2 speakersets aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:34
Ik heb:

Een creative 4.1 speakerset
Een creative 5.1 speakerset

Een soundblaster live als primare geluidskaart

E.v. als het nodig is nog een sb 128 een on-board sound.
---------------------

Ik wil die 2 speakersetsjes dus koppelen voor meer vermogen. Hoe kan ik zit het makkelijkste oplossen. Heb het al geprobeerd met een splitter er tussen maar dan gaat de kwaliteit nogal achteruit. 2 geluidskaarten zou een optie zijn maar ik krijg deze niet werkend (dus dat ze samen alletwee hetzelfde muziekje spelen)

Tuurlijk Search grondig doorgespit

hondennamen.info Openscheermes.nl

• kaiiestan
Ehmmm niemand?? please?

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 19:43

paradoXical

The ParadoX

Meer vermogen?

rtm ;)

[ Voor 0% gewijzigd door paradoXical op 04-11-2002 09:14 . Reden: Edit: lettertje verkeerd ]

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:11

Stewie!

Keen must die!

ik wil ook wel graag het antwoord op die vraag. Dan kan ik misschien mijn stereo en 4.1 setje tegelijk aansluiten

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ja, hier kan de topic starter echt veel mee. Zinnig posten mag ook hoor.

Topic starter:
Twee geluidskaarten tegelijktijd gebruiken kan volgens een snelle blik die ik in Google wierp.

ARME AOW’er

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Meer vermogen is erg makkelijk, gewoon je 5.1 set aansluiten en het volume opkrikken :P

Maar goed, ik denk dat je software ook moet ondersteunen om via 2 kaarten te gelijk af te spelen en ik zou eigenlijk niet weten hoe je dat voorelkaar kan krijgen, tenzij je professionele software gaat gebruiken die een vermogen kost

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

[zucht] Wat willen mensen toch altijd rare dingen.

Hoezo klinkt het kut met een splitter? Wat voor aansluiting heeft zo'n 4.1/5.1 setje eigenlijk? Optisch? Coax? Via 3 interlinks?

Siditamentis astuentis pactum.

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
twee geluidskaarten tegelijk gebruiken kan wel, maar twee geluidskaarten precies tegelijkertijd hetzelfde laten afspelen is een heel ander verhaal

specs

Verwijderd

Voor zover ik weet is het mogelijk om je onboard sound en de sblive tegelijk te gebruiken. Heb je dat al geprobeerd?

• kaiiestan
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 09:25:
Voor zover ik weet is het mogelijk om je onboard sound en de sblive tegelijk te gebruiken. Heb je dat al geprobeerd?
Ja zekers....maar lukt me niet om ze hetzelfde geluid af te laten spelen... dus of de ene of de andere.

En dick....waar heb je op gezocht met google...link please?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Je kan 1 of meer geluidskaarten gelijkertijd af laten spelen
Als je software hebt om op 2 geluidskaarten af te spelen word het een erg groot probleem om dat (precies, zonder fase verschuiving) gelijkertijd te laten doen.
Maar daar heb je dus specifieke software voor nodig, die ervoor gemaakt is om op 2 kaarten (of meer...) te spelen... en dat is niet winamp of windoos media player...

Dat idee van 2 geluidskaarten moet je lekker laten zitten, dat gaat je niet lukken.
Je moet gewoon een splitter gebruiken, achterop je SBlive.
Als het geluid k*t gaat klinken moet je alle verbindingen maar eens goed controleren of een andere splitter gaan gebruiken.
Anders kun je altijd nog een distributie versterkertje ertussen knopen.

(een splitter kan alleen op analoge aansluitingen...) dacht ik.

Alles kan stuk.

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:10
Wat dacht je van een versterker aan je geluidskaart waar je gewone boxen op zet. Moet je kijken wat een kwaliteit je hebt en het vermogen?

ach als je 4* 250 watt boxen gebruikt knal je je computerkamer wel uit denk ik.

Verwijderd

ik heb 2 pc`s op 1 stereo en een autoradio staan via 1 kabel. dus ik denk wel dat dat moet kunnen gewoon van die koptelfoonsplitters halen en die in je soundcard prikken en daar op de speakers sets aansluiten.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:11

JvS

Ik heb hem zelf ook

gewoon met een normaal kabeltje splitten, dat werkt prima. Ik weet niet wat je gedaan hebt, maar volgens mij heb je gewoon verkeerde kabels gebruikt, want het gaat helemaal niet kut klinken van een splitterkabeltje (niet op het "pc speakers geluidkwaliteit" niveau in elk geval).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

appetoe schreef op 04 november 2002 @ 10:20:
[...]
En dick....waar heb je op gezocht met google...link please?
Zoekargument in engels of nederlands, dat weet ik niet meer

Probeer 2 soundcards in 1 system (of two and one) iets in die sfeer. Dan kom je van alles tegen en kun je leuk lezen.

Succes.

ARME AOW’er

Verwijderd

Het kan via een splittertje, maar je speakersetje / geluidskaarten moeten daarvoor wel geschikt zijn. Een geluidskaart is optimaal afgetrimt met een bepaalde ohmse waarde, zodat dit een goede match is voor 2 speakers. Verander je dit doormiddel van een splitter en 4 speakers, dan kan het geluid helemaal naar de @$#@ gaan doordat het muziek vastloopt aan bepaalde waarde. Overigens kan dit ook goed gaan met kwalitatief goed apparaten...

Maar is het niet het makkelijkste om gewoon een versterker er tussen te zetten???

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:11

JvS

Ik heb hem zelf ook

je hebt ook splitters die dat wel goed doen, maar volgens mij zit dat zeker met speakersets helemaal niet zo nauw, met een goede splitter gaat dat gewoon prima. Je zal hooguit wat verder aan de volumeknop moeten draaien, en dat zelfs amper :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 11:41

EMP

Krulloos!

Tsja, het handigst is toch wanneer je (2x) een goede kwaliteit splitter koopt. Er zijn een hele hoop goedkope splitters op de markt, maar dat merk je. Ga eens naar een goede electronica-zaak en vraag er daar om. Echter raad ik het gebruik van 2 verschillende sets op deze manier af, omdat het geluid er misschien wel harder op word, niet beter...

Wat natuurlijk ook kan, is dat je je 4.1 set als stereo aansluit op de rear uitgang, en je 5.1 stereo op de front uitgang, misschien kan je je center+sub van 5.1 set ook nog apart op de sub+center uitgang van je live! aansluiten, dat weet ik niet hoe dat zit qua aansluitingen op je geluidsset, maar deze 2xstereo opzet moet zonder problemen lukken :)

Het gaat er dan ongeveer zo uitzien:
Afbeeldingslocatie: http://www.picturehosting.net/image.php?user=Empie&image=Empie-1036412618.gif

1: LF+LR 5.1 set
2: Center+Sub 5.1 set
3: RF+RR 5.1 set
4: LF+LR 4.1 set
5: Sub 4.1 set
6: RF+RR 4.1 set

Dan heb je wel het nadeel dat je een aparte volumeknop hebt voor front en rear, echter benut je wel het volle vermogen van beide sets en heb je een 4-kanaal (of 5.1) speakersetup. Moet bruut klinken!

suc6!

Edit: en op plaats 2 staat dus ook je monitor... was misschien wel ff handig om te vermelden :) Jijzelf zit in het midden :P

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

Heeej Kai, ik denk dat het bij jou aan de splitter ligt. Je moet gewoon een iets duurdere kopen. Scheelt bij jou een hele hoop.

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• kaiiestan
Ja er zitten nu ontzettend goedkope splitters tussen. Het werkt wel redelijk hoor maar niet super...Ik zal eens kijken naar wat betere splitters. Ik had eigenlijk gehoopt dat het met 2 geluidskaarten maar helaas

Pagina: 1