VIA Epia + Primary Master HD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misanthropia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 17:20
Ik heb hier een Via Epia 800mhz en als ik er een hd aan hang als primary master dan wil die hem niet herkennen. De bios zegt dat ie de grote niet aan kan. HD is een maxtor 60gb 5400rpm.
Nu zul je zegge: "BIOS Update", maar als ik de HD eraan hang als Primary Slave of Secondary Master of Secondary Slave dan herkent de BIOS de hd wel.

Is iemand bekend met dit probleem en de oplossing daarvoor? De nieuwste bios zit er al op (205)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
Het instellen van van Primary/Secundary Master/Slave doe je dus wel met de jumpers die zich op de disk zelf bevinden en je sluit hem wel op de juiste manier op het juiste kanaal aan?

Ik zou eerst dat even controleren en anders genoegen nemem met het feit dat de HD draait als Pri Slave, hij kan dan alsnog wel booten en de rest van wat je met een disk zou willen doen.

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ik heb zelf ook 'n EPIA, maar m'n 80gb maxtor pakt 'ie wel...
als je 'n andere (kleinere) HD eraanhangt, werkt 't dan wel?
staat je bios voor primary master ingesteld op auto-detect?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misanthropia
de jumpers staan goed, bios staat goed. allemaal meerdere keren gecheckt. Andere IDE-kabels gerpobeerd. Een kleinere hd heb ik niet kunnen proberen, heb geen kleinere, ik heb er wel een andere maxtor 60gb 5400 rpm (1 jaar jonger dan de andere, deze is van 2001), en daar bij is het het precies hetzelfde als met die andere maxtor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 09:12
Zit je kabel goed?

Juiste kleur op't mobo en de midenste op de HD?

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misanthropia
t werkt weer, vraag me niet waarom. ik heb t ding een tijdje uitlaten staan (ik moest ff shoppen) en nu werkt t gewoon weer. IK WORD GEK.
Pagina: 1