[XP] Krijg Trust ISDN-kaart niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Ik ben vandaag (eindelijk) eens bezig met het installeren van Windows XP.
Nu doet bijna alles het naar behoren, behalve mijn Trust Communicator ISDN PCI-kaart.

Eerst werd-ie niet herkend door Windows, alleen als onbekende netwerkadapter of iets van die strekking.
Ik dus met veel pijn en moeite de Trust-site opgezocht; daar stond ten eerste dat Windows XP de kaart zou moeten herkennen, maar waren toch algemene (generic) XP-drivers te vinden voor Tigerjet-ISDN-kaarten.
Die download ik dus, en zet ik op de HD.

Vervolgens de ISDN-kaart aanklikken, en Windows heeft blijkbaar vanzelf door dat de zojuist op de HD geplaatste drivers bij de kaart horen. Ik installeer dus een driver, en alles lijkt prima.

Wanneer ik nu echter probeer in te bellen blijft-ie schijnbaar eeuwig hangen in "bezig met bellen", terwijl dit normaal maar een paar seconden duurde.

De kaart deed het net, onder Win98 nog prima, en toen ik een tijd geleden steeds Windows 2000 gebruikte was er ook geen vuiltje aan de lucht.

Hoe ga ik het ding nu aan de praat krijgen?

Verwijderd

misschien is het je kaart niet, ik had het ook bij mn zus een keer.
ik had gewoon het foute inbelnummer opgegeven, check dat nog een keer...

• wicher|IA
Het nummer klopt wel, als ik namelijk inbel met het 56k-modem werkt het wel, hoewel dan nog de verbinding na 30 s wordt verbroken i.v.m. slechte lijnkwaliteit.

Aan de ISDN-lijn ligt het ook niet, want nu ik h'm (helemaal dezelfde lijn) in een laptop gooi werkt het ook gewoon.

Hee, daarnet toen ik het probeerde op de WinXP-comp, toen de ISDN-lijn er NIET in zat kreeg ik een foutmelding "geen kiestoon", dat lijkt al ergens op.
Nu krijg ik die echter in dezelfde situatie niet meer.

• wicher|IA
H'm ik kom nu dit tegen via Google:
TigerJet PCI ISDN modem drivers
S/T Interface (Europe, Japan, Australia & RoW)

Windows 98 (Original, SE and ME) and Windows NT 4.0 install disk

Windows 2000 driver is on the Microsoft Windows 2000 CD

Windows XP driver is on the Microsoft Windows XP CD

Windows XP and 2000 driver for "AMD" boards
http://www.tjnet.com/software/download/

(de kaart heeft een Tigerjet-chip)

Die laatste, voor AMD-boards is downloadbaar, en laat ik nou een AMD-bord hebben, nl. een Abit KT7-reet

• wicher|IA
Pfoe, het is gelukt! Met die laatste drivers.

Het kan echter ook meespelen dat ik de UTP-kabel weer eens in het verkeerde gaatje heb gepropt. |:(
De ISDN-kaart en de netwerkkaart hebben nl. dezelfde aansluiting, ik moet er eens bijzetten welke welke is. |:( |:(

In elk geval post ik dit vanuit Win XP. Bedankt voor de hulp!

Verwijderd

ik heb wel een dynalink isdn kaart hier liggen die wel onder XP werkt ;)
hebbe ???

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2002 16:10 . Reden: typo's ]

• wicher|IA
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 16:09:
ik heb wel een dynalink isdn kaart hier liggen die wel onder XP werkt ;)
hebbe ???
Hij doet het al :)

Verwijderd

wicher schreef op 02 november 2002 @ 16:08:Het kan echter ook meespelen dat ik de UTP-kabel weer eens in het verkeerde gaatje heb gepropt. |:(
De ISDN-kaart en de netwerkkaart hebben nl. dezelfde aansluiting, ik moet er eens bijzetten welke welke is.
lol, had ik is bij de pc van mn pa gedaan (voor de gein) hij helemaal terug naar de winkel om te vragen wat er was, toen had ik het maar verteld (voordat ie naar de winkel ging :) )

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 16:44:
[...]

lol, had ik is bij de pc van mn pa gedaan (voor de gein) hij helemaal terug naar de winkel om te vragen wat er was, toen had ik het maar verteld (voordat ie naar de winkel ging :) )
Leuke geintjes zijn dat, vooral als je weet dat op een ISDN lijn iets van 40Volt staat. Kan vervelende effecten geven als je deze in een netwerkkaart stopt.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• wicher|IA
Zer0 schreef op 02 november 2002 @ 17:00:
[...]

Leuke geintjes zijn dat, vooral als je weet dat op een ISDN lijn iets van 40Volt staat. Kan vervelende effecten geven als je deze in een netwerkkaart stopt.
Oeps. |:(
Ik hoop dat alles nog OK is dan...

Tja je ziet aan de achterkant nauwelijks onderscheid, ik moest er maar eens met een alcoholstift iets bij kalken.

Verwijderd

Zer0 schreef op 02 november 2002 @ 17:00:
[...]

whoops :)
voortaan beter nadenken, maar is gelukkig goed afgelopen

ik was toen nog jong
Pagina: 1