Toon posts:

Toch nog poortmap problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een getweakt Alcatel ADSL modem, en die wil ik poorten laten doormappen naar mijn server bak. Daarop draait m'n webserver dus al, en werkt ook prima. Bij gebrek aan een hub heb ik mijn router tussen de modem en alle computers gemikt. Die router staat ingesteld met als gateway de modem. Alle computers staan ingesteld met als gateway de router.

Nou wilde ik rechtstreeks de poorten van 10.0.0.138 (mijn modem) doormappen naar 192.168.1.2, de server, dat lukt helaas niet, vond ik ook niet heel gek. Dus heb ik op mijn router een regel aangemaakt dat 'ie poort 80 naar mijn server doorsluist, en dat de modem poort 80 doorsluist naar 192.168.1.1 (mijn router).

Alleen dit werkt ook al niet? :? Ik snap er dus echt geen zak van, en heb in de FAQ niks gelezen over zo'n soort probleem. Misschien ligt het aan de IP ranges?

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels mapt m'n router de poorten wel goed door naar de server, alleen als ik naar m'n internet ip ga zie ik nog steeds geen website, dus het probleem ligt bij de Alcatel modem, hij mapt die poort gewoon niet door. :(

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 04:26
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 16:19:
Inmiddels mapt m'n router de poorten wel goed door naar de server, alleen als ik naar m'n internet ip ga zie ik nog steeds geen website, dus het probleem ligt bij de Alcatel modem, hij mapt die poort gewoon niet door. :(
Wanneer je van binnenuit naar je externe IP gaat werkt het nooit. Je moet iemand van buiten even vragen het voor je te testen.

Waarom heb je eigenlijk het modem getweaked als je een router hebt? Je kan het modem trouwens ook zo tweaken, dat je internet IP direct op de externe aansluiting van je router komt, zijn vast wel tutorials voor.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
mocean schreef op 02 november 2002 @ 16:22:
[...]

Wanneer je van binnenuit naar je externe IP gaat werkt het nooit. Je moet iemand van buiten even vragen het voor je te testen.

Waarom heb je eigenlijk het modem getweaked als je een router hebt? Je kan het modem trouwens ook zo tweaken, dat je internet IP direct op de externe aansluiting van je router komt, zijn vast wel tutorials voor.
Of je trekt je eigen uit het netwerk, waxed je good old 56k modem, en gaan :)( doe ik ook altijd, werkt perfect.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

In je modem de router devserver instellen. In je router 192.168.1.2 als devserver zetten. Maar waarom haal je niet ff een switch ipv je router?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
Hrm, werkt dus. :P Voorheen toen ik nog kabel had wat direct op m'n router (softwarematig) zat, zat daar ook m'n webserver op, toen kon ik wel gewoon naar m'n externe ip gaan.

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 04:26
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 16:25:
Hrm, werkt dus. :P Voorheen toen ik nog kabel had wat direct op m'n router (softwarematig) zat, zat daar ook m'n webserver op, toen kon ik wel gewoon naar m'n externe ip gaan.
Ja, toen had je webserver zelf het echte IP, geen LAN-IP

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Pagina: 1