Toon posts:

grub 1.0

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
grub is een open source distributed search engine. http://www.grub.org

sinds zeer recentelijk hebben ze ook een windows client opgenomen.

ze hebben leuke serverspeeltjes neergezet en draaien al een tijdje test met linux, zodat het project met recht versie 1 mag krijgen.

ze staan nog niet in de DPC parade, maar wat mij betreft is het gebruiken van bandbreedte wel vergelijkbaar met opeten van cpu cycles.

helaas ondersteund grub nog geen team support, maar wellicht kunnen we vanuit tweakers 1 centraal user id opstellen.

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

? Leg eens wat duidelijker uit waar dit om draait...

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Verwijderd

Topicstarter
grub is een gedistribueerde zoekmachine. net als google duizenden machines heeft, willen zij dat ook. met enkele tienduizend vrijwilligers kun je het web indexeren, en misschien nog wel meer up-to-date blijven als dat de grote jongens doen.

als extraatje kun je sites (je eigen bijvoorbeeld) in de zoekqueue plaatsen.

zelf heb ik al een tijdje de linux versie gedraaid, en op zich vond ik het wel grappig. upstream is beperkt, dus ik heb er amper last van wat betreft internet performance.

de huidige windowsclient heeft een maximum limiet van 32KB/s downstream, en dat is (omlaag) instelbaar. enige waar ik me wat zorgen ommaak is de veelheid van DNS queries maar dat is niet mijn probleem maar dat van chello.

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-05 00:24
hmmm.. beetje onhandig gekozen naam van ze.. Grub is ook al een bootloader die tegenwoordig op een aantal linux distributies al als default bootloader wordt gekozen. http://www.gnu.org/software/grub/
GNU GRUB is a Multiboot boot loader. It was derived from GRUB, GRand Unified Bootloader, which was originally designed and implemented by Erich Stefan Boleyn.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit heeft dus wederom 0,0% met DC te maken.

Een soort van p2p-searchengine opbouwen is misschien best een aardig idee, maar hoort niet bij DPC thuis.

Dit topic is gesloten.