Toon posts:

ASUS AV7333+XP2000 Problemen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende configuratie in elkaar gezet:
ASUS A7V333 Mb (Laatste 1.14 BIOS release)
AMD XP2000+
256MB DDR Kingston
ASUS V8170 DDR videokaart
IBM 41.1Gb hdd.

Het volgende is aan de hand, eerst was de video opbouw super traag, in de bios werden de regels letterlijk op het scherm geschreven, toen op aanraade van een vriend de videokaart, toen een ASUS V7100 vervangen voor een ASUS V8170 DDR, want een SD-Ram video kaart en DDR mb ging niet goed samen, ok.
Toen windows 98 opnieuw geinstalleerd, alles leek ok, maar toe begon het "windows register error, het register wordt teruggeten, :'(. Ik had gelukkig net een ghost image gemaakt, dus image terug zetten, maar na een paar keer rebooten weer die error :'(. Ik ook op aanraade het geheugen vervangen, dit mocht niet baten. Nu hoorde ik dat het aan de timer settings van het memory kan liggen. maar asus documenteert deze setting echt brak, niks te vinden.
dus alle tips zijn welkom.

• Marijn_S
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 13:37:

toen een ASUS V7100 vervangen voor een ASUS V8170 DDR, want een SD-Ram video kaart en DDR mb ging niet goed samen, ok.
Misschien ligt het aan mij, maar daar heb ik echt nog nooit van gehoord.

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
SDR-SDRAM videokaart niet samenwerken met een DDR-SDRAM mobo :? Van wie heb je die onzin?
Voor BIOS memory timings zie o.a. de FAQ, daar wordt verwezen nar een BIOS optimalization guide. Ook in de RAM FAQ worden de termen uitgelegd zodat je zelf kunt concluderen wat het beste is. Wat voor timings/settings heb nu allemaal in het BIOS ingesteld, alles nog default (o.a. by SPD)? Doe anders een clear cmos.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.