Toon posts:

heeft S@H invloed op je prestaties?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ben een aardige n00b hier dus ff een vraagje:

Ik heb al een pc met Seti er op staan die alleen maar internet en de hele dag aanblijft. Daar maakt het dus niet bij uit hoe snel hij is.

Maar ik heb ook nog een andere pc die ik vooral voor games gebruik. Als ik daar seti op installeer, gaan de prestaties bij de games achteruit? Ik weet wel dat er ook een schermbeveiliging optie is maar dat werkt bij mij niet zo want als die pc aanstaat staat er ook een spel aan en dan start de schermbeveiliging niet op.

Kan ik dus seti installeren en dezelfde prestaties houden doordat seti alleen werkt op de momenten dat de cpu niet gebruikt wordt?

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Seti gebruikt een paar MB geheugen en voor de rest de CPU kracht die ongebruikt is op dat moment. Dus als jouw systeem 60% CPU zit te slurpen dan gebruikt Seti er 40.

Verwijderd

Topicstarter
wat noem je een paar MB geheugen? 5 mb 10 mb 50 mb?

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:05

TFHfony

Professional Weirdo

16 MegaByte

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 15:52
en die kan je met een beetje mooie game-pc makkelijk missen :)

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-05 11:10

NBK

Weercam-Avatar

das dus de helft van het geheugen in m'n eerste PC :/ waar overigens ook al seti op draaide :Y)

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Mijn ervaring is dat je bij bepaalde applicaties, m.n. die ook in background continu draaien, wel degelijk vertraging merkt. In ons PC-park (vnl. op het werk) heb ik seti dus wel van bv. de mail-server en het klok/registratie systeem verwijderd omdat het daar wel degelijk invloed had, zelfs zodanig dat andere applicaties vastliepen. En dit zijn toch bakken met ruim voldoende capaciteit. Thuis merk ik bij sommige spelletjes ook vertraging.
En das mooi, want dan kan ik ze tenminste bijhouden....

• RoyalFlusher
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Zeker heeft het draaien van Seti@H invloed op je prestaties.
Je gaat tureluurs naar de klok zitten kijken wanneer eindelijk de Stats weer eens geupdate zijn, je begint te zweten en te trillen als het bijna zover is... ;)
Maar op de prestaties van het systeem waarop je Seti draait, heeft het, bij mij althans, weinig invloed. Het draait hier op de idle prioriteit en ik heb nergens last van bij andere applicaties...

Division BrabanderT

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
mijn vrouw klaagt anders niet over de prestaties >:)

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Kan je beter de command line versie gebruiken, ism SetiHide. Dan hoeft seti niet steeds graphics te genereren, en dat scheelt een hoop.

Juist

Verwijderd

Topicstarter
RoyalFlusher schreef: "Het draait hier op de idle prioriteit en ik heb nergens last van bij andere applicaties..."
Kan je dat dan instellen? en waar? ik heb de graphic versie van seti en ik zie die optie nergens hoor

En die command line version van seti, waar kan je die downloaden? Want ik heb op de seti site gekeken maar daar staan een heeeleboel versies die volgens mij niet voor windows bestemd zijn

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2002 19:30 . Reden: toevoeging ]

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-05 16:31
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 19:17:
En die command line version van seti, waar kan je die downloaden? Want ik heb op de seti site gekeken maar daar staan een heeeleboel versies die volgens mij niet voor windows bestemd zijn
Die vindt je op http://setiathome.ssl.berkeley.edu/unix.html
Klinkt een beetje gek, maar daar staat die echt wel ;)
Zoek op "i386-winnt-cmdline.exe"

• RoyalFlusher
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 19:17:
RoyalFlusher schreef: "Het draait hier op de idle prioriteit en ik heb nergens last van bij andere applicaties..."
Kan je dat dan instellen? en waar? ik heb de graphic versie van seti en ik zie die optie nergens hoor

...
Ehm, ik gebruik zelf die command-line client, maar als je prioriteiten wilt instellen, en het geheugengebruik e.d. wilt bekijken kun je dat met bijv Taskinfo 2002, te downloaden bij download.com ff kijken voor link http://download.com.com/3000-2094-10104566.html?tag=lst-0-7. Altijd handig! ;)

Division BrabanderT

Verwijderd

bij mij is dit verschijnsel heel wisselend, Bv op mijn P3 800 megahertz kan ik best een dvd kijken en seti hebben draaien maar op mijn P4 1,6 gigahertz gaat dit weer niet (zelfde dvd en programma, alleen dan win2k ipv 98se op de P3) en op de P60mhz kun je eigenlijk alleen nog de windows kaartspelletjes en dergerlijk troep fatsoenlijk draaien (verrassend :) ).
Mijn advies is dan ook om het gewoon uit te proberen, over het algemeen geeft het geen problemen en als die er wel zijn speel je maar ff geen spelletjes :) m

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb Seti draaien op drie pc's.
Op die van mij (AMD TB 1 Ghz). Merk er niks van.
Op m'n router (P2 233 Mhz). Een router gebruikt lang geen 233 Mhz voor zijn klussies, die kan het ook wel missen, die overtollige Mhz'tjes.
Op m'n laptop (AMD K6 366 Mhz). Duidelijk merkbaar: flinke vertraging af en toe.
Op m'n vaders' pc (AMD XP 1.4 Ghz). Merk er niks van in tegenstelling tot mijn vader. Hij beweert tijdens het internetten aanzienlijke vertraging te hebben. Ja gek he, als Kazaa aan het uploaden is |:(.

Conclusie: Voor pc's die op Windows draaien is Seti een relatief zware applicatie. Als je wilt Seti-en zonder dat je het merkt, heb je toch zeker wel 128 MB nodig.
Pagina: 1