Hoi, ik was van plan om een (wel heel erg simpel
) nieuwssysteempje dat ik had gemaakt uit te breiden met login (eerst ging het via IP-adres, niet erg handig ivm meerdere locaties
).
Ik was van plan dan een extra tabel aan te maken waarin alleen de username en het password stonden.
Zo gezegd, zo gedaan, althans begonnen
De code waar ik op uitkwam was deze:
Alles goed en wel, maar tot mijn verbazing werkte hij niet
Na een paar uur erop te hebben geblokt en allerlei veranderingen aangebracht (die ik later weer verwijderd had omdat het geen nut bleek te hebben
) heb ik dat "error" onderaan veranderd in
De reden waarom ik $username, $password én $list->username, $list->password heb gedaan is simpel: ik ben nog een beetje een newbie met PHP, niet zoveel tijd als ik zou willen om me er 100% op te storten
Maar ik ga vooruit 
In ieder geval, hij weigerde om het username en password - dat hij zou moeten uitlezen uit de tabel - weer te geven. $id en $pw geeft 'ie vanzelfsprekend wel gewoon weer...
Ik neem dus aan dat de fout ergens zit bij het lezen uit de database, maar hij geeft geen mySQL error weer.
Heeft iemand enig idee waarom dit niet werkt, en desnoods een oplossing voor dit probleem geven? Misschien moet ik een totaal andere weg inslaan?
Ik was van plan dan een extra tabel aan te maken waarin alleen de username en het password stonden.
Zo gezegd, zo gedaan, althans begonnen
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| <form method="post" action="<?php echo "$PHP_SELF"; ?>"> id: <input type="text" name="id" value="<?php echo "$id"; ?>"><br> pw: <input type="text" name="pw" value="<?php echo "$pw"; ?>"><br> <input type="submit" value="submit" name="login"><br> </form> <?php /* CREATE TABLE login ( username varchar(15) NOT NULL, password varchar(15) NOT NULL ); */ if($login == "submit") { @mysql_connect("$dbhost","$dbuser","$dbpassword") or die ("Could not connect to Database"); mysql_select_db("$dbname"); $select= "SELECT * FROM login WHERE username='$id'"; $query = "mysql_query($select) or die (mysql_error())"; if ("$pw" == "$password") { include "config.php"; Setcookie("id", $id, Time()+3600); Setcookie("pw", $pw, Time()+3600); echo "Dit is mooie test-text"; } else { echo "error"; } } else {} ?> |
Alles goed en wel, maar tot mijn verbazing werkte hij niet
Na een paar uur erop te hebben geblokt en allerlei veranderingen aangebracht (die ik later weer verwijderd had omdat het geen nut bleek te hebben
PHP:
1
| echo "$id, $pw, $username, $password, $list->username, $list->password"; |
De reden waarom ik $username, $password én $list->username, $list->password heb gedaan is simpel: ik ben nog een beetje een newbie met PHP, niet zoveel tijd als ik zou willen om me er 100% op te storten
In ieder geval, hij weigerde om het username en password - dat hij zou moeten uitlezen uit de tabel - weer te geven. $id en $pw geeft 'ie vanzelfsprekend wel gewoon weer...
Ik neem dus aan dat de fout ergens zit bij het lezen uit de database, maar hij geeft geen mySQL error weer.
Heeft iemand enig idee waarom dit niet werkt, en desnoods een oplossing voor dit probleem geven? Misschien moet ik een totaal andere weg inslaan?
edit:
Toch maar ff zeggen dat ik heb gezocht op GoT, en Omega. Ik was 't eigenlijk vergeten
Nu nog even zoeken op Google
Toch maar ff zeggen dat ik heb gezocht op GoT, en Omega. Ik was 't eigenlijk vergeten