[linux] xfs was opeens alle directories in root kwijt

Pagina: 1
Acties:

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:25
ik had net alsa geinstalleerd (niets bezonders gebeurd vaker) en wou rebooten om te kijken of ie werkte.

Kreeg ik aan het einde van de reboot (nog voor het opnieuw opstarten) om de paar seconden dezelfde foutmeldingen van su dat er niet van het wachtwoordbestand kon worden gelezen (nadat alles was gemount als readonly).
Ik dacht boeiend en drukte de reset in.

Toen mijn linux (gentoo) opnieuw boote kon ie nie meer in de init komen. :?

Dus ik booten vanaf recue cd, root disk mounten en wat bleek, helemaal leeg!!!!!!!!! :? :?

op zoek naar xfs tools in mijn sbin, gelukkig xfs_repair :) ff gedraaid, en alles uit de lost+found teruggezet. ff de nummers in directory namen veranderen, rebooten en toen deed mijn linux het weer :)

Heeft een van jullie dit probleem ook al eens met xfs gehad?

Verwijderd

Nee, ik heb geen problemen met XFS en ik heb 4 machines die draaien met XFS en Slackware 8.1, waarvan 3 24/7. Maar met Gentoo/XFS heb ik geen ervaring.

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

JJJ

Van XFS wordt gezegd dat het de 'gewoonte' heeft dat er files kwijtraken enzo, misschien dat dat jou nu net is overkomen? Gentoo raadt mensen nu ook af om XFS te gebruiken.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

'k Heb XFS langere tijd zonder problemen gebruikt, tot een recente stroomstoring. Toen waren files die ik recent had geopend (readonly zelfs) opeens leeg. Filesize was nog gewoon netjes wat het hoorde te zijn, maar de data was weg. 'k Ben nu overgegaan naar ReiserFS (eigenlijk: teruggegaan) en 'k zie even aan hoeveel negatieve berichten er nog over XFS blijven komen. 't Is opzich namelijk helemaal geen slecht filesystem verder.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:25
als het een gewoonte is ga ik maar weer naar ext3. ik denk dat het voor mij niet zo'n verschil maakt. Voor een desktop pc.