Verwijderd
DP = DotPitch, oftewel de afstand tussen de beeldpunten op je scherm. Hoe kleiner die afstand, hoe scherper het scherm.
Hoe groot het verschil is als je er daadwerkelijk naar kijkt weet ik niet, daar moet een monitor guru maar ff antwoord op geven
.
Hoe groot het verschil is als je er daadwerkelijk naar kijkt weet ik niet, daar moet een monitor guru maar ff antwoord op geven
Verwijderd
Een monitor met een grote dot pitch geeft geen mooie rondingen, bv. bij super bike2000 zie je kleine hoekjes in de banden!
Ik zou liever een monitor zoeken met 0.22 dp.
Ik zou liever een monitor zoeken met 0.22 dp.
Verwijderd
Het ligt ook natuurlijk aan het merk en de gebruikte technieken bij de monitor. Maar je kunt wel stellen dat hoe kleiner des te beter het beeld wordt.
Dat bijv. spelletjes er hoekiger uitzien komt natuurlijk doordat het beeld scherper is. Maar met zo'n grote dp is het juist een wazig beeld.
Ik dacht dat een monitor met een kleinere dotpitch ook hogere resoluties aan kon maar dat weet ik effe niet zeker.
Dat bijv. spelletjes er hoekiger uitzien komt natuurlijk doordat het beeld scherper is. Maar met zo'n grote dp is het juist een wazig beeld.
Ik dacht dat een monitor met een kleinere dotpitch ook hogere resoluties aan kon maar dat weet ik effe niet zeker.
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 21:52 schreef Fergynator het volgende:
Ik dacht dat een monitor met een kleinere dotpitch ook hogere resoluties aan kon maar dat weet ik effe niet zeker.[/quote]Ja, dat is wel waar (geloof ik
).
Een verschil van 0,03 lijkt weinig, maar ik kan je verzekeren dat het merkbaar is.
Ik dacht dat een monitor met een kleinere dotpitch ook hogere resoluties aan kon maar dat weet ik effe niet zeker.[/quote]Ja, dat is wel waar (geloof ik
Een verschil van 0,03 lijkt weinig, maar ik kan je verzekeren dat het merkbaar is.
Pagina: 1