Voor het synchroniseren van bestanden of het delen van een internetverbinding maak ik wel eens gebruik van de parallelle poort met interlinkkabel. Nou ligt de maximale snelheid van zo'n verbinding rond de 60kB/s en da's op zich niet zo erg en wellicht al knap, maar minder is dat in beide gevallen het cpu-gebruik van de 'verzendende' pc nogal hoog is en deze merkbaar trager wordt. Althans, zodra die 60kB echt gehaald wordt, want rond de 30 à 40 valt het nog wel mee. Daarom vroeg ik me af of er misschien een setting bestaat die de snelheid van de poort kan begrenzen tot bijvoorbeeld 30kB/s?
Ik zoek dus geen netwerksetting voor een protocol; dat zou namelijk wel werken bij het delen van internet, maar dan dus niet voor bijvoorbeeld wincommander. Het gaat dus om de poort zelf, in dit geval voor windows 98 maar eigenlijk voor alle windows-versies (Linux mag ook trouwens
). Mocht dit niet mogelijk zijn dan moet het maar met protocolsettings, maar dan heb ik mijn twijfels of dit gaat lukken voor het synchroniseren.. Iemand een idee?
Ik zoek dus geen netwerksetting voor een protocol; dat zou namelijk wel werken bij het delen van internet, maar dan dus niet voor bijvoorbeeld wincommander. Het gaat dus om de poort zelf, in dit geval voor windows 98 maar eigenlijk voor alle windows-versies (Linux mag ook trouwens
bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory