[Linux SuSE] geheugen gebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:54
Hoi Allen,

Ik zat gisteren eens te kijken naar de hoeveelheid gehegen die ik in gebruik had. Het bleek dat ik van de 128 MB maar 8MB vrij had. De Swap disk had van de 512 MB "slechts" 492 MB vrij. Na wat gefriemel met PS -aux(met en zonder de extra f optie) bleek ik dus ongeveer 24 % van mijn resources gevuld te hebben.

Nu heb ik al gezocht op google, maar niets kunnen vinden. Graag had ik een overzicht gegenereerd met hoeveel effectieve bytes men waar vrij heeft dus in het normale geheugen of op de swap disk. Ik heb al het ps commando doorgespit, maar as usual zal ik weer over het simpele heen kijken.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

doe eens top : dan zie je waarschijnlijk dat je geheugen voor het grootste deel als schijfcache wordt gebruikt.

• ge-flopt
Dan krijg je inderdaad te zien hoeveel, maar ik wil ook exact weten waar het naar toe gaat. En dat krijg j ehiermee niet te zien

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

ge-flopt schreef op 02 november 2002 @ 12:59:
Dan krijg je inderdaad te zien hoeveel, maar ik wil ook exact weten waar het naar toe gaat. En dat krijg j ehiermee niet te zien
FF wat verder naar beneden lezen, dan kom je vanzelf 2 postings van deadinspace tegen..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• ge-flopt
Moto-moi, excues, ik dacht omdat ik bij dat ene stukje uitkwam dat je dat bedoelde.
Charlie23, thx, als ik de drie kolommen (size, rss en share) bij elkaar optel dan kom ik uit op mijn hoeveelheid gebruikt geheugen.

THX

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Zie de FAQ inderdaad ;)
Die hangt daar niet voor het mooie uitzicht op de hei!

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.