RPM -e werkt niet!

Pagina: 1
Acties:

• Hark
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik heb net twee rpm's geinstalleerd (dcgui-0.1-1.i386.rpm en dclib-0.1-1.i386.rpm) en nu wil ik die weer deinstalleren omdat het niet de goeie waren.

Echter, als ik "rpm -e dcgui" uitvoer gebeurt er niets. Ik krijg dan alleen een knipperende cursor te zien. Alsof hedt programma rpm vastloopt dus. Ik wil een andere dcgui-0.1-1.i386.rpm en dclib-0.1-1.i386.rpm installeren, maar dat kan nu dus niet omdat ik dan de melding krijg dat deze rpm's al geinstalleerd zijn.....

Hoe los ik dit op?

Verwijderd

probeer eens rpm -e dcgui-0.1-1

Verwijderd

rpm -e dcgui-0.1-1 ipv rpm -e dcgui misschien?? (rpm -aq |grep dcg)

• Bertrik
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2023
Als het gewoon een nieuwere versie is die je wil installeren, dan kun je volgens mij gewoon 'rpm -U' ipv 'rpm -i' gebruiken.
Je kan eventueel ook installatie van de nieuwere versie forceren met optie '--force'.

• Hark
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Ehm ja, nu werkt het wel. Stom zeg. Wel raar dat ik geen foutmelding kreeg of zo.... (hij had me best kunnen zeggen dat ie dclib niet kon vinden....). Bedankt!

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Hark schreef op 02 november 2002 @ 14:26:
Ehm ja, nu werkt het wel. Stom zeg. Wel raar dat ik geen foutmelding kreeg of zo.... (hij had me best kunnen zeggen dat ie dclib niet kon vinden....). Bedankt!
Je kunt als optie -v of -vv meegeven, eventueel aangevuld met --test (dan wordt er nog niets verwijderd), dan zie je dat wel.

En als je haast hebt (en lef >:) ), dan kun je --nodeps toevoegen. Oftewel: man rpm. :)

Systeem

Pagina: 1