Ati Radeon altijd super slecht beeld.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 08:38

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Ik heb een Iiyama Vision Master Pro 510 22" Diamondtron.

Nu gebruik ik zelf altijd Matrox, momenteel de g550. Ik heb een poos geleden een aantal Ati Radeon Kaarten in huis gehad, waaronder een Ati Radeon ViVo 64mb DDR en een Ati Radeon 32mb SDR en nu heb ik Thuis de Ati Radeon 9000. Ik heb altijd problemen met de beeldkwaliteit. Er zijn destijds een aantal topics over geweest(Radeon icm Diamondtron). Ik dacht dat deze problemen opgelost zouden zijn met de lancering van de nieuwe radeon's 9000/9500/9700. Maar de kwaliteit is nog slechter. Terwijl deze nieuwe kaarten wel een RAMDAC hebben van 400Mhz.
Ik heb dus last van bibberende letter en vliegende pixels op elke resolutie en refreshrate.

Waarom is dit probleem niet opgelost? :( Er waren toen wel drivers die het probleem minimaliseerden, maar van de 100% was het dan nog 15%. Wat naar mijn mening, je niet moet pikken. Heeft iedereen met een diamondtron hier nu last van? Ik bedoel er zijn een heleboel van die beeldbuizen in omloop.

Edit: Maakt niet uit welke aansluting ik gebruik DVI via verloop of D-sub, allebei even slecht.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:?
ik vraag me af of het aan de videokaart ligt.
gebruik een BNC kabel en stel je monitor eens goed in met Powerstrip of zo. En ga dan niet op de grens van de haalbare refresh zitten, want dan gaan je lettertjes idd trillen.

Of koop een fatsoenlijke monitor.

Ik heb al diverse Radeons en niets dan lof over de beeldkwaliteit ook bij de hoogste resoluties (2048*1534). En Matrox heb ik ook al een paar van gehad en nvidia, Diamond en 3DFx ook (Ati Radeon vivo, 7500, 8500, 7000, Matrox Millennium II, G400, mystique, Asus TNT2u, Diamond Viperpro met weitek, savage, 3DFx Voodoo 3, banshee, Trident en realtek).

/me heeft er al een paar gebruikt zeg (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik heb een Iiyama HM704UTC zou ik dan ook slechte 2d weergaven krijgen als is straks overstap naar een ATI 9500pro. Heb nu een geforce2MX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 18:39:
gebruik een BNC kabel en stel je monitor eens goed in met Powerstrip of zo. En ga dan niet op de grens van de haalbare refresh zitten, want dan gaan je lettertjes idd trillen.

Ik heb al diverse Radeons en niets dan lof over de beeldkwaliteit ook bij de hoogste resoluties (2048*1534). En Matrox heb ik ook al een paar van gehad en nvidia, Diamond en 3DFx ook (Ati Radeon vivo, 7500, 8500, 7000, Matrox Millennium II, G400, mystique, Asus TNT2u, Diamond Viperpro met weitek, savage, 3DFx Voodoo 3, banshee, Trident en realtek).

* Audi_S2 heeft er al een paar gebruikt zeg (8>
Ik gebruik een BNC kabel, mijn monitor heb ik goed ingesteld en op alle resoluties en refrashrates bibberen de letters! Ik heb het specifiek over Diamondtron monitoren. De Radeon's geven om mijn oudere Iiyama met een bolle beeldbuis wel een goed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 17:00
Nou ik zit hier met een Vision Master Pro 454 op een Radeon 8500 LE en als ik mijn hoofd stil houd dan blijven mijn letters ook stil. Nee zonder dollen, ik merk helemaal niets van trillende letters, welke resolutie dan ook (draai standdaard 1600 x 1200 op 85 Hz).

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Laatst online: 14-06 11:28
Waarom zouden die problemen specifiek optreden bij een Diamondtron :?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 21:40

wowi

Het lijkt me dat jij last hebt van een storingbron van een of andere straling
ik heb dit effect eens eerder gezien, plaats je pc eens in een andere ruimte
en sluit dan alles weer eens aan om dit uit te sluiten.
Staan er boxen naast je scherm of andere electronische apparaten die electro smog kunnen geven ??? :7
Koppel alle apparaten zoveel mogelijk van het net af en kijk naar je scherm dan
zie je soms dan welk apparaat dit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb exact dezelfde monitor en exact dezelfde videokaart. En ik heb kraakhelder beeld!

Wat je moet doen is een goede afgeschermde ferriet-kern BNC kabel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 20:00:
Ik heb exact dezelfde monitor en exact dezelfde videokaart. En ik heb kraakhelder beeld!

Wat je moet doen is een goede afgeschermde ferriet-kern BNC kabel kopen.
Ik heb een goede BNC kabel, en heb tevens een HQ D-sub geprobeerd. Heb jij misschien een Hercules kaart? Deze hebben betere filters aan boord. Maarja ik had problemen met de build by ATI en club3d kaarten. Misschien ben ik wel een mierenneuker, maar met de Radeon 64mb DDR Vivo had ik het probleem bijna opgelost door goede drivers/patch, maar er bestond nog 10-15% van het probleem, alleen zichtbaar door goed kijken. Ik had een Matrox als vergelijk materiaal, dus toen zag ik pas hoe slecht het beeld met die ATI kaart eigelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-07 22:58

* AlPha.BeYoNdeR heeft er al een paar gebruikt zeg (8>
Ben je een beetje jaloers ofzo ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nou jongeman, als die monitor niet fatsoenlijk is dan mag je me neerslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
ernst schreef op 02 november 2002 @ 19:49:
Waarom zouden die problemen specifiek optreden bij een Diamondtron :?
Ik hang ook een beetje rond op het www.rage3d.com forum. Hier zie je veel meer mensen met dit probleem. Het lijkt erop dat dit alleen voorkomt bij de platte beeldbuizen in het speciefiek de diamondtron. Dit zijn ook mijn eigen bevindingen, want ik heb ook een andere Iiyama(bolle) en deze geeft wel een retestrak beeld i.c.m een Radeon.

Edit: Deze settings helpen een beetje, maar het probleem is nooit volledig weg.
http://www.rage3d.com/radeon/reg/index5.shtml

Edit2: Check deze search results maar eens. http://www.rage3d.com/boa...post&sortorder=descending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp wel wat audi_s2 bedoelt. Ik heb een 19" iitama vm pro 451.
Op de ATI 64 mb (type 7200) heb ik ook last gehad van "shimmering" Kijk maar eens op www.rage3d.com en download Rage tweak programma. Er zit een optie in om "shimmering" tegen te gaan.
De ATI kaarten zijn heel helder en geven doorgaans een uitstekend beeld, maar afhankelijk van de drivers heb ik ook gezeik gehad met de combo ATI en iiyama. Vooral het trillen van letters onder de iconen is hinderlijk (shimmering)
Kortom ik heb nu een Eizo 17" TFT en een Radeon 9700 pro. Een uitstekende combo omdat ik de dvi poort gebruik. als ik ooit weer een CRT monitor zou kopen, wordt het geen iiyama meer in combinatie met ATI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Bij mij draait alles perfect (zie specs)
Dus wat er aan de hand is bij jou ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Audi_S2 schreef op 03 november 2002 @ 12:13:
[...]

Ik heb een goede BNC kabel, en heb tevens een HQ D-sub geprobeerd. Heb jij misschien een Hercules kaart? Deze hebben betere filters aan boord. Maarja ik had problemen met de build by ATI en club3d kaarten. Misschien ben ik wel een mierenneuker, maar met de Radeon 64mb DDR Vivo had ik het probleem bijna opgelost door goede drivers/patch, maar er bestond nog 10-15% van het probleem, alleen zichtbaar door goed kijken. Ik had een Matrox als vergelijk materiaal, dus toen zag ik pas hoe slecht het beeld met die ATI kaart eigelijk was.

Nope. Een echte ATI. Van ATI, door ATI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

ik heb een ATI Radeon 9700 pro van Hercules. Als ik die gebruik om mijn Iiyama 451 aan te sturen heb ik nergens last van. Als ik mijn Sony 21" ermee aanstuur uiteraard ook niet.
Ik vind het wel vaag klinken eerlijk gezegd, dat Diamondtron buizen moeilijk doen. Maar ja, er zijn gekkere dingen op de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Mijn video kwaliteit is iig anders met de dvi-vga t.o.v vga.

Ps, ik weet eigenlijk niet zeker hoe het dan werkt ipv de normale vga betreffende de filters, maar ik zie duidelijk verschil.
Maar ik lees net dat jij dit geprobeerd hebt :)
In dit geval nadat dit nog niet goed is en jij je g550 wel aansluit en dat alles wel goed is gelijk teruggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:52
Het kinkt raar maar het kan aan je voeding liggen, te weinig vermogen.

Heb ik ook gehad toen ik van 15'' naar Iiyama 19" ging.
Van 230W naar 400W voeding en probleem was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een vision master pro met diamondtron, en als videokaart een radeon 8500. De letters staan haarscherp op mijn scherm en ik maak gebruik van de standaard vga connector. Daarnaast zit ik boven de toegestane refresh van 85herz op 1280*1024 maar op 90Herz. Op de resolutie van die 22inch zou ik het niet weten. Wat ik me afvraag is bij welke resoluties je nu last hebt hiervan... alle????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
GoEV6 schreef op 04 november 2002 @ 13:17:

Dus jouw beeld, toen je de iiyama monitor had werd stukken beter met een beter andere voeding.

Hmm, opzich een goed punt, maar ik vraag me af of de 230w voeding niet gewoon een storingsbron was. Maar ik vraag me nu dus of dat als je bijv een te laag voltage hebt dit ook gevoelig is voor de beeldkwaliteit. Volgens mij moet het dan dermate ernstig zijn dat heel je kaart zou moetn flippen, maar ik heb er iig nooit op gelet :) DE topicstarter heeft iig een enermax 350w, das iig genoeg.

Carel krijg ook piepjes uit mobo als ie doom3 doet sinds dat hij een voltage mod op zijn kaart heeft :) Mijn 3,3v trekt het ook helemaal niet meer ( is relevant voor de 1,5 agp 4x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
GoEV6 schreef op 04 november 2002 @ 13:17:

Ik heb 350watt Enermax. Voldoet prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Audi_S2 schreef op 03 november 2002 @ 12:13:
[...]

Ik heb een goede BNC kabel, en heb tevens een HQ D-sub geprobeerd. Heb jij misschien een Hercules kaart? Deze hebben betere filters aan boord. Maarja ik had problemen met de build by ATI en club3d kaarten.
Is het verschil tussen een Hercules kaart en een Club3d kaart waar te nemen wat 2D betreft?
Pagina: 1