Toon posts:

Hoe kan dit in helesnaam?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik had erg lage sisoft scores:

176/182 = Goldstar 100mhz 2-2 64mb
175/181 = Noname 100mhz 2-3 128mb

Ik hoor hier scores van 400/500 en meer dus ik wilde dat ook wel en dacht dat mijn geheugen waardeloos was. Dus ik kocht siemens infineon 133mhz cas 2-2-3 de score.

176/183 = Siemens Infineon 2-2-3

Hoe kan dit in hemelsnaam zo laag zijn bij alles, want ik heb het gevoel dat het niet aan mijn geheugen ligt. Alles bij elkaar halen ze de scores: 176/182

Mijn FSB loopt op 112mhz
ECC staat af
Cas Latency time staat op 2

Voor de rest:
p3 (katmai) 500@560
MSI-ms6163VA
Maxtor 5400rpm
Voodoo3 2000

Wie kan mij helpen. Want iedereen haalt 2/3 keer zo hoog. En waar zou het eventueel allemaal aan kunnen liggen.

Heeft iemand trouwens ook nog andere goede geheugen benches waar je kunt vergelijken?

Thanx

Verwijderd

Topicstarter
please.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Okay... En nou breekt mijn klomp helemaal..
Ik heb net ook memspeed gedraaid.

Dat kijkt volgens mij alleen naar de memory en dus niet niet naar cpu cache etc wat sisoft wel doet. Dus ging ik mijn reepjes maar weer vergelijken..

infineon 128mb 133mhz cas2 75-75-74
infineon 128mb 133mhz cas3 70-70-70
-----------------------------------
Goldstar 64mb 100mhz cas2 73-73-73
Goldstar 64mb 100mhz cas3 69-70-69
-----------------------------------
No name 128mb 100mhz cas2 73-73-72
No name 128mb 100mhz cas3 70-70-70

Eerlijk gezegd baal ik hier wel stevig van, want ik heb me laten vertellen dat infineon goed en snel geheugen was, dan mag ik er toch vanuit gaan dan het beter is dan mijn andere geheugen.

de prijs waar ik het voor gekocht heb:
64mb 100mhz 1jaar geleden 150,-
128mb 100mhz 3/4 jaar geleden 210,-
Infineon 133mhz nu gekocht 295,- + porto = 312,50

Waar oh waar kan het aan liggen, want ik denk nog steeds dat dat infineon toch beter geheugen is.

Verwijderd

Topicstarter
waarom ik trouwens een dat infineon 128mb had gekocht was tegen vervanging van mijn no-name128mb omdat dat zo langzaam was dacht ik :(

Verwijderd

Topicstarter
Jeah... de enige die replies stuurt is die funksngrooves. Niemand anders want ik ben toch wel benieuwd naar een oplossing.

Verwijderd

Hoe warm draait je CPU?
Hoe groot is die HDD?
Hoeveel cache heb je op je mobo?
mailto: kayazuki@yahoo.com

Verwijderd

Topicstarter
Hoe warm draait je CPU? Ik heb geen warmte sensor, maar niet te warm dat weet ik zeker, want ik heb met deze comp vanmiddag no 3uur quake 3 gespeeld. En daarna heeft een vriend van mij er nog een uurtje ut achter aan gespeeld. En hij staat al de hele tijd aan. Dus ik denk niet dat ie te warm is. Omdat ie nooit crasht. Bovendien heb ik het voltage ook niet omhoog gevoerd. En bij 500@500 en 100@100 heb ik hetzelfde probleem alleen wel lagere scores.

Hoe groot is die HDD? 6.4 gyg en hij heeft nog ruimte zat (en ja als ik geld heb koop ik een nieuwe) Er is nu 3gyg vrij.

Hoeveel cache heb je op je mobo? Op mijn proc zit 512kb cache.

Ik dacht zelf misschien dat (ik weet niet hoor) dat misschien de geheugen banken (dus niet het geheugen zelf) de grootste bottlenek is want ik krijg bij alle drie de reepjes zo goed als dezelfde score. Terwijl het totaal andere merken zijn en aantal mb's en er zelfs eentje 133 is. Cas3 en cas2 scheelt iets maar niet veel. Allemaal bij elkaar halen ze dezelfde scores als ze los doen. Of misschien iets anders met het moederboard maar ik weet het echt niet meer..

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je hebt een via chipset.

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:49

ken

de oude via chip hadden wat lageren mem scores maar die van jou zijn wel erg laag
ik had eerst een asus p3v4x met via chip
en daar haalde ik rond de 300
nu met een abit kt7 ook via chip
haal ik
cpu 550
fsp 650
heb je je geheugen wel op cas2 gezet in de bios??
voa drivers geinstaleerd???

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan alleen cas latency instellen.
Na een paar instellingen gewijzigd te hebben, kom ik nu op 225/245 met sisoft. en 97/97/97 bij memspeed. Mar hoger wil ie echt niet en het licht niet aan mijn geheugen dat weet ik zeker, want ze gaan alledrie even langzaam.

Die via drivers, moet ik dan op de msi site kijken? Dat wordt er weer uren bladeren want van een GUI hebben ze daar ook nooit gehoord. ;)

Als iemand nog iets weet hoor ik het graag.

Verwijderd

Topicstarter
En zoals ik had verwacht de via drivers link is dood op msi :(

Verwijderd

Topicstarter
Misschien iemand nog ideeN? Of weet iemand waar ik de nieuwste drivers kan downloaden voor de msi ms6163va

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:01
Heb je de 4-in-1 VIA drivers installed? Klik hier om ze te downloaden bij VIA

Verwijderd

Topicstarter
Ja die had ik geprobeerd, maar helaas geen verschil :(

Een knakker op ibazar wil het volgende spul van me kopen p3-500+coolermaster+msi-ms6163va+kast(250watt) voor 650,-
Hij zit een beetje in dubio maar als ie hem koopt koop ik lekker eindelijk een msi-k7tpro2 en een tb900 en een 300watt kast kost me 550,- extra dus... en dan moet mijn geheugen toch wel gaan pompen neem ik aan. :)

Maar ik hoor toch nog graag oplossingen, voor het geval hij het niet koopt, want mijn sysje moet zo goed mogelijk getweakt zijn. Mijn systeem is namelijk als een mars, ik haal eruit wat er in zit ;) althans dat probeer ik :)

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
Wat zeggen die scores nou dan?
Als je systeem lekker loopt wat is het probleem dan?
Ik vind dit een beetje een onzin verhaal

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:01
Die scores worden door een goed prog geshowd, dus het zal zeker een probleem zijn, ook bij normaal gebruik. Probeer eens de settings in je BIOS op default te zetten, kijken wat er dan gebeurt..

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
goed programma? het zit vol met bugs!
verkeerde fsb's, temperaturen, enz.
dus van dit programma kun je niet echt op aan

Verwijderd

Topicstarter
harryslinger > Ik koop ook niet een nieuw systeem omdat de geheugen benchmarks niet goed scoren. Ik werk veel met zware progjes en wil wel een beetje snel blijven. Aan de andere kant ik heb wel 6 geheugen benches uitgevoerd en het geheugen scoort in alle 6 lager dan normaal dus ergens is er dan iets mis en ik wil dat graag oplossen, waarom niet toch?

Arzie > Gij hebt het gesnapt ;)

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:01
hi funk, heb je de laatste tijd nog wat gehoord van die kerel?

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas niks ik zal hem nog eens mailen.

Verwijderd

Misschien is dat geheugentweakproggie dat je kunt downen via www.viahardware.com wat voor jouw,
Kun je vinden onder articles, daar wordt het e.a. uitgelegd (in vier delen, alleen laatste deel is voldoende) Daar staat een link naar memorytweaks m.b.v. een proggie van oda
Update
hier is de volledige link:
http://www.viahardware.com/memtweakguide1.shtm

Verwijderd

Topicstarter
Kokkor > bedankt, ik heb het geprobeerd en het leek aardig te werken. maar stuitte wel op een probleempje.

Voor iedereen > Ik had in het Engels gepost op het viahardware forum, dus doe ik het hier ook in het Engels anders moet ik eerst alles vertalen twerwijl jullie het zo toch wel snappen.

I used wpcredit and used the VIA Apollo Pro memory tweak guide by Jasper:
http://www.viahardware.com/memtweakguide1.shtm

I changed 51 to ff 64,65,66,67 to 12

and benchmarked again:
Sisoft: 297/309
Memspeed: 107

68 to 43 but 68 to 43 didn't work because when i set the changes it automatically changes to 41 benchmarks with 41 show no difference.

So last but not least i changed the first step 50 to ff and i runned the benchmarks:
Sisoft: 346/402
Memspeed: 121
But the comp crashed in 1 min afther the benches, i tried it again but everytime my pc crashed afther 5sec-2min.

The rest of the settings worked without any problem.

So i have some questions:
Whats wrong with the 50-ff at a msi-ms6163va?
Does anyone know some other settings for faster memory?
Does anyone has a msi6163va and used the tool?

I hope somebody can help me.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand meer?
Okay dan houdt het op denk ik...
wel bedankt allemaal voor in ieder geval iets hogere scores.

Verwijderd

Hoi, nog ff..
Hoe zit het met je ram, heb je dat in je bios ingesteld op cas2-2-3?
Je kunt die settings namelijk beter niet veranderen m.b.v. dat tweakproggie: resultaat> crash
Deze instellingen kun je het beste in de bios veranderen.
Daarnaast moet je die 68 en 50 ff goed bestuderen (m.a.w. wat staat er in dat rechter windowtje) Instellingen zo kiezen dat het klopt met je configuratie. De grootste tweak is die 4way-interleave
Beetje creatief zijn en testen....
succes
Overigens moet je die veranderingen, na testen wel permanent maken m.b.v. wpcrset

Verwijderd

Topicstarter
Kokkus > Als ik het ram op cas2 zet met het progje krijg ik geen crash. :) Het kan namelijk bij mij in de bios niet. Ik heb gisteren wat zitten vogelen mar er stond nooit info bij mij rechts zeg maar, als je die 2 pnr files opent dan wel.

Ik zit nu stabiel met een score van
308/340 met sisoft en 123 met memspeed.
Geen slechte vooruitgang, als je mijn eerste scores ziet ;)

Alleen ik denk dat het op een of andere manier nog veel harder zou moeten kunnen omdat ik onderling nog steeds geen verschillen zie met 100mhz noname's en 133mhz infineon. Maar het via mobo zal het wel niet kunnen :(

Harstikke bedankt in ieder geval.
Pagina: 1