Directe kabelverbinding werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik wil graag de notbook van mijn vader verbinden met mijn computer mbv een directe kabelverbinding, via de printerpoort mbv een interlink kabel.

Nu krijg ik het niet werkzaam. Als ik via nieuwe verbinding een nieuwe verbinding maak voor een paralelle kabel en mijn computer instel op gast en zijn computer op host dan logt zijn computer wel bij mij in, maar lukt het niet om bij mij op de computer te komen.

Ik heb alles geshared op mijn computer, en toen mijn computer nog in een huisnetwerk stond via een netwerkkaart, toen kon iedereen op de hele wereld gewoon op mijn compu komen....Dus het lijkt mij dat daar het probleem niet ligt.

Op mijn computer staat win2000 en winXP
Op zijn computer winXP en win98

Met geen een van de combinaties is het gelukt.

Als ik het via het oude vertrouwde programma FXlink tewerk ga dan komt er een verbinding tot stand, maar die wordt verbroken na 10 seconden, in de tussentijd is het wel mogelijk te surfen op de ander pc, er is dus echt een verbinding.

Hetzelfde probleem had ik toen ik zijn notebook wilde verbinden met een oude 486 notebook met win95, daar werkte het onder windows niet, maar onder FXlink wel. Daar werd echter niet de verbinding verbroken na 10 sec, en ikon ik alles overzetten wat ik wilde.

Hoe krijg ik het nu voor elkaar om de twee computers, zijn notebook en mijn PC dus, op elkaar aan te sluiten via een interlink kabel?

ps. Ik heb geprobeerd alles neer te zetten wat relevant is. Als er meer info nodig is, kun je dan specifiek neerzetten wat ik nog moet vertellen?
ps2. Ik heb gezocht, maar er zijn hier geen topics over volgens de searchengine van tweakers, die is echter vrij brak dus misschien zijn ze er wel.....

Verwijderd

Ik heb het onder windows 98 regelmatig een verbinding via een parallelle kabel gehad door het interne programma ervoor te gebruiken. De een op host de andere op gast, schijven delen en gaan. Overigens is dit rete-traag! 8)7 terwijl een netwerkkaartje voor de pc een paar euro kost en een cross-over kabel ook. Een laptopnetwerkkaart is iets duurder maar het is vele malen sneller en stabieler.

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024
hennè schreef op 02 november 2002 @ 18:13:
Ik heb het onder windows 98 regelmatig een verbinding via een parallelle kabel gehad door het interne programma ervoor te gebruiken. De een op host de andere op gast, schijven delen en gaan. Overigens is dit rete-traag! 8)7 terwijl een netwerkkaartje voor de pc een paar euro kost en een cross-over kabel ook. Een laptopnetwerkkaart is iets duurder maar het is vele malen sneller en stabieler.
Ja dat werkt dus niet.... En heb geen zin netwerkkaart te kopen voor pc van mijn pa, het is immers bijna nooiyt dat er iets over gezet moet worden.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

ag altijd x handig als je vanplan bent netwerk je op te gaan zetten en inet te delen enzo.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

directe kabel verbinding werkt nooit
ik heb er vroeger met: 2 identieke systemen + 2 identieke installaties, alleen maar problemen mee gehad (heeft nooit gewerkt, zowel serieel als parallel niet)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Jimbolino schreef op 02 november 2002 @ 19:56:
directe kabel verbinding werkt nooit
ik heb er vroeger met: 2 identieke systemen + 2 identieke installaties, alleen maar problemen mee gehad (heeft nooit gewerkt, zowel serieel als parallel niet)
dat JIJ nu niet weet hoe het moet, betekent niet dat het niet kan ;)
ga dus niet meteen rond strooien dat het niet kan alleen maar omdat JOU het nooit is gelukt, want op die manier help je de ander immers niet ;)

• Rekenmachine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
Windows 2000 en XP ondersteunen geen directe kabelverbinding...

https://www.enwatbenjedan.nl/

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Rekenmachine schreef op 02 november 2002 @ 20:22:
Windows 2000 en XP ondersteunen geen directe kabelverbinding...
pardon?
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/h.j.erkens/michael/direct1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/h.j.erkens/michael/direct2.jpg

• MasterM
  • Laatst online: 05-08 10:54
nou het is zoiezo best vreemd dat fx na 10 sec de verbinding verbreekt...
En ik heb directekabel verbinding wel een aantal keren werkend gehad. Maar dat neemt nog niet wel dat het gewoon een ontigelijk kut prog is...
probeer fx eens te runnen in real dos... of heb je dat al geprobeert? duz niet vanuit windows opstarten maar echt met opstart disk of 'opnieuw opstarten in ms-dos promp' (win9x)

ps: het advies over een netwerk kaart is nog best een hele goede optie kijk anders ff 2e hands? of probeer er een te lenen?
Pagina: 1