Server crasht.

Pagina: 1
Acties:

• Vinnie_N
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06-2022
Ik heb een netwerkje van 2 pc's met een crosscable. Server draait win2k, client draait winxp. Ip adressen , subnets etc goed ingesteld. Ik gebruik geen 3rd party netwerksoftware ofzo, alleen ics en windows. Nu is het zo dat als ik bij de server de kabel erin plug en ik start hem dat hij dan altijd consequent na het "voorbereiden van de netwerkverbindingen" crasht. hij hangt gewoon en reageert nergens op. Start ik em op met de kabel losgemaakt, is er nix aan de hand. Beide netwerkkaartjes zijn relatief nieuw (allebei realteks) en het heeft gewerkt alleen dit is er vanzelf ingeslopen. Ik heb drivers van nics al verwijderd en opnieuw geinstalld, zonder het gewenste resultaat. Beide kaartjes staan op 100 half duplex.

Wie helpt ?

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
wissel beide netwerkkaarten eens + evt in ander pci slot. Dit om uit te sluiten dat het een hardware probleem is.

Verwijderd

Crashed hij echt? Wat gebeurd er als je 'm bv. een half uur laat staan?

• Vinnie_N
arikkert gaf de winnende tip. het werkt nu alleen ik ben er niet erg blij mij aangezien al eerder een pci bus het begeven heeft door een netwerkkaart. volgens mij doe ik iets verkeerd met die dingen. thnx anyway

Verwijderd

Windows he.....
Install linux...

btw win2000 crasht niet zo snel

• Vinnie_N
tja linux ondersteunt mn adsl modem niet en t lijkt me trouwens stug dat windows de oorzaak is van een overleden pci bus. :) denk dat je ut niet goed gelezen hebt.
Pagina: 1