Toon posts:

[PHP] BDE als database?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 jaar geleden een website voor een makelaar gemaakt, plain HTML. Iets minder dan een jaar terug heb ik de site herschreven in PHP en MySQL als database.

Nu heb ik het volgende idee, op het kantoor van de makelaar gebruiken zij een speciaal pakket om huizen en relaties te beheren e.d. en daarbij wordt gebruikt gemaakt van de Borland Database Enige. Nu hebben zij op het kantoor al een server staan waar alle informatie centraal wordt opgeslagen.

Mijn idee is dus om die server te gaan co-locaten en dan de website er ook op te draaien. Nu kunnen ze op het kantoor gewoon werken met het programma en dan wordt de website automatisch ge-update. Nu moeten ze dus de boel bijhouden in dat programma en weekelijks worden de panden bijgewerkt die op internet staan.

Omdat ik helemaal niets over BDE kan vinden op www.php.net en ook niet op www.borland.com vroeg ik mij af of dit wel mogelijk is. Zo ja, waar kan ik documentatie vinden over hoe ik BDE gebruikt met PHP (syntax en connecties e.d.).

Verwijderd

Is het niet makkelijker om een export te maken vanuit de BDE die je weekelijks upload naar je webserver. Je kunt dan bij de provider een Mysql database gebruiken die "los" staat van de productie database van de makelaar. Wel zo veilig.

Als je toch direct in de BDE wilt werken moet je even naar de ODBC mogelijkheden kijken.