Redhat 8.0 install hangt op spurious interrupt IRQ7

Pagina: 1
Acties:

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:37

ThaDude

Hang Loose

Topicstarter
Ik wil op mijn asus a7v redhat 8.0 zetten. Nu krijg ik elke keer bij het starten van de install.

Spurious 8259A interrupt: IRQ 7

hierna blijft die hangen. Ik heb de schijven op de ATA 100 kabel zitten.

Ik heb al in google gezocht en op dit forum maar kom er niet uit. Dingen die ik ben tegen gekomen zijn dat IRQ 7 gebruikt wordt door de parallele poort, alleen als ik deze uit zet dan blijf ik error houden. Verder zou de optie "linux noapic" helpen. Helaas hierop blijft die ook hangen :'( Ook heb ik de Power saving al uit staan in de bios

Ik hoop dat iemand hier me kan helpen

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Dit heb ik ook, maar bij mij gaat ie gewoon verder :?

IRQ7 is bij mij de printer poort. Heb het op alle PC's, maar ben er nooit mee bezig geweest omdat alles prima draait.

• Fatal-Error
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Die melding kreeg ik ook, maar na het helemaal uit de kernel halen van apic nooit meer gezien. Bij mij bleef ie daar overigens niet op hangen.

Welcome to the desert of the real.

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:37

ThaDude

Hang Loose

Topicstarter
Maar bij mij loopt die vast naar "druk op enter voor de grafische interface"
Ik kan dus met geen mogelijkheid redhat of suse installeren.
(hiervoor geen aparaten op ATA 100 gehad, ivm met uitbreiding van hdd's nu wel)

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Ik vraag me af of het komt door die Spurious interrupt. Ik denk eerder dat er ergens een conflict zit. Post eens de gegevens vna jee PC (kaarten enzo)

• MacLinux
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik had ook een probleem met installeren van RH 8.0. Bij het testen van de hardware bleef hij hangen op het toetsenbord en gaf een een vervelende foutmelding in de trant van "er is waarschijnlijk een fout opgetreden..... " enz en sloot de boel daarna af. Na wat geexperimenteer koos ik voor "F2 Options" en type op de prompt"linux askmethod" en hij loopt er zonder problemen door. Vraag niet naar de logica maar misschien werkt het bij jou ook wel.
Pagina: 1