Toon posts:

router/switch probje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een netwerkje aangelegd, met een router/4p-switch in het midden.
beide computers kunnen internet op, en computer 2 kan computer 1 zien in het netwerk, maar andersom niet!

comp1- winxp Pro - pci ethernetcard
comp2 - win98 - pcmcia dynalink ethernetcard
router= Ark broadband internetrouter+4p switch

hoe kan dit &wat doe ik eraan???? :'(

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

kijk of de pc's elkaar kunnen pingen
vertel wat over de protocollen
werkgroep?
winxp personal firewall ?
file en printersharing ?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

wacht ff, is hoogstwaarschijnlijk browserservice die ff op adem moet komen, in dat geval komt het vanzelf wel in orde

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Topicstarter
werkgroep hetzelfde, winxp heeft idd firewall, zal ik die s uitzetten... printershare werkt gewoon van comp2 naar comp1

ga nou ffies eten, zet strax de resultaten erop

Verwijderd

Topicstarter
ping=ok

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:05

tozzke

aka tozzert

was het niet zo dat je onder de eigenschappen van je NIC; tabblad "verificatie" - "Netwerktoegangsbeheer via IEEE802.1x inschakelen" uit moest vinken als je in een netwerk met 9x machines zat :?

edit:

dit dus op de XP machine veranderen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de firewall nou op de 1e computer uitgezet, en die IEEE802 verificatie ook. kan nu vanuit comp 2 in comp 1 kijken en printen, maar comp 1 ziet comp 2 niet! ik snap er nix van!
wat moet ik hieraan doen?

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee? met VNC kan ik wel bij allebei de computers inloggen, maar toch... de XP compu ziet de 98 compu niet!

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
heb je wel wat geshared in win98?

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 19:47
Idd, heb je wel iets geshared, anders verschijnt helemaal niet in je netwerkomgeving. Als e wel wat geshared hebt, probeer dan de computer te vinden door "\\ip" in te vullen in de adresbalk, waar je "ip" moet vervangen door het IP-adres van de andere computer.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 17:08
Je moet file en printer sharing op je win98 computer installeren

Verwijderd

Topicstarter
ik heb idd iets geshared, maar volgens mij niet op "share" niveau maar op gebruikersniveau, en dan de naam van computer 1 als gebruiker opgegeven.
ik zal t eens proberen...

thx

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

share niveau of userniveau dat maakt niets uit in dit geval,

You don't need eyes to see, you need vision

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

En als je naar de Win98 pc zoekt, d.m.v. rechtermuisklik op netwerkomgeving/geneuzel. en dan computer zoeken..
Vind hij hem dan wel :?

Verwijderd

Topicstarter
nee, en nou is er nog een probleempje bij: na een dag kunnen beide computers niet meer op internet, wel zijn ze via het netwerk (de switch) in staat elkaar te pingen.
ik snap er nix van. de instellingen van de router zijn NIET veranderd, misschien dat @home iedere dag een nieuw ip-adres toekent ofzo?

ik dacht dat dat niet kon, maargoed...

Verwijderd

Topicstarter
nog steeds geen ideeen?

Verwijderd

in netwerkomgeving op de grote knop "bestanden en printers delen" klikken en bestanden delen aan zetten. was al een paar keer vermeld hierboven, had je dat al aangezet?

Verwijderd

Topicstarter
ja. maakt ook verder niks uit. het probleem is dat het netwerk helemaal overhoop ligt na 1 dag. misschien dat de ip's veranderd zijn door de router? of dat @home iets verandert....

Verwijderd

Ik ken wel het probleem dat je na een dag niet meer zou kunnen internetten. Dat heb ik zelf ook gehad toen ik telefoondraad van mn modem naar mn router had verlengt. Eerste paar uur werkt het nog, toen was ineens mn internet dood.
Weet helemaal niet of dit bij jou het geval is, maar de lengte modem-router heeft dus iig wel invloed

Verwijderd

Topicstarter
een computer zit aan een kabel van 5meter, de andere 25m.
ik snap er niks van. op zo'n moment kan ik op beide computers ook niet meer inloggen op de routersettings (een http-page)
pas na het resetten en de stekker eruit trekken van de router doet ie het (soms) weer.
raar!
nu heb ik de router er tussenuit gehaald, en doet alles het weer... maar: geen internet op de laptop beneden!

Verwijderd

Inderdaad zou het kunnen zijn dat 2Home je ip-adres heeft gewijzigt

Let op: @home maakt gebruik van dynamische Ip-adressen !!

Kijk maar op @home.nl/veelgestelde vragen: " Wat voor een soort IP-adres krijg ik? "

Antwoord van @home: " De IP-adressen voor de @Home Service worden toegewezen door @Home. @Home gebruikt dynamische adressen (DHCP). Wij gebruiken DHCP om IP-adressen indien nodig te kunnen wijzigen. In de praktijk kan het lange tijd duren voordat een IP-adres wordt gewijzigd. Het is niet mogelijk een statisch IP-adres te krijgen. "

Zorg dus dat op je router de hostnaam: CC999999-A staat.

Uit de praktijk weet ik dat het ip-adres wel een half jaar hetzelfde blijft !!

Verwijderd

Topicstarter
dat adres dat jij noemt moet ik neem ik aan aanpassen aan het adres dat ik heb gekregen?
wat moet ik concreet aan en uitgeschakeld hebben?
Pagina: 1