COntroller probleem of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03 17:13
Ik heb hier een Chaintech 5AGM2 moederbord met daarin een AMD k6-2 350mhz processor en 128mb 100mhz SDRAM.

Verder nog een oud videokaartje, een trident ofzoiets, gewoon simpel 16 bits 2mb vga kaartje, een oude cdrom speler en een hard disk.

Nu heb ik het volgende probleem, ik het 2 harddisks geprobeerd en 4 floppy drives (weet niet zeker of ze het alle 4 doen maar 1 zeker wel), en bij elke schijf of floppy drive (met bootdiskette) zegt hij : Ongeldige diskette, vervang de diskette en druk op een toets.

NEE, de bootdisk is niet kapot, het er 3 gebruikt en zelfs een nieuwe gebruikt. Op beide harddisks staan windows98 al geinstalleerd doordat deze gebruikt zijn in een andere pc.

Met geen mogelijkheid start dit ding op met de floppy of HD, vanaf een bootcd wel maar erg erg langzaam, vervolgens kan ik de C schijf gewoon benaderen en deze werkt, maar als ik vervolgens windows vanaf die schijf start dan zegt hij dat een bepaald component, VFAT niet beschikbaar is en dat daarom het systeem gestopt is.

Ik weet zeker dan deze schijven niet allebei kapot zijn, een floppy drive deed het ook, het geheugen is goed en de processor ook nu denk ik dat het misschien het moederbord is.

Heeft iemand hier tips of ideeen voor/over ? zou het toch graag werkende krijgen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:55
Move PMG -> OM Is meer iets controller-achtigs. Installeer Windows sowieso eens opnieuw.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03 17:13
Abbadon schreef op 02 november 2002 @ 18:59:
Move PMG -> OM Is meer iets controller-achtigs. Installeer Windows sowieso eens opnieuw.
als je had gelezen, de hele HD of floppy wordt niet gebruikt. En dit heeft wel met het moederbord te maken aangezien Hier iets mis mee MOET zijn.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:55
Dan mag jij je verhalen wel eens duidelijker tikken, er staat duidelijk dat je problemen hebt met booten vanaf diverse disken. Je krijgt zelfs een VFAT melding. Volgens jou is dit geen diskprobleem omdat je er meerdere hebt geprobeerd, klinkt heel aannemelijk, dan is het waarschijnlijk een controller probleem. Dat de controller op het mobo zit wil niet zeggen dat je het zomaar in PMG kunt dumpen, daar hebben we het OM en I/O Controllers subforum voor, staat er duidelijk... als jíj nu had gelezen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

installeer windows gewoon effe opnieuw.. als dat niet helpt ligt het aan je HD