[DVD Rippen] Ripproces gaat niet lekker, hellup!

Pagina: 1
Acties:

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik probeer een backup te maken van een DVD. Dit heb ik vaker gedaan en dat gaat eigenlijk altijd goed. Ik maak gebruik van SmartRipper, maar heb ook VStrip (dat zou moeilijk te rippen DVD's aan moeten kunnen oid :?). Ook heb ik zojuist DVD Decrypter gedownd in de hoop onderstaand probleem op te lossen. Helaas werkt die ook niet.

Het is dus als volgt. Bepaalde frames zijn ok, andere zijn gedeeltelijk goed en gedeeltelijk strepen (zie pic), en andere zijn compleet gestreept. Zo kan ik er geen DivXje van bakken. Ik heb al rond lopen zoeken op internet maar het enige wat ik vind is de uitleg dat die strepen gecodeerd zouden zijn.

Weet iemand een manier om problemen zoals onderstaande pic op te lossen?

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/thor/1.jpg

Wat een kunst he ;)

Edit: SmartRipper staat eerst een tijdje te denken over de encryptie en gaat dan gewoon lopen en zegt dat er geen encryptie op de DVD zit. Maarja zo te zien dus wel.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:55

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Heb je bij het omzetten naar Avi/divx wel aangevinkt dat het een interlaced film is?

• Mike Jarod
  • Niet online
Eeeh nee :) Maar je zegt bij omzetten, en zover ben ik nog niet. Eerst moeten de VOB's nog gedecodeerd worden en naar de HD gepompt worden :?

Ook zie ik bij SmartRipper en DVD Decrypter helemaal geen optie voor interlaced.

• Hurricane

Hurricane

kijk eens op Doom9

Verwijderd

wat wil je gaan maken een avi en svcd of xvid .........etc ????

als je scvd wil gaan maken gebruik dan DVD2SVCD super proggie

en voor de rest kijk op

www.vcdhelp.com

• Mike Jarod
  • Niet online
Doom9 had ik al gekeken kan helaas nix vinden, alleen info over als het hele beeld gaar is (groen zeggen ze).

Ik wil er een DivX (5.02 2-pass) van maken.

• Hurricane

Hurricane

gebruik gewoon de guide die op doom9 staat en bekijk het resultaat dan eens. Goed de guide volgen en alles komt goed!

• Mike Jarod
  • Niet online
Hurricane schreef op 02 november 2002 @ 19:39:
gebruik gewoon de guide die op doom9 staat en bekijk het resultaat dan eens. Goed de guide volgen en alles komt goed!
De Doom9 guides maken gebruik van SmartRipper en Vstrip om VOB files te rippen en te decrypten. Zoals je vast al gelezen hebt ;) maak ik ook al gebruik van die proggies. Alle instelling staan goed (zoals op Doom9 aangeraden wordt) en nog steeds krijg ik die strepen (zie eerste post).

Iemand?

• Hurricane

Hurricane

Ik heb zelf ook volgens die guide dvd gebackupped maar nooit tussendoor na het resultaat gekeken van bijv alleen de vob's. Zou eens gewoon doorgaan met omzetten als ik jou was en kijken wat het eindresultaat is.

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:07

mno

Die strepen kan je er niet uitkrijgen door met een ander programma te rippen. Ze zitten er nu eenmaal in (interlaced beeld is het idd). Op de TV zijn ze niet te zien aangezien die ook interlaced werken en van de DVD-speler te horen krijgen dat er een interlaced signaal aankomt.

Als je zou converteren naar VCD/SVCD zou je er op je TV geen last van moeten hebben, mits je de juiste opties aanvinkt (interlaced, field based, dat soort spul).

Avi/Divx speel je op je monitor af en is (dacht ik) frame based, dus dan moet je waarschijnlijk meer werk verrichten om het goed te krijgen (de-interlacen, of een andere truc). Zoek eens op deze termen op bijvoorbeeld Doom9 (ook in het forum).

Ohja, je kan de VOB-file inladen in Bitrate Viewer om te zien hoe het beeld in elkaar zit (met bovengenoemde eigenschappen).

Gewoon rösti

Verwijderd

misschien heb je iets aan deze site: http://home.wanadoo.nl/gamecopyfreak/

in menu kiezen voor DVD naar DVDivX en dan Methode 1.
die gebruik ik altijd en werkt prima...

zoals al eerder vermeld hier, kunnen die strepen aan het niet ingestelde 'interlaced' liggen
Pagina: 1