Toon posts:

[geforce 3 - BT869] Divx op monitor is goed - op TV: blokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello

Ik heb een geforce 3 met een BT869 tv out chip.
Ik gebruik TV tool om filmpjes te zien.
Nu heb ik hier een aantal divx'jes, die op de monitor heel mooi zijn. Maw. goede kwaliteit!
Als ik ze echter op tv wil zien, krijg ik allerhande 'blokken' in het beeld vd divx. Dus niet in stilstaande windows desktop beelden, dat gaat perfect.
Een screen shopt kan ik niet geven dus, want 't is enkel op TV! Het lijkt een beetje op zo'n divx die veel te veel is gecomprimeerd, weet je wel?
Ik heb al een paar verschillende resoluties geprobeerd, de flockerfilter, ...
Niks helpt!

Nochtans moet het beter kunnen (ook met deze kaart), want een jaartje geleden had ik deze kaart ook al, en toen ging het heel wat beter :-)

Mijn detonator versie is 40.72, en tvtool is 6.8

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 12:09
vaak heeft een monitor een beter contrast (zwart is echt zwart). Op een tv zien donkere vlakken zoals zwart er vaak lichter uit. Juist daar zie je dan die divx blokjes het meest. Viel mij ook altijd op dat verschil. Als je het contrast van de tv hoger en de brightness lager zet dan scheelt het wel wat.

Een gedeelte van de blokjes kan je wegkrijgen middels de post processing filters van divx. Bij het afspelen worden dan de blokjes minder gemaakt maar dit gaat ten koste van cpu kracht, met name voor tragere pcs een probleem. Daarnaast hangt het af van de film zelf, sommige films worden nu eenmaal blokkerig gemaakt. Dan valt dan op je monitor minder op maar op je tv meer.....

Vergeet ook niet dat je tv waarschijnlijk een stuk groter is dan je monitor, imperfecties vallen dan eerder op....

Verwijderd

Topicstarter
denk niet dat het aan divx instellingen ligt!
Het is eigenlijk bij ál het bewegend beeld!
Rare blokken in 't beeld, vooral bij stukken die normaal de zelfde kleur hebben!
Ik heb al andere beelden op TV gezien, en wees gerust, normaal is 't véél beter dan wat ik hier zie! Echt raar!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2025
De divx film is te klein om hem Full Screen weertegeven. Een grotere divx film ziet er veel beter uit!

Verwijderd

Topicstarter
huh?
Dat heeft er dus niks mee te maken!!
als de divx film op m'n monitor goed wordt weergegeven, moet 't zéker goed zijn op 'n tv, want die resolutie is lager!!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 20:18:
huh?
Dat heeft er dus niks mee te maken!!
als de divx film op m'n monitor goed wordt weergegeven, moet 't zéker goed zijn op 'n tv, want die resolutie is lager!!
Ook deze redenatie slaat nergens op. Het ligt allemaal aan het signaal wat je TV-out chip produceert en hoe je TV deze interpreteerd. En nee, ik weet eerlijk gezegd geen oplossing voor je probleem, maar je zoekt het niet helemaal op de goede plek imo :)

De meeste mensen deugen!

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
lagere resolutie, grotere oppervlakte...

--> blokken

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
marzzman schreef op 03 november 2002 @ 20:19:
[...]

Ook deze redenatie slaat nergens op. Het ligt allemaal aan het signaal wat je TV-out chip produceert en hoe je TV deze interpreteerd. En nee, ik weet eerlijk gezegd geen oplossing voor je probleem, maar je zoekt het niet helemaal op de goede plek imo :)
[WAAAAYY 2 OFFTOPIC]
wtf betekent 'imo' nou :)
[/WAAAAYY 2 OFFTOPIC]

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Haso2000 schreef op 03 november 2002 @ 20:20:
lagere resolutie, grotere oppervlakte...

--> blokken
Maar echt niet zo erg als de topicstarter beschrijft neem ik aan. Kan wat waziger en blokkerig worden, maar niet zo erg :) ...

(toch ?)

De meeste mensen deugen!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Helderheid van de TV is gewoon veel hoger, let maar eens op het witte in het beeld, op een tv is het verblindend, op de pc is het niks bijzonders.

Stel je tv gewoon wat bij of zet de brightness op de videokaart wat lager (doe ik ook, helpt perfect).

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Fairy schreef op 03 november 2002 @ 20:24:
Helderheid van de TV is gewoon veel hoger, let maar eens op het witte in het beeld, op een tv is het verblindend, op de pc is het niks bijzonders.

Stel je tv gewoon wat bij of zet de brightness op de videokaart wat lager (doe ik ook, helpt perfect).
Ja ok, das 1 klein probske minder. Maar ik snap niet hoe dit aan die blokken kan helpen?

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Topicstarter
helderheid en die dingen zullen niets helpen.
't is daar echt té erg voor...
Het lijkt er inderdaad op dat de tvout chip een 'verkeerd' signaal doorstuurt.
Misschien kan je het ook vergelijken met een 256 kleurenfoto, waar 20% van de kleuren verkeerd werden vertaald! Dus gewoon de verkeerde kleur toont! Ik zou echt niet weten hoe ik 't anders kan uitleggen... Misschien de 'psychedelic' filter bij photoshop/photopaint, maar dan wel minder...

Verwijderd

Topicstarter
Voor de duidelijkheid; het zijn vooral de kleuren die niet goed zijn!
Als ik naar stilstaand beeld kijk, is dat echt wel redelijk ok (misschien nog wat optimalisatie, maar dat zal wel lukken). Het is vooral bij bewegend beeld dat de kleuren beginnen te flippen

Verwijderd

Topicstarter
nog iets: het is altijd het 'groen' dat zich laat zien op plaatsen waar het niet hoeft te zijn!
sjonges toch, is er dan niemand met een soorteglijk probleem???
Pagina: 1