[DC/alg] Recente shoot-em-ups: hoe goed te spelen?

Pagina: 1
Acties:

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11-2025

PommeFritz

...geen friet

Topicstarter
Sinds kort heb ik zowel Zero Gunner 2 :9~ als Ikaruga _/-\o_ voor de Dreamcast.
Nou vroeg ik me af... vroeger (lees: 10 jaar geleden) kon ik de toenmalige shoot-em-ups op de commodore-64 en Amiga nog wel winnen zonder cheat mode.
(denk aan Gyruss, R-Type, Project X)
Maar nu gaat het me een stuk minder goed af... :/
Vraag is: wat is een goeie manier om shoot-em-ups te spelen? Hoe kun je de horden en horden kogels en enemies het hoofd bieden? Ik heb in sommige levels echt het idee dat je nergens heen kunt zonder ook maar iets te raken! :(
Specifieke tips voor Zero Gunner 2 of Ikaruga zijn natuurlijk ook zeer welkom!

PS dit geldt overigens ook voor platform games zoals Metal Slug. Dat kost me klauwen met geld om extra 1-UPs te kopen om door te kunnen spelen....

FireFox - neem het web in eigen hand

Verwijderd

oefen knul, oefenen...

als je voor het eerst in een online UT arena stapt, wordt je ook van je sokken geschoten, maar oefening baart kunst :)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik ga altijd eerst op zoek naar vijanden voordat ik mijn missie ga spelen. Wanneer je een zooi vijanden hebt afgemaakt dan kun je weer een deel van een map doorzoeken zonder dat je bang hoeft te zijn dat je wordt neergemaaid. :) Dit werkte goed in bijna alle spellen die ik heb. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

oefenen
oefenen
oefenen
oefenen
oefenen
oefenen
oefenen
oefenen
oefenen
oefenen
oefenen
oefenen

Verwijderd

of je hebt er natuurlijk totaal geen aanleg voor en bent dus een complete n00b met een veel te sociaal leven

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 13:57:
of je hebt er natuurlijk totaal geen aanleg voor en bent dus een complete n00b met een veel te sociaal leven
*raises hand*

ben slecht in q3, terwijl ik het al 2,5 jaar speel, clanmates die het een half jaar spelen zijn nog beter dan me

• PommeFritz

PommeFritz

...geen friet

Topicstarter
bazs2000 schreef op 02 november 2002 @ 13:54:
Wanneer je een zooi vijanden hebt afgemaakt dan kun je weer een deel van een map doorzoeken zonder dat je bang hoeft te zijn dat je wordt neergemaaid. :)
:? Ahum.... bij shoot-em-ups is er niet zoiets als een map die je moet doorzoeken. Er zijn waves after waves of evil enemies die het op je gemunt hebben en een heel scherm vol kogels op je afvuren :)

• PommeFritz

PommeFritz

...geen friet

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 13:52:als je voor het eerst in een online UT arena stapt, wordt je ook van je sokken geschoten, maar oefening baart kunst :)
Tja, met collega's en vrienden sta ik bijna altijd in de top 3 bij UT en UT2003, maar online bak ik er niet zo heel erg veel van (scheelt net wie er meespelen, maar over het algemeen wordt ik ingemaakt).
Misschien kun je alleen "goed" worden door dagen aaneen te spelen.

Maar hoe doe je dat dan bij Metal Slug in de arcade? Dat kost je je maandsalaris :P

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 13:59:
[...]

*raises hand*

ben slecht in q3, terwijl ik het al 2,5 jaar speel, clanmates die het een half jaar spelen zijn nog beter dan me
ik ken 't gevoel :D

Maar oefenen is nog altijd een goede; en veel demo's filmpjes etc. kijken (je studie) :D

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Pagina: 1