845G A-stepping of B-stepping?

Pagina: 1
Acties:

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31
Hoe kan ik op een simpele manier achterhalen welke stepping chipset op mijn moederbord zit? Ik heb gezocht, maar kon geen oplossing vinden.

NB: WCPUID zegt dat het moederbord 'Hyper-Threading Technology' ondersteunt dus 'B' zou moeten zijn, echter in diverse topics lees ik dat WCPUID brak is...

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 17:37
Jake Blues schreef op 02 november 2002 @ 12:53:
Hoe kan ik op een simpele manier achterhalen welke stepping chipset op mijn moederbord zit? Ik heb gezocht, maar kon geen oplossing vinden.

NB: WCPUID zegt dat het moederbord 'Hyper-Threading Technology' ondersteunt dus 'B' zou moeten zijn, echter in diverse topics lees ik dat WCPUID brak is...
Volgens mij ondersteunt de i845G geen HTT, de nieuwe i845GE (en PE :) ... die ik besteld heb :P) wel :)

• Jake Blues
ThaWout schreef op 02 november 2002 @ 13:27:
[...]

Volgens mij ondersteunt de i845G geen HTT, de nieuwe i845GE (en PE :) ... die ik besteld heb :P) wel :)
De B-stepping dus wel.

"The B-1 Stepping of the 845G Chipset is required to support Hyper-Threading Technology". Bron: http://www.intel.com/desi...lc_procp4p+tools_chipset&

Daarnaast zie ik op http://appzone.intel.com/boards dat in ieder geval vier 845G-borden HTT ondersteunen, namelijk:

- Asus P4B533-V
- Chaintech 9BJF2
- DFI NB76-HL
- DFI NB76-HC

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Heatsink er af halen en naar de S-Spec kijken. Als er SL6PR op staat heb je geluk, staat er SL66F op dan heb je een A1 stepping.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Jake Blues
Abbadon schreef op 02 november 2002 @ 14:00:
Heatsink er af halen en naar de S-Spec kijken. Als er SL6PR op staat heb je geluk, staat er SL66F op dan heb je een A1 stepping.
Kijk daar heb ik wat aan. Weer een excuus om de kast open te mogen maken :)
Vraagje: zou dit ook hetgeen zijn dat WCPUID uitleest?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Durf ik niet te zeggen, je kunt het proberen en als je één van beide code's ziet weet je genoeg. Ik heb nog nooit een i845 MCH ontbloot van heatsink gezien maar ik ga er van uit dat de S-spec er wel degelijk op staat (anders wordt het vast een puinhoop bij intel en de mobobakkers als ze niet meer weten wat nu wat is :+ ) Er is overigens nog een code waar je beide steppings kunt herkennen, de Q-spec. De B1 heeft QD72 en de A1 QD14, 15 of 16. Misschien staat die er dus ook wel op.

Toevoeging, deze code's staan dus wél op de MCH :) Ze heten ook wel component markings (en dat zegt 't al).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Jake Blues
Abbadon schreef op 02 november 2002 @ 14:32:
Durf ik niet te zeggen, je kunt het proberen en als je één van beide code's ziet weet je genoeg. Ik heb nog nooit een i845 MCH ontbloot van heatsink gezien maar ik ga er van uit dat de S-spec er wel degelijk op staat (anders wordt het vast een puinhoop bij intel en de mobobakkers als ze niet meer weten wat nu wat is :+ ) Er is overigens nog een code waar je beide steppings kunt herkennen, de Q-spec. De B1 heeft QD72 en de A1 QD14, 15 of 16. Misschien staat die er dus ook wel op.

Toevoeging, deze code's staan dus wél op de MCH :) Ze heten ook wel component markings (en dat zegt 't al).
Heb het ontbloot en gezien dat het een SL66F betreft :(

Overigens had ik dit niet hoeven doen aangezien ik hier http://developer.intel.com/design/pcn/Chipsets/D0102545.pdf lees dat de B1-stepping nog niet eens voorbij het 'sample'-stadium is. Of begrijp ik het verkeerd?
Pagina: 1