Ik heb een getweakt Alcatel ADSL modem, en die wil ik poorten laten doormappen naar mijn server bak. Daarop draait m'n webserver dus al, en werkt ook prima. Bij gebrek aan een hub heb ik mijn router tussen de modem en alle computers gemikt. Die router staat ingesteld met als gateway de modem. Alle computers staan ingesteld met als gateway de router.
Nou wilde ik rechtstreeks de poorten van 10.0.0.138 (mijn modem) doormappen naar 192.168.1.2, de server, dat lukt helaas niet, vond ik ook niet heel gek. Dus heb ik op mijn router een regel aangemaakt dat 'ie poort 80 naar mijn server doorsluist, en dat de modem poort 80 doorsluist naar 192.168.1.1 (mijn router).
Alleen dit werkt ook al niet?
Ik snap er dus echt geen zak van, en heb in de FAQ niks gelezen over zo'n soort probleem. Misschien ligt het aan de IP ranges?
Nou wilde ik rechtstreeks de poorten van 10.0.0.138 (mijn modem) doormappen naar 192.168.1.2, de server, dat lukt helaas niet, vond ik ook niet heel gek. Dus heb ik op mijn router een regel aangemaakt dat 'ie poort 80 naar mijn server doorsluist, en dat de modem poort 80 doorsluist naar 192.168.1.1 (mijn router).
Alleen dit werkt ook al niet?