Toon posts:

Problemen plaatje weergeven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit weer eens met iets vreemds. Omdat ik voor mijn ringtone/logo site een eigen database aan wil leggen met plaatjes heb ik een upload systeem ontworpen. Omdat ik niet altijd van te voren weet in welke categorie een plaatje hoort wil ik hem eerst kunnen zien. Om die rede heb ik het systeem in twee delen opgezet:

Deel 1

Slecteer bestand op de HDD

Deel 2

Upload het logo'tje

Geeft het logo'tje weer

Selectbox categorie

En hierna volgt de verdere verwerking.

Echter geeft hij lang niet altijd het goede logotje weer, maar vaak een (heele) andere. Hoe zou dit kunnen komen? Als ik op eigenschappen van het plaatje klik staat het pad nl helemaal goed.......

Verwijderd

Als het bestand geupload is krijg je de plaats waar het bestand op de server staat door.
Dat bestand moet je dus kopieren naar een directory waar je vanaf het web bij kan, en dat moet je dan weergeven.

Verwijderd

Topicstarter
klopt, dat doe ik dus ook, daarom snap ik dus niet wat er hier fout gaat

Verwijderd

blijkbaar gaat het kopieren dan niet goed, misschien verwijder je het bestand niet?

(trouwens, als je bijv een standaard naam gebruikt, zoals dummy.jpg dan kan je natuurlijk gezeik krijgen als meerdere mensen tegelijk zitten te rommelen)

Verwijderd

Topicstarter
Alle plaatjes krijgen een nieuw nummer en worden daaronder op de server opgeslagen. Dit gebeurd voordat het plaatje weergegeven word. De categorie word nl in mySQL aangegeven als het plaatje er dus al op staat. Als ik naar het pad kijk, klopt het pad dus ook en kan ik het plaatje los in de browser opvragen. Ik vermoed dat er iets met cashing aan de hand is, terwijl elk logo zijn eigen nummer heeft :s

Verwijderd

Het is een raar probleem, maar zo te zien zal ik het idd niet aan de php kant zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Dat was mijn idee dus ook, daarom heb ik er ook geen [php] voor gezet.

Een soortgelijk probleem heb ik ook bij een klant van me waar ik een foto directory heb gemaakt. Daar staat een gigantische hoeveelheid foto's en als je er één download (gewoon door door de directory te surfen, dus niet met scripting ofzo) Dan plaatst die op de plaats van de foto de eerste die je gedownload hebt. Ik snap er niks van :s

Verwijderd

Als de plaatjes een unieke naam hebben dan is je cache opmerking niet relevant. Overtuig je er wel van dat je niet stiekem toch aan vechten bent tegen je browser cache, stel je IE in op minimaal cachen.

Verder moet je misschien een deel van je script posten en een url waar het mis gaat. Ik heb dit al vaker gedaan maar nog nooit dit soort problemen meegemaakt.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2002 21:47 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Met een minimale browsercashe lijkt alles weer te werken, thnx
Pagina: 1