Performantieprobleem in verkenner

Pagina: 1
Acties:

• berthendrickx
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-01-2025
Even een situatieschets:

Ik heb hier 1 windows 2000 PDC met daaraanverbonden 3 desktops en 2 notebooks. (allemaal Dell)
Op 1 van de desktops doet zich het probleem voor:
wanneer je de verkenner opent en een netwerkshare of gemapte drive probeert te openen duurt dit zeker 5-10 seconden, terwijl dit op de andere pc's onmiddelijk gebeurt. Tijdens deze (frustrerende) pauze schiet het CPU-gebruik naar 100%.

Tips zijn meer dan welkom!
Ik heb reeds de hele knowledgebase en google afgezocht, tevergeefs...

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb een beetje het zelfde probleem hier met 2x win2k.... Ik heb zelf nog geen tijd/zin gehad om er naar te kijken helaas. Ik vermoed dat het te maken heeft met half/full duplex ofzo, maybe zou een brakke kabel ook nog kunnen. Heb je last van collisions?

• supakeen
  • Laatst online: 09-09-2025
Op die bak een IRQ conflict :?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Hey, dat heb ik ook met WinXP en heb nog geen oplossing gevonden ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• DavidK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2022
Waar zijn de connecties op gebaseerd? Op basis van IP of hostnaam?

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Misschien heb je hier iets aan :
http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=526

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Dat had ik al een keer gedaan, scheelde al iets, maar ik heb nu ook de Printers uit de Namespace sleutel gehaald (heb toch geen gedeelde printers) en dat scheelt dus echt de rest! :) heerluk

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• berthendrickx
Bedankt voor jullie replies alvast.

Even een paar reacties:
Half/full duplex: ik heb reeds alle combinaties afgegaan, (ook autosense) zonder resultaat.

Ik heb alle kabels getest, daar is geen probleem mee. Ik weet dit ook omdat als ik in een cmd-prompt een dir vraag van een netwerkshare dan komt die onmiddelijk op het scherm.

Dat van die schedlued tasks had ik al ergens tegengekomen, maar dat heeft ook niet geholpen jammergenoeg...

Ik blijf denken dat het een probleem met de windows verkenner is, aangezien het CPU-gebruik steevast de hoogte inschiet...

Dat van die printers ga ik ook nog eens proberen, maar dat kan pas in het weekend, als ik nog eens ter plaatse ben...

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hmm, ik lees eigenlijk nu pas dat je CPU load de hoogte in schiet... Wat voor NIC heb je in de probleempc zitten? T wil wel es voorkomen dat Realtek's hoge cpu load geven, heb je een andere driver geprobeerd, of evt een heel ander kaartje?

• berthendrickx
'T is een 3com Fast Ethernet.

Hij schiet wel alleen maar naar 100% in de verkenner, nergens anders...
Pagina: 1