[2k] Afsluit/restart/standby probleem

Pagina: 1
Acties:

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013
Ik heb al in de search gekeken en in de knowledgebase van MS en ik kan de oplossing niet voor win2k vinden (wel iets wat erop lijkt voor windows ME, maar daar heb ik niks aan onder 2k).

Mijn probleem is als volgt. Op het moment dat ik de pc probeer af te sluiten, uit te loggen, stand by te zetten, kortom bijna alles wat in het afsluit menutje staat (behalve hibernate dat wel werkt) gaan mijn harde schijven uit en start de pc opnieuw op. Dus, op het moment dat ik voor shutdown kies krijg ik een restart, en niet de windows restart waarin hij eerst uitlogt. Nee, hij zet gewoon leuk alles uit en weer aan, wat resulteert in een "u heeft de pc niet goed afgesloten" scherm. Jaja, dat ligt weer aan mij zeker :+ Ze kunnen het beter veranderen in "Windows deed weer raar zeker? Volgende keer beter" :+

Dit is dus heel irritant, vooral bij het instaleren van drivers. In de huidige situatie vergeet windows gewoon dat je een driver aan het instaleren was en komt weer leuk aanzetten met de vorige na de supersnelle restart. Pas na de tweede keer installeren werkt iets meestal en dat is dan ook nog niet zeker.

Ik denk dat dit ligt aan mijn SIS IDE driver, ik heb geprobeerd die van SIS zelf te instaleren (van de Asus site geplukt) maar op de sis site zelf bestaat er geeneens zo'n driver. Asus heeft dus mooi onzin op z'n site staat en ik zit nu met het probleem dat ik die driver niet kan verwijderen. Al geprobeerd, kreeg ik een leuk blauw schermpje waarin ie vertelt dat hij mijn bootable devices niet kan vinden.

Dit is dus alleen het geval in 2000, in windows ME sluit hij perfect en normaal af. Ik heb daar dus ook de IDE drivers niet van geinstalleerd, ik kijk wel uit. Heeft iemand nog suggesties, of kan ik beter windows2000 maar niet meer gebruiken?

Specs: Asus P4S533 (Sis 645DX)

MechWarrior || Monsters Game

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

http://www.sis.com/support/driver/utility.htm

SiS961, 962, 963 IDE Driver (South Bridge) <---- die heb je geprobeerd?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• GambitRS
Ja, bij het uitpakken krijg ik foutcode 112, aangezien ik dit bij meerdere voor win98 bedoelde setup programma's krijg denk ik niet dat het bedoeld is voor windows2000. De bijgeleverde win2k inf etc. werkt niet.

• Beuker
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 20:52
Geintje zeker!!! Foutcode 112

• GambitRS
niet echt, ik krijg dezelfde fout bij het instaleren van bijvoorbeeld Masters of Orion 2, een echt Win98 spel. Er zit een fout in de installer denk ik zodat die niet met Win2k overweg kan.

Na een niet verse Win2k install is mijn probleem nu toch weg, alleen krijg ik nu de hele tijd bij het opstarten een foutmelding dat er geen language files zijn geinstalleerd, maar voor welke applicatie deze fout is is niet te achterhalen. Ik denk zelf dat het om de geluidskaart driver gaat, daar deed ie tijdens de herinstallatie moeilijk over, maar na de nieuwste drivers ervoor te herinstalleren is de fout nog niet weg. Pfff, dit topic kan dus eigenlijk wel op slot, maar ik wel nog even afsluiten met de waarschuwing de SIS IDE drivers niet te gebruiken als je een Asus P4S533 hebt, daar krijg je alleen maar ellende van :(