Dell Inspiron 5000e pakt 256 mb niet

Pagina: 1
Acties:

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:21

The Third Man

The Third Jellyfish

Topicstarter
Hoi iedereen,

Eerst maar de specs:
Dell Inspiron 5000e laptop
PIII 600, BX-chipset
64 MB (SO-DIMM Hyundai, PC-100 322)
6,7 GB HDD

Het probleem:
Ik wou het geheugen uitbreiden, dus ik kocht een Apacer SO-DIMM van 256 MB PC133 cas 3. Nu blijkt dat de enige configuratie dat hij beeld geeft is als de Apacer in slot 1 en de hyundai in slot 2 zit.

Op alle andere manieren gaat hij wel aan, maar geeft geen beeld en gaat niet verder bij het BIOS, dus je hoort wel de ventilatoren aan en uit gaan zoals het hoort, maar dus geen beeld, en hij gaat dan na +- 4 seconden uit en 1 seconde later weer aan, in een eindeloze loop.

Als hij wel beeld geeft, crasht Windows halverwege met beschermingsfouten etc. Als ik in veilige modus opstart, geeft himem (de XMS-manager) aan dat er een geheugenfout is aangetroffen op adres 04002000.
Booten van een floppy met memtest werkt, hij is nu nog bezig, maar vanaf 64 MB heeft hij alleen maar errors(!), hij is nu op 9% van test 1. maar de Errors staat al op 800000, en de Pass op 0, op 70 MB.

Wil dit nu zeggen dat de Apacer module gaar is? Of ligt het aan de Inspiron zelf?

Alvast bedankt!

*EDIT*
Ik heb even memtest opnieuw gestart, en ik zie dat de 64ste MB begint op adres 04002000, vanaf dat punt alleen maar errors.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:18

Sick Nick

Drop the top!

En dit is de reden dat ik voor de zekerheid maar dell geheugen heb gekocht (bij de t.net geheugenshop) omdat ik niet zeker wist of gewoon sodimm wel ging werken in mijn latitude 510 :)

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Topicstarter
En dit is de reden dat ik voor de zekerheid maar dell geheugen heb gekocht (bij de t.net geheugenshop) omdat ik niet zeker wist of gewoon sodimm wel ging werken in mijn latitude 510
Ok, maar dat is wel 174 % duurder, deze module was maar 33,60 en ik zou eigenlijk geen reden zien waarom hij niet zou moeten werken.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:18

Sick Nick

Drop the top!

Mnemonic schreef op 02 november 2002 @ 18:06:
[...]
Ok, maar dat is wel 174 % duurder, deze module was maar 33,60 en ik zou eigenlijk geen reden zien waarom hij niet zou moeten werken.
Tja, misschien extra ingebouwde check ofzo?

Overigens zou ik t niet bij dell zelf kopen ofzo, dat is helemaal ranzig duur :D

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Topicstarter
Ja, idd, bij het 'Dell'-geheugen van de t.net-shop heeft zeg maar een gastje dat Dimmetje in zo'n laptop gepropt, om te testen, maar ik vind het zo zonde om 93 euro te gaan dokken terwijl misschien alleen maar die so-dimm gewoon kapot was... maar ik ga hem morgen wel ff testen in een andere laptop van een kennis, dan weet ik dat zeker.

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:14
Ik wil ook het geheugen van mijn DELL Inspiron 5000e uitbreiden met 256 MB (momenteel zit er 128 MB in), alleen het is mij niet precies duidelijk welk soort geheugen ik moet hebben. Ook weet ik niet wat de snelheid van het geheugenslot is.
Ik kan het wel van de DELL website bestellen, maar zoals gezegd is dat ranzig duur (dat idee heb ik althans, 177 euro voor 256 MB en dan nog 15 euro verzendkosten).
Dus tips en suggesties zijn welkom :)

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:30
Op een BX chip moet dat gewoon werken.
Probeer het eens met alleen de 256 erin, of heb je dat al gedaan?
en dan ook nog afwisselen slot 1 en 2 (of 0 en 1)

En goed opletten dat je het geheugen GOED monteerd, bij een laptop komt dit iets preciezer als bij een desktop

* Cereal is inspiron 8100 bezitter, 2x 256 mb

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Topicstarter
Ikzelf heb uiteindelijk toch maar voor het Dane-Elec geheugen gekozen, dat werkte tenminste en ik was van de problemen af.

• Shadow_Zero
Als ik bij Pricewatch naar geheugen voor de DELL Inspiron 5000e zoek, waar moet ik dan naar zoeken?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Shadow_Zero schreef op 06 november 2003 @ 21:39:
Als ik bij Pricewatch naar geheugen voor de DELL Inspiron 5000e zoek, waar moet ik dan naar zoeken?
Dat vind je niet in de Pricewatch, althans niet expliciet aangegeven. Je kunt het beste een zogenaamde memoryconfigurator gebruiken zoals die v.d. t.net geheugenshop of andere (on-line) verkopers.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Shadow_Zero
Ok, bedankt!
Heeft ieder laptop merk nu zijn eigen geheugen of zoiets?

114 euro bij die shop is in ieder geval een stuk goedkoper dan de 177 van Dell ;)

• Shadow_Zero
Zouden jullie voor 128 MB voor 51 euro of voor 256 MB voor 114 euro gaan?
Pagina: 1