Toon posts:

Wat zouden jullie doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Systeem:
CT-6SSA2 mobo met SiS5600B Chipset
Intel PIII 450 Mhz (OWJA :P vergeten te zeggen, deze is gelocked :()
128 MB Ram
Hercules ProphetII MX AGP (oem) (net gekocht ipv Diamond Viper V770 32 MB AGP)
9Gb Generic HD
Terratec Xlerate Pro pci geluidskaart
17"monitor

't probleem is dus dat óf me mobo óf me proc. de bottleneck is voor me Hercules om goed te presteren. Ik haal dus bv. bij q3 maar 30 fps in alle res. (tot 1280x1024).

Ik heb eigenlijk nog 2 opties:
- Nieuwe mobo met Duron600 Mhz proc. erop (voor ongeveer 500/600 piek?)
- Wachten tot zomer 2001, want dan kan ik me eigen nieuwe pc samenstellen op me ouders kosten :P

Verwijderd

Dit klinkt alsof je processor de bottleneck is, maar dat kan volgens mij niet ik heb ook een p3 450 met een tnt2(!) maar ik haal 55fps met quake3.
Misschien is het toch je mobo of je hebt ergens foute instellingen/drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Instellingeb heb ik écht allemaal al afgelopen, ben er met meerdere mensen mee bezig geweest (met det. drivers, agp-drivers en allerlei windows instellingen)!

hierdoor denk ik toch steeds meer dat dat mega sloeber CT mobo van mij met die nog sloeberigere SiS chipset alle performance opzuigt :(

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Ik zou voor een Asus A7V/Abit K7 + duron kiezen.
De Duron kun je namelijk fantasties overclocken.
Ik heb die van mij al 1GHz lopen. (Stabiel uiteraard).
Op deze manier krijg je weing geld een supe snel pc'tje.

Good goan

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

Ik zou wachten, maar als je voor een prikkie een 2e hands Abit bordje (bv BE6-2 of iets anders met voltage regeling) kan kopen waarmee die die P3-450 nog wat hoger kan klokken dan is het een leuke upgrade.

Als het niet nodig is zou ik nu nog wachten met een AMD systeem totdat er wat uitgekristalliseerde 760 bordjes zijn (met betaalbaar en verkrijgbaar DDR)

*insert signature here

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-09 14:14
Je bottleneck is je vidkaart! Die MX trekt helemaal niet meer de 30 fps op 1280x1024x32bit. Da's alleen voor de GF DDR en de GF 2 GTS en hoger.
De MX heeft te langzaam geheugen hiervoor...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Oh wacht, 32 bit!
Dat veranderd de boel, dan is idd je videokaart de bottleneck.
Maar waar staat dat eigenlijk?

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 13:09 schreef Esoteric het volgende:
Dit klinkt alsof je processor de bottleneck is, maar dat kan volgens mij niet ik heb ook een p3 450 met een tnt2(!) maar ik haal 55fps met quake3.
Misschien is het toch je mobo of je hebt ergens foute instellingen/drivers.[/quote]Maar [nM.Locutus] heeft een mobo met een fijn SIS chipset.... NOT fijn dus. SIS = brakke boel (zit o.a. vaak op nog "brakkere" PCchips mobo's). Een Intel BX chipset heeft _veel_ betere geheugen en HD scores.

Oh... en evt 64mb ram erbij (of 128: kost niks meer tegenwoordig)

*insert signature here

Verwijderd

Topicstarter
wel ff goed lezen he Esoteric!

ik zei TOT 1280x1024, niet IN, of te wel in 640x480x32 heb ik óók 30 fps :(

nog meer dan 128 MB ram? uh.. dat lijkt me niet echt te helpen bij bv. fps in q3 :P

Verwijderd

Topicstarter
Dus wat wordt 't nou?

500/600 piek uitgeven en vétte prestatie winst, of 'gewoon' wachten totdat ik een dikke 133FSB mobo met 1ghz+ proc. koop in zomer 2001?

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

fatsoenlijk mobo voor een prikkie en geld sparen voor een serieus systeem (760MP halvewege 2001)

*insert signature here

Verwijderd

Topicstarter
fasoenlijk mobo voor een prikkie?

mja.. ik weet dus alleen niet zeker of me mobo de bottleneck is voor me Hercules prestaties :( ik weet wel dat me proc. gelocked is en oc-en ervan er niet inzit :(

ik hoef niet te sparen, me ouders betalen 't in zomer 2001! :P daarom die afweging in deze post!

Verwijderd

ik zou zeggen wachten!!!

heb je gelijk een goeie DAS (DAS = BIER) toch fijn

Verwijderd

Topicstarter
mja.. ik moet eigenlijk ook wachten, maar ik baal een beetje dat ik in q3 nu met een nieuwe video nog niet meer dan 30 fps haal :(
't enige voordeel wat ik heb bereikt is dat ik met me tnt2 10- fps in 1024 had en dat ik daarin nu 30 fps... (ik speel dus ook in 1024, omdat ik daarin een paar fps meer heb dan in 640 :P)

Verwijderd

[nM.Locotus]
Ik nam aan dat je het over 16 bit had (was blijkbaar verkeerd aangenomen), dat je in 32 bit maar 30fps haalt leek me logisch.

TjarkVerhoeven>>>
Wat je zegt over SIS chipsets moet ik maar aannemen, heb er geen ervaring mee. Daarom zei ik ook: "misschien ligt het aan je mobo."

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 't steeds over 32bits... tis alleen maf dat ik in 1280x1024x32 evenveel fps haal als in 640x480x32, toch?

ps. ja niet dus, omdat waarschijnlijk mijn mobo de bottleneck is en gewoon niet meer dan 30 fps gemiddeld kan geven :(

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik heb 't steeds over 32bits... tis alleen maf dat ik in 1280x1024x32 evenveel fps haal als in 640x480x32, toch?[/quote]Dat zou een aanwijzing kunnen zijn dat het _niet_ aan de vidkaart ligt, maar iets erbuiten.

Ik blijf er bij dat je een BX bord moet regelen (al is het voor 1dag/week om het te testen) want die P3-450 is an sich snel zat voor Q3 voor hogere FPS).
Nog een punt wat ik ben vergeten: SIS heeft niet alleen brakke mem en Hd scores, maar zeker ook een brakke AGP scores: en die houden je misschien wel omlaag, zeker met textures.

Als je ouders toch een nieuwe pc volgend jaar willen betalen zou ik van je eigen geld dus een BX bord kopen (wil je het goedkoop houden dan hoef je geen Abit/Asus OC bord te nemen, maar dan kan je waarschijnlijk je processor niet tot het laatste beetje uitknijpen. Maar d'r zijn zat andere borden met intel BX die ook FSB 112 hebben (wat elk PC100 mem aankan (zie tests Anand) wat je dus een CPU van 4.5x112=504 kan opleveren.)

*insert signature here

Verwijderd

Zie laatste posting van Tjark en ik beveel dan de msi-6163 aan, heb ik ook, p3 450@558@2,1V. Met dit bordje kan je dus goed overklokken. In de pricewatch issie nu ongeveer 250 gulden...

Verwijderd

Topicstarter
Intel PIII 450 Mhz (OWJA vergeten te zeggen, deze is gelocked )
128 MB Ram
mja.. ik weet dus alleen niet zeker of me mobo de bottleneck is voor me Hercules prestaties ik weet wel dat me proc. gelocked is en oc-en ervan er niet inzit

2 quotes van mezelf, dus als ik zo'n BX-mobotje ergens op de kop zou tikken (welke heb je? ik ben daar niet in thuis), dan zou ik dat alleen doen om prestatiewinst te behalen omdat me CT met sis mobo vanalles verneukt (wat ik dus niet zeker weet)!

en idd, 't zou eigenlijk handig zijn als ik zo'n bx mobo 'ff' zou kunnen uitproberen, maar ja, hoe doe ik dat nou weer??

Verwijderd

Het is vrijwel zeker dat je mobo de prestaties verneukt, processor en videokaart zijn allebei snel zat, blijft dan eigenlijk alleen je mobo over.
En zoals als tjark al zegt zijn de prestaties van die chipset bagger, dus dit sluit mooi op elkaar aan.

Verwijderd

ik ben het met tjark eens, koop nu gewoon een 2e hands bx MB.
ik heb zelf ook een bx mb met een p3 450 en een msi 8816 (gf 2mx) en heb een redelijke fps in q3 van (tussen de 60 en 120 in 1024*768*16 bits.
als het een beetje meezit draait hij op 600 mhz(4.5 *133), als ik jou was zou ik voor een abit gaan met bij voorkeur softmenu III

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

Damn.... iedereen is het met me eens.... ben ik niet gewend ;)

*insert signature here

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:24

Wimo.

Shake and Bake!

Duron... why? hierom :)

Afbeeldingslocatie: Http://members.brabant.chello.nl/~mdonker/Wincpuid.jpg

Dit is dus een duron 700 samen met een abit kt7.. aanrader dus :9

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ik weet niet hoe je die screenshots maakt (iemand helpen?)

maar bij mij kan je die multiplier veranderen naar 10.5
en bij internal clock frequenty :1059,41
external: 201.79

stabiel uiteraard, met 1.85V (1.92 in windows)

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:24

Wimo.

Shake and Bake!

screenshot maak je zo... draai wincpuid en dan gewoon erop staan en alt+print screen drukken.. dan naar paint en dan bewerken/plakken

Verwijderd

Topicstarter
TNX GUYS!!!
Pagina: 1