten de verbinding met de bank niet meer werkte.
Ik vermoed dat jouw probleem een vergelijkbaar probleem is. Nu is het voor mij ook al weer enkele maanden geleden maar ik meen dat het in een aantal gevallen toch aan de splitter lag.
De splitter kun je omgeruild krijgen. Hoedat nu gaat weet ik niet maar destijds moesten wij (helpdesk kpn mxstream) die probleem doorsturen naar een afdeling in den bosch en dan werd er uiteindelijk een nieuwe splitter opgestuurd (duurt ff !).
Als je bij planet internet zit en je verbinding heeft gewerkt (internet) dan heeft het geen zin om je te wenden tot de helpdesk van kpn want die moeten je terug naar planet sturen. Planet internet kan dit probleem zelf rechtstreeks bij kpn neer leggen... (tsja zo gaat dat nu eenmaal). Dit proces tussen planet en kpn liep niet altijd even vlekkeloos overigens ).

Het lijkt mij aan de splitter te liggen. Contact opnemen met kpn adsl of met planet dus. suc6 (heb je misschien wel nodig.)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Quote uit de mxstream handleiding: (analoog)
U kunt dit Mxstream Doe-Het-Zelf-pakket alleen gebruiken als u over een normale, analoge telefoonaansluiting beschikt. U kunt het pakket dus niet gebruiken in combinatie met ISDN. Ook is het niet mogelijk om Mxstream te gebruiken in combinatie met kerktelefonie , ODA (openbare Doorschakel Apparatuur), een BelBudget-abonnement, groepsnummers en de dienst Kostenindicatie.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• loevennegger
Ik moet dus een andere splitter zien te krijgen, en anders leg ik de aansluiting van de kerktelefoon voor de splitter zodat de oude situatie voor de kerktelefoon hersteld wordt.

Bedankt voor de reacties.

• cemtex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 20:52

cemtex

Version 1.1.1

wtf is een kerktelefoon ?

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Toch wel slim zo'n kerk spam filter in een splitter gebouwd.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Met kerktelefoon komt er een tulpaansluiting bij je aansluitpunt. Via die tulp komt dan de kerkdienst binnen. Je kunt dan elke zondag de kerkdienst beluisteren van de kerk waar je een kerktelefoon abo op hebt.

Ik dacht dat het zoiets was. Correct me if i'm wrong

(edit: typo)

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters of modbus apparaten (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Een aantal diensten is via internet te beluisteren: http://www.kerkomroep.nl/index.html

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• loevennegger
Even over de kertelefoon nog, ik heb het opgelost de telefoonleiding komt met 4 aders binnen te weten Wit,Blauw,Rood,Oranje. voor ADSL(analoog) heb je alleen Baluw en Rood nodig dus die had ik alleen aangesloten het blijkt dat bij installaties van kerktelefoon van +/- 15 jaar geleden en langer in het gunstigste geval het signaal van de kerktelefoonover de oranje en witte draad loopt dit was bij mij het geval dus heb ik deze 2 draden om de splitter heen verbonden, er zijn ook installaties waar het signaal over bijvoorbeeld de witte en de blauwe draad gaan hiermee ben je verder van huis omdat de blauwe draad in de splitter moet....

Bedankt voor de reacties
Pagina: 1